Porównanie: Audi S3 Limousine, Subaru WRX STI

Porównanie: Audi S3 Limousine, Subaru WRX STI
Porównanie: Audi S3 Limousine, Subaru WRX STIMotor
wyśmienita jakość wykonania i zastosowanych materiałów. Przełączniki i przyciski działają bardzo precyzyjnie. Uwagę zwraca minimalistyczna konsola środkowa jedynie z panelem klimatyzacji.
wyśmienita jakość wykonania i zastosowanych materiałów. Przełączniki i przyciski działają bardzo precyzyjnie. Uwagę zwraca minimalistyczna konsola środkowa jedynie z panelem klimatyzacji.Motor
w stosunku do modelu starszej generacji, w górnej części deski rozdzielczej pojawiło się miękkie tworzywo. Na konsoli środkowej króluje imitacja włókna węglowego. Obsługa jest łatwa.
w stosunku do modelu starszej generacji, w górnej części deski rozdzielczej pojawiło się miękkie tworzywo. Na konsoli środkowej króluje imitacja włókna węglowego. Obsługa jest łatwa.Motor

Zobacz również:

    Jazda Audi i Subaru to dwa skrajnie różne doznania. Pierwsze jest cywilizowane, a drugie – nigdy nie daje spokoju

    Audi S3 Limousine, Subaru WRX STI

    W STI można ustawić obroty, przy których auto zaleca zmianę biegu.
    W STI można ustawić obroty, przy których auto zaleca zmianę biegu.Motor
    Audi S3 Limousine, Subaru WRX STI ST000
    Audi S3 Limousine, Subaru WRX STI ST000Motor
    Bagażnik otwiera się tylko na dwa sposoby – z kluczyka lub trzymając przycisk Hold.
    Bagażnik otwiera się tylko na dwa sposoby – z kluczyka lub trzymając przycisk Hold.Motor
    Bokser WRX STI ma 2,5 litra pojemności i wtrysk wielopunktowy. Ciekawostką jest zawór tworzący zawirowanie strumienia powietrza wewnątrz kanałów dolotowych, co poprawia skład mieszanki paliwowo-powietrznej. Niestety, silnik domaga się drogiego paliwa 98-oktanowego, którego zużywa średnio 11,3 l/100 km.
    Bokser WRX STI ma 2,5 litra pojemności i wtrysk wielopunktowy. Ciekawostką jest zawór tworzący zawirowanie strumienia powietrza wewnątrz kanałów dolotowych, co poprawia skład mieszanki paliwowo-powietrznej. Niestety, silnik domaga się drogiego paliwa 98-oktanowego, którego zużywa średnio 11,3 l/100 km.Motor
    Mało wygodnie umieszczony przycisk obsługi komputera pokładowego.
    Mało wygodnie umieszczony przycisk obsługi komputera pokładowego.Motor
    W stosunku do modelu starszej generacji, w górnej części deski rozdzielczej pojawiło się miękkie tworzywo. Na konsoli środkowej króluje imitacja włókna węglowego. Obsługa jest łatwa.
    W stosunku do modelu starszej generacji, w górnej części deski rozdzielczej pojawiło się miękkie tworzywo. Na konsoli środkowej króluje imitacja włókna węglowego. Obsługa jest łatwa.Motor
    Bagażnik ma 460 l pojemności i podobnie jak w S3 przewozi dojazdowe koło zapasowe.
    Bagażnik ma 460 l pojemności i podobnie jak w S3 przewozi dojazdowe koło zapasowe.Motor
    Nie ma tu klasycznej dźwigni hamulca ręcznego. Kierowcy musi wystarczyć przycisk.
    Nie ma tu klasycznej dźwigni hamulca ręcznego. Kierowcy musi wystarczyć przycisk.Motor
    W Audi można ustawić nawet sposób wyświetlania informacji o aucie w martwym polu.
    W Audi można ustawić nawet sposób wyświetlania informacji o aucie w martwym polu.Motor
    Z takich obrotów rusza S3 przy procedurze startowej. Boost wskazuje ładowanie turbiny.
    Z takich obrotów rusza S3 przy procedurze startowej. Boost wskazuje ładowanie turbiny.Motor
