Audi S1 Sportback - test

Nowe światła i szerszy grill nie rzucają się w oczy tak jak duże wloty powietrza w zderzaku (z których tylko lewy jest wlotem, prawy zaślepiono).
Nowe światła i szerszy grill nie rzucają się w oczy tak jak duże wloty powietrza w zderzaku (z których tylko lewy jest wlotem, prawy zaślepiono).Motor
Świetna jakość i ergonomia – wnętrze zachowało zalety A1. Poza fotelami i kierownicą, nowością są czerwone szwy i akcenty na dźwigni zmiany biegów oraz wokół przycisku uruchamiającego silnik.
Świetna jakość i ergonomia – wnętrze zachowało zalety A1. Poza fotelami i kierownicą, nowością są czerwone szwy i akcenty na dźwigni zmiany biegów oraz wokół przycisku uruchamiającego silnik.Motor

Audi S1 Sportback

Świetna jakość i ergonomia – wnętrze zachowało zalety A1. Poza fotelami i kierownicą, nowością są czerwone szwy i akcenty na dźwigni zmiany biegów oraz wokół przycisku uruchamiającego silnik.
Świetna jakość i ergonomia – wnętrze zachowało zalety A1. Poza fotelami i kierownicą, nowością są czerwone szwy i akcenty na dźwigni zmiany biegów oraz wokół przycisku uruchamiającego silnik.Motor
Zmiana trybu jazdy wpływa na twardość zawieszenia, pracę klimatyzacji oraz tempomatu, a nawet dźwięk silnika.
Zmiana trybu jazdy wpływa na twardość zawieszenia, pracę klimatyzacji oraz tempomatu, a nawet dźwięk silnika.Motor
Turbodoładowany, 2-litrowy silnik S1 kipi mocą już od 1500 obr./min i nie traci animuszu aż do „odcięcia” przy 6800 obrotów.
Turbodoładowany, 2-litrowy silnik S1 kipi mocą już od 1500 obr./min i nie traci animuszu aż do „odcięcia” przy 6800 obrotów.Motor
Opcjonalne fotele z lakierowanymi (jak np. w Porsche 911) „plecami”...
Opcjonalne fotele z lakierowanymi (jak np. w Porsche 911) „plecami”...Motor
Za sprawą napędu quattro bagażnik zmalał z 270 do zaledwie 210 litrów.
Za sprawą napędu quattro bagażnik zmalał z 270 do zaledwie 210 litrów.Motor
Audi S1 Sportback
Audi S1 SportbackMotor
Na śliskich nawierzchniach S1 czuje się jak ryba w wodzie. Takie zabawy ułatwia duży zapas mocy niemal w całym zakresie obrotów.
Na śliskich nawierzchniach S1 czuje się jak ryba w wodzie. Takie zabawy ułatwia duży zapas mocy niemal w całym zakresie obrotów.Motor
Nowe światła i szerszy grill nie rzucają się w oczy tak jak duże wloty powietrza w zderzaku (z których tylko lewy jest wlotem, prawy zaślepiono).
Nowe światła i szerszy grill nie rzucają się w oczy tak jak duże wloty powietrza w zderzaku (z których tylko lewy jest wlotem, prawy zaślepiono).Motor
Audi S1 Sportback od trzydrzwiowego S1 różni się nie tylko dodatkową parą drzwi, ale także nieco większa ilością przestrzeni na głowy jadących w drugim rzędzie siedzeń.
Audi S1 Sportback od trzydrzwiowego S1 różni się nie tylko dodatkową parą drzwi, ale także nieco większa ilością przestrzeni na głowy jadących w drugim rzędzie siedzeń.Motor
...są wygodne i zapewniają dobre podparcie boczne. Tylko skóra okazuje się nieco za śliska.
...są wygodne i zapewniają dobre podparcie boczne. Tylko skóra okazuje się nieco za śliska.Motor
Z tyłu są tylko dwa siedzenia. I to ciasne – miejsca tu mniej niż... w Skodzie Citigo.
Z tyłu są tylko dwa siedzenia. I to ciasne – miejsca tu mniej niż... w Skodzie Citigo.Motor
Na hamowni czekała nas miła niespodzianka. Testowane S1 rozwinęło moc 267 KM i moment obrotowy 387 Nm. To o 36 KM oraz 17 Nm więcej niż obiecuje producent.
Na hamowni czekała nas miła niespodzianka. Testowane S1 rozwinęło moc 267 KM i moment obrotowy 387 Nm. To o 36 KM oraz 17 Nm więcej niż obiecuje producent.Motor

