Audi S1 Sportback - test

Nowe światła i szerszy grill nie rzucają się w oczy tak jak duże wloty powietrza w zderzaku (z których tylko lewy jest wlotem, prawy zaślepiono).
Nowe światła i szerszy grill nie rzucają się w oczy tak jak duże wloty powietrza w zderzaku (z których tylko lewy jest wlotem, prawy zaślepiono).Motor
Świetna jakość i ergonomia – wnętrze zachowało zalety A1. Poza fotelami i kierownicą, nowością są czerwone szwy i akcenty na dźwigni zmiany biegów oraz wokół przycisku uruchamiającego silnik.
Świetna jakość i ergonomia – wnętrze zachowało zalety A1. Poza fotelami i kierownicą, nowością są czerwone szwy i akcenty na dźwigni zmiany biegów oraz wokół przycisku uruchamiającego silnik.Motor

Audi S1 Sportback

Świetna jakość i ergonomia – wnętrze zachowało zalety A1. Poza fotelami i kierownicą, nowością są czerwone szwy i akcenty na dźwigni zmiany biegów oraz wokół przycisku uruchamiającego silnik.
Świetna jakość i ergonomia – wnętrze zachowało zalety A1. Poza fotelami i kierownicą, nowością są czerwone szwy i akcenty na dźwigni zmiany biegów oraz wokół przycisku uruchamiającego silnik.Motor
Zmiana trybu jazdy wpływa na twardość zawieszenia, pracę klimatyzacji oraz tempomatu, a nawet dźwięk silnika.
Zmiana trybu jazdy wpływa na twardość zawieszenia, pracę klimatyzacji oraz tempomatu, a nawet dźwięk silnika.Motor
Turbodoładowany, 2-litrowy silnik S1 kipi mocą już od 1500 obr./min i nie traci animuszu aż do „odcięcia” przy 6800 obrotów.
Turbodoładowany, 2-litrowy silnik S1 kipi mocą już od 1500 obr./min i nie traci animuszu aż do „odcięcia” przy 6800 obrotów.Motor
Opcjonalne fotele z lakierowanymi (jak np. w Porsche 911) „plecami”...
Opcjonalne fotele z lakierowanymi (jak np. w Porsche 911) „plecami”...Motor
Za sprawą napędu quattro bagażnik zmalał z 270 do zaledwie 210 litrów.
Za sprawą napędu quattro bagażnik zmalał z 270 do zaledwie 210 litrów.Motor
Audi S1 Sportback
Audi S1 SportbackMotor
Na śliskich nawierzchniach S1 czuje się jak ryba w wodzie. Takie zabawy ułatwia duży zapas mocy niemal w całym zakresie obrotów.
Na śliskich nawierzchniach S1 czuje się jak ryba w wodzie. Takie zabawy ułatwia duży zapas mocy niemal w całym zakresie obrotów.Motor
Nowe światła i szerszy grill nie rzucają się w oczy tak jak duże wloty powietrza w zderzaku (z których tylko lewy jest wlotem, prawy zaślepiono).
Nowe światła i szerszy grill nie rzucają się w oczy tak jak duże wloty powietrza w zderzaku (z których tylko lewy jest wlotem, prawy zaślepiono).Motor
Audi S1 Sportback od trzydrzwiowego S1 różni się nie tylko dodatkową parą drzwi, ale także nieco większa ilością przestrzeni na głowy jadących w drugim rzędzie siedzeń.
Audi S1 Sportback od trzydrzwiowego S1 różni się nie tylko dodatkową parą drzwi, ale także nieco większa ilością przestrzeni na głowy jadących w drugim rzędzie siedzeń.Motor
...są wygodne i zapewniają dobre podparcie boczne. Tylko skóra okazuje się nieco za śliska.
...są wygodne i zapewniają dobre podparcie boczne. Tylko skóra okazuje się nieco za śliska.Motor
Z tyłu są tylko dwa siedzenia. I to ciasne – miejsca tu mniej niż... w Skodzie Citigo.
Z tyłu są tylko dwa siedzenia. I to ciasne – miejsca tu mniej niż... w Skodzie Citigo.Motor
Na hamowni czekała nas miła niespodzianka. Testowane S1 rozwinęło moc 267 KM i moment obrotowy 387 Nm. To o 36 KM oraz 17 Nm więcej niż obiecuje producent.
Na hamowni czekała nas miła niespodzianka. Testowane S1 rozwinęło moc 267 KM i moment obrotowy 387 Nm. To o 36 KM oraz 17 Nm więcej niż obiecuje producent.Motor

