Porównanie: Audi A3 Limousine, Mercedes CLA

Limuzyny Audi i Mercedesa dzieli 17 cm. CLA między zderzakami ma 463 cm, a A3 Limousine – 446 cm.
Limuzyny Audi i Mercedesa dzieli 17 cm. CLA między zderzakami ma 463 cm, a A3 Limousine – 446 cm.Motor
deska rozdzielcza wykonana ze świetnych materiałów. Wskazówki czytelnych zegarów startują z godziny 6, a przełączniki i pokrętła działają z wysoką precyzją. Uwagę zwraca minimalistyczna konsola środkowa z panelem klimatyzacji.
deska rozdzielcza wykonana ze świetnych materiałów. Wskazówki czytelnych zegarów startują z godziny 6, a przełączniki i pokrętła działają z wysoką precyzją. Uwagę zwraca minimalistyczna konsola środkowa z panelem klimatyzacji.Motor
także w Mercedesie wskazówki startują prosto z godziny 6. Panel klimatyzacji znajduje się za nisko, a jakość materiałów jest gorsza niż w Audi. Kierownica Mercedesa, jak w autach sportowych, została umieszczona prawie pionowo.
także w Mercedesie wskazówki startują prosto z godziny 6. Panel klimatyzacji znajduje się za nisko, a jakość materiałów jest gorsza niż w Audi. Kierownica Mercedesa, jak w autach sportowych, została umieszczona prawie pionowo.Motor