Zobacz również:

    Audi S1 Sportback - podsumowanie

    • świetna jakość wykończenia,
    • dużo miejsca z przodu,
    • dobra widoczność z miejsca kierowcy
    • dla niektórych za mało sportowych akcentów,
    • ciasny tył kabiny,
    • mały bagażnik
    • potężna moc silnika,
    • fenomenalne osiągi,
    • ogromny zakres użytecznych obrotów,
    • bardzo skuteczny napęd,
    • efektowny dźwięk wydechu,
    • precyzyjna przekładnia
    • pewne i niemal neutralne zachowanie w zakrętach,
    • fenomenalna trakcja,
    • bardzo precyzyjny układ kierowniczy,
    • skuteczne hamulce,
    • zupełnie przyzwoity komfort jazdy
    • bogate wyposażenie standardowe,
    • bardzo długa lista dodatków,
    • dużo możliwości personalizacji
    • wysoka jak na miejskie auto cena zakupu

    Czym wyróżnia się Audi S1?

    Cztery duże końcówki wydechu – to najbardziej rzuca się w oczy.
    Cztery duże końcówki wydechu – to najbardziej rzuca się w oczy.Motor
    Za 18-calowe felgi trzeba dopłacić, seryjne mają 17''.
    Za 18-calowe felgi trzeba dopłacić, seryjne mają 17''.Motor
    Tylko w S1 można wybierać spośród 4 kolorów dachu.
    Tylko w S1 można wybierać spośród 4 kolorów dachu.Motor
    Przednie tarcze mają średnicę 310 mm, tylne – 272 mm.
    Przednie tarcze mają średnicę 310 mm, tylne – 272 mm.Motor
    Typowe dla Audi z rodziny S: srebrne obudowy lusterek.
    Typowe dla Audi z rodziny S: srebrne obudowy lusterek.Motor

    Dane techniczne: Audi S1 Sportback

     
    Audi S1 Sportback
    Silnik
    benzynowy, turbo
    Pojemność skokowa
    1984 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    Zasilanie
    wtrysk bezpośredni
    Moc maksymalna
    231 KM/6000
    Maks. moment obrotowy
    370 Nm/1600
    Napęd
    4x4
    Skrzynia biegów
    man./6-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarcz. went/tarcz.
    Długość/szerokość/wysokość
    399/174/142 cm
    Rozstaw osi
    247 cm
    Średnica zawracania
    10,6 m
    Masa/ładowność
    1340/450 kg
    Poj. bagażnika (min./maks.)
    210/860 l
    Poj. zbiornika paliwa
    45 l (Pb 95)
    Opony
    215/40 R17
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    250 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    5,9 s
    Dane testowe
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    5,6 s
    Przyspieszenie 0-160 km/h
    13,6 s
    Przyspieszenie 0-200 km/h
    22,6 s
    Elastyczność 60-100 km/h
    3,8 s (4. bieg)
    Elastyczność 80-120 km/h
    6,4 s (6. bieg)
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    35,6 m
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    35,3 m
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    69,0 dB
    Rzeczywista prędkość*
    98 km/h
    Liczba obrotów kierownicą
    2,5
    Zużycie paliwa 
    Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    9,2/5,9/7,1
    Teoretyczny zasięg
    630 km
    Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    10,6/7,0/8,8
    Rzeczywisty zasięg
    510 km
    Cena wersji podstawowej**
    132 670 zł
    Cena
    132 670 zł
    Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
    *przy wskazaniu 100 km/h;
    **z tym samym silnikiem