Audi S1 Sportback - podsumowanie

  • świetna jakość wykończenia,
  • dużo miejsca z przodu,
  • dobra widoczność z miejsca kierowcy
  • dla niektórych za mało sportowych akcentów,
  • ciasny tył kabiny,
  • mały bagażnik
  • potężna moc silnika,
  • fenomenalne osiągi,
  • ogromny zakres użytecznych obrotów,
  • bardzo skuteczny napęd,
  • efektowny dźwięk wydechu,
  • precyzyjna przekładnia
  • pewne i niemal neutralne zachowanie w zakrętach,
  • fenomenalna trakcja,
  • bardzo precyzyjny układ kierowniczy,
  • skuteczne hamulce,
  • zupełnie przyzwoity komfort jazdy
  • bogate wyposażenie standardowe,
  • bardzo długa lista dodatków,
  • dużo możliwości personalizacji
  • wysoka jak na miejskie auto cena zakupu

Czym wyróżnia się Audi S1?

Cztery duże końcówki wydechu – to najbardziej rzuca się w oczy.
Cztery duże końcówki wydechu – to najbardziej rzuca się w oczy.Motor
Za 18-calowe felgi trzeba dopłacić, seryjne mają 17''.
Za 18-calowe felgi trzeba dopłacić, seryjne mają 17''.Motor
Tylko w S1 można wybierać spośród 4 kolorów dachu.
Tylko w S1 można wybierać spośród 4 kolorów dachu.Motor
Przednie tarcze mają średnicę 310 mm, tylne – 272 mm.
Przednie tarcze mają średnicę 310 mm, tylne – 272 mm.Motor
Typowe dla Audi z rodziny S: srebrne obudowy lusterek.
Typowe dla Audi z rodziny S: srebrne obudowy lusterek.Motor

Dane techniczne: Audi S1 Sportback

 
Audi S1 Sportback
Silnik
benzynowy, turbo
Pojemność skokowa
1984 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Zasilanie
wtrysk bezpośredni
Moc maksymalna
231 KM/6000
Maks. moment obrotowy
370 Nm/1600
Napęd
4x4
Skrzynia biegów
man./6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went/tarcz.
Długość/szerokość/wysokość
399/174/142 cm
Rozstaw osi
247 cm
Średnica zawracania
10,6 m
Masa/ładowność
1340/450 kg
Poj. bagażnika (min./maks.)
210/860 l
Poj. zbiornika paliwa
45 l (Pb 95)
Opony
215/40 R17
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
5,9 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
5,6 s
Przyspieszenie 0-160 km/h
13,6 s
Przyspieszenie 0-200 km/h
22,6 s
Elastyczność 60-100 km/h
3,8 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h
6,4 s (6. bieg)
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
35,6 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
35,3 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
69,0 dB
Rzeczywista prędkość*
98 km/h
Liczba obrotów kierownicą
2,5
Zużycie paliwa 
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
9,2/5,9/7,1
Teoretyczny zasięg
630 km
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
10,6/7,0/8,8
Rzeczywisty zasięg
510 km
Cena wersji podstawowej**
132 670 zł
Cena
132 670 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
*przy wskazaniu 100 km/h;
**z tym samym silnikiem