    Ze względu na napęd 4x4, bagażnik S3 ma pojemność 390 l, a nie 425 l jak w zwykłych A3.
    Ze względu na napęd 4x4, bagażnik S3 ma pojemność 390 l, a nie 425 l jak w zwykłych A3.Motor
    Wyróżnia się zastosowaniem wtrysków pośredniego i bezpośredniego. Aby móc uzyskać moc 150 KM z 1 litra pojemności, silnik S3 otrzymał m.in. wzmocnione korbowody oraz tłoki z wytrzymałego stopu aluminium. Ponadto, został zaopatrzony w system start-stop, a w teście zużył średnio 9,1 l benzyny 95-oktanowej na 100 km.
    Wyróżnia się zastosowaniem wtrysków pośredniego i bezpośredniego. Aby móc uzyskać moc 150 KM z 1 litra pojemności, silnik S3 otrzymał m.in. wzmocnione korbowody oraz tłoki z wytrzymałego stopu aluminium. Ponadto, został zaopatrzony w system start-stop, a w teście zużył średnio 9,1 l benzyny 95-oktanowej na 100 km.Motor
    Wyśmienita jakość wykonania i zastosowanych materiałów. Przełączniki i przyciski działają bardzo precyzyjnie. Uwagę zwraca minimalistyczna konsola środkowa jedynie z panelem klimatyzacji.
    Wyśmienita jakość wykonania i zastosowanych materiałów. Przełączniki i przyciski działają bardzo precyzyjnie. Uwagę zwraca minimalistyczna konsola środkowa jedynie z panelem klimatyzacji.Motor
    Największy mankament to zbyt wysoka pozycja za kierownicą. Co zaskakujące, fotele Subaru stawiają bardziej na wygodę niż na sport.
    Największy mankament to zbyt wysoka pozycja za kierownicą. Co zaskakujące, fotele Subaru stawiają bardziej na wygodę niż na sport.Motor
    Z tyłu STI przekonuje dużą ilością miejsca, szczególnie na nogi pasażerów, i dobrym dostępem.
    Z tyłu STI przekonuje dużą ilością miejsca, szczególnie na nogi pasażerów, i dobrym dostępem.Motor
    Fotele Audi S3 mają seryjną regulację długości siedziska i spoczywają bardzo nisko nad podłogą, zapewniając kierowcy świetną pozycję.
    Fotele Audi S3 mają seryjną regulację długości siedziska i spoczywają bardzo nisko nad podłogą, zapewniając kierowcy świetną pozycję.Motor
    Ilość miejsca z tyłu jest mocno ograniczona, szczególnie na kolana i nad głowami pasażerów.
    Ilość miejsca z tyłu jest mocno ograniczona, szczególnie na kolana i nad głowami pasażerów.Motor
    S3 potrafi być wygodne lub też bardziej sportowe. Przy tym zachowuje się w sposób przewidywalny.
    S3 potrafi być wygodne lub też bardziej sportowe. Przy tym zachowuje się w sposób przewidywalny.Motor
    Nawet podczas przejeżdżania szykany Subaru minimalnie się przechyla, trzymając nadwozie blisko pionu.
    Nawet podczas przejeżdżania szykany Subaru minimalnie się przechyla, trzymając nadwozie blisko pionu.Motor
    Audi S3 Limousine, Subaru WRX STI ST000
    Audi S3 Limousine, Subaru WRX STI ST000Motor

    Audi S3 Limousine, Subaru WRX STI - podsumowanie

    Pojedynek na torze testowym

    Na wyjściu z zakrętu zachowuje się bardziej jak auto przednioniż czteronapędowe. S3 prowadzi się naprawdę łatwo.
    Na wyjściu z zakrętu zachowuje się bardziej jak auto przednioniż czteronapędowe. S3 prowadzi się naprawdę łatwo.Motor
    Subaru to maszyna o znakomitej trakcji, ale i trudna w prowadzeniu. Na luźnej nawierzchni Audi nie miałoby żadnych szans.
    Subaru to maszyna o znakomitej trakcji, ale i trudna w prowadzeniu. Na luźnej nawierzchni Audi nie miałoby żadnych szans.Motor

    Audi S3 Limousine

    Audi S3 Limousine
    Audi S3 LimousineMotor
    Drive select służy do zmiany ustawień auta. Do wyboru są: Efficiency, Comfort, Auto, Dynamic oraz Individual. Ostatnie pozwala na zastosowanie własnych preferencji.
    Drive select służy do zmiany ustawień auta. Do wyboru są: Efficiency, Comfort, Auto, Dynamic oraz Individual. Ostatnie pozwala na zastosowanie własnych preferencji.Motor
    Na ekranie po lewej – lista elementów, na które kierowca wpływa w trybie Individual. Po prawej – ekran wyboru trybów jazdy.
    Na ekranie po lewej – lista elementów, na które kierowca wpływa w trybie Individual. Po prawej – ekran wyboru trybów jazdy.Motor
    Prosty napęd na 4 koła
    Prosty napęd na 4 kołaAudi

    Subaru WRX STI ST000

    Subaru WRX STI ST000
    Subaru WRX STI ST000Motor
    Pokrętłem zmienia się pracę silnika. Przyciskami – napędu.
    Pokrętłem zmienia się pracę silnika. Przyciskami – napędu.Motor
    Informacje o ustawieniu napędu na cztery koła. Na zdjęciu górnym – tryb automatyczny. Poniżej – Lock.
    Informacje o ustawieniu napędu na cztery koła. Na zdjęciu górnym – tryb automatyczny. Poniżej – Lock.Motor
    Symetryczne AWD
    Symetryczne AWDSubaru

    Dane techniczne

    Dane techniczne: Audi S3 Limousine, Subaru WRX STI

     
    Audi
    Subaru
    Model
    S3
    WRX STI
    Wersja
    Limousine
    ST000
    Silnik
    benzynowy, turbo
    benzynowy, turbo
    Pojemność skokowa
    1995 cm3
    2457 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    B4/16
    Zasilanie
    wtrysk bezpośredni
    wtrysk wielopunktowy
    Moc maksymalna
    300 KM/5500
    300 KM/6000
    Maks. moment obrotowy
    380 Nm/1800
    407 Nm/4000
    Napęd
    4x4
    4x4
    Skrzynia biegów
    aut./6-biegowa
    man./6-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarcz. went./tarcz. went.
    tarcz. went./tarczowe
    Długość/szerokość/wysokość
    447/180/139 cm
    460/180/148 cm
    Rozstaw osi
    263 cm
    265 cm
    Średnica zawracania
    11,0 m
    11,0 m
    Masa/ładowność
    1460/550 kg
    1507/473 kg
    Pojemność bagażnika
    390 l
    460 l
    Poj. zbiornika paliwa
    55 l (Pb 95)
    60 l (Pb 98)
    Opony
    225/40 R18
    245/40 R18
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    250 km/h
    255 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    4,9 s
    5,2 s
    Dane testowe
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    4,9 s
    5,3 s
    Przyspieszenie 0-140 km/h
    8,7 s
    9,9 s
    Przyspieszenie 0-180 km/h
    14,2 s
    16,8 s
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    34,2 m
    35,8 m
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    33,9 m
    35,6 m
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    66,3 dB →
    69,9 dB
    Rzeczywista prędkość*
    96 km/h
    95 km/h
    Liczba obrotów kierownicą
    2,1
    2,6
    Okrążenie toru testowego
    1:33,92 min
    1:34,61 min
    Zużycie paliwa 
    Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    8,8/5,9/6,9
    14,0/8,4/10,4
    Teoretyczny zasięg
    800 km
    580 km
    Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    10,4/7,8/9,1
    13,3/9,2/11,3
    Rzeczywisty zasięg
    600 km
    530 km
    Cena wersji podstawowej**
    169 570 zł
    183 920 zł
    Cena
    178 370 zł
    183 920 zł
    Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
    *przy wskazaniu 100 km/h;
    **z tym samym silnikiem;
    cena Subaru po przeliczeniu wg kursu 1 euro=4,18 zł

    Punktacja - segment: auta kompaktowe

    Punktacja - segment: auta kompaktowe
    Punktacja - segment: auta kompaktoweMotor