Audi A3 Limousine, Mercedes CLA

Wygodna kanapa. CLA ma sporo miejsca na nogi, ale wyraźnie brakuje go na głowy pasażerów.
Wygodna kanapa. CLA ma sporo miejsca na nogi, ale wyraźnie brakuje go na głowy pasażerów.Motor
Fotele CLA są bardzo dobre, ale nie każdemu odpowiadają zintegrowane zagłówki (opcja).
Fotele CLA są bardzo dobre, ale nie każdemu odpowiadają zintegrowane zagłówki (opcja).Motor
Także w Mercedesie wskazówki startują prosto z godziny 6. Panel klimatyzacji znajduje się za nisko, a jakość materiałów jest gorsza niż w Audi. Kierownica Mercedesa, jak w autach sportowych, została umieszczona prawie pionowo.
Także w Mercedesie wskazówki startują prosto z godziny 6. Panel klimatyzacji znajduje się za nisko, a jakość materiałów jest gorsza niż w Audi. Kierownica Mercedesa, jak w autach sportowych, została umieszczona prawie pionowo.Motor
System multimedialny CLA jest intuicyjny, ale ma mniej efektowny wygląd niż w Audi.
System multimedialny CLA jest intuicyjny, ale ma mniej efektowny wygląd niż w Audi.Motor
Prościej się nie da. Do obsługi multimediów służą jedno pokrętło oraz dwa przyciski.
Prościej się nie da. Do obsługi multimediów służą jedno pokrętło oraz dwa przyciski.Motor
Korzystanie z bagażnika (470 l) utrudnia mały otwór załadunkowy. Plus za rozkładane oparcie.
Korzystanie z bagażnika (470 l) utrudnia mały otwór załadunkowy. Plus za rozkładane oparcie.Motor
Od tyłu A3 Limousine przypomina większe modele Audi. Wygląda sportowo.
Od tyłu A3 Limousine przypomina większe modele Audi. Wygląda sportowo.Motor
Mała limuzyna Audi ma ładne i zgrabne nadwozie o odpowiednich proporcjach. Przednie reflektory mogą być wykonane w technologii LED (na zdjęciu). Wymagają one dopłaty 7940 zł.
Mała limuzyna Audi ma ładne i zgrabne nadwozie o odpowiednich proporcjach. Przednie reflektory mogą być wykonane w technologii LED (na zdjęciu). Wymagają one dopłaty 7940 zł.Motor
CLA ma charakterystyczną, mocno opadającą pokrywę bagażnika oraz duże światła.
CLA ma charakterystyczną, mocno opadającą pokrywę bagażnika oraz duże światła.Motor
W pakiecie Urban (na zdjęciu), wymagającym dopłaty 6478 zł, uwagę zwracają agresywnie stylizowany zderzak i 18-calowe obręcze aluminiowe. Do CLA nie są oferowane reflektory LED.
W pakiecie Urban (na zdjęciu), wymagającym dopłaty 6478 zł, uwagę zwracają agresywnie stylizowany zderzak i 18-calowe obręcze aluminiowe. Do CLA nie są oferowane reflektory LED.Motor
Limuzyny Audi i Mercedesa dzieli 17 cm. CLA między zderzakami ma 463 cm, a A3 Limousine – 446 cm.
Limuzyny Audi i Mercedesa dzieli 17 cm. CLA między zderzakami ma 463 cm, a A3 Limousine – 446 cm.Motor
Kanapa jest komfortowa, ale ilość miejsca na kolana oraz nad głową jest stosunkowo niewielka.
Kanapa jest komfortowa, ale ilość miejsca na kolana oraz nad głową jest stosunkowo niewielka.Motor
Świetne sportowe fotele Audi znakomicie łączą wygodę z dobrym trzymaniem bocznym.
Świetne sportowe fotele Audi znakomicie łączą wygodę z dobrym trzymaniem bocznym.Motor
Deska rozdzielcza wykonana ze świetnych materiałów. Wskazówki czytelnych zegarów startują z godziny 6, a przełączniki i pokrętła działają z wysoką precyzją. Uwagę zwraca minimalistyczna konsola środkowa z panelem klimatyzacji.
Deska rozdzielcza wykonana ze świetnych materiałów. Wskazówki czytelnych zegarów startują z godziny 6, a przełączniki i pokrętła działają z wysoką precyzją. Uwagę zwraca minimalistyczna konsola środkowa z panelem klimatyzacji.Motor
Pokrętło z przełącznikami-skrótami oraz m.in. czterema przyciskami do obsługi systemu MMI.
Pokrętło z przełącznikami-skrótami oraz m.in. czterema przyciskami do obsługi systemu MMI.Motor
Klasyczna dźwignia przekładni dwusprzęgłowej. Po prawej u dołu – pokrętło głośności.
Klasyczna dźwignia przekładni dwusprzęgłowej. Po prawej u dołu – pokrętło głośności.Motor
Seryjny system MMI ma czytelne menu główne i wyróżnia się intuicyjną obsługą.
Seryjny system MMI ma czytelne menu główne i wyróżnia się intuicyjną obsługą.Motor
Bagażnik Audi ma 425 l pojemności i spory otwór załadunkowy. Oparcia rozkładają się.
Bagażnik Audi ma 425 l pojemności i spory otwór załadunkowy. Oparcia rozkładają się.Motor
Zamiast tradycyjnego drążka, tryb skrzyni biegów wybiera się dźwigienką na kolumnie kierownicy.
Zamiast tradycyjnego drążka, tryb skrzyni biegów wybiera się dźwigienką na kolumnie kierownicy.Motor

Audi A3 Limousine, Mercedes CLA

Mercedes CLA 200 7G-DCT
Mercedes CLA 200 7G-DCTMotor
Audi A3 Limousine 1.4 TFSI S tronic Ambition
Audi A3 Limousine 1.4 TFSI S tronic AmbitionMotor
Audi A3 Limousine 1.4 TFSI S tronic Ambition
Audi A3 Limousine 1.4 TFSI S tronic AmbitionMotor
Mercedes CLA 200 7G-DCT
Mercedes CLA 200 7G-DCTMotor
Mercedes CLA 200 7G-DCT
Mercedes CLA 200 7G-DCTMotor
Mercedes CLA 200 7G-DCT
Mercedes CLA 200 7G-DCTMotor
Mercedes CLA 200 7G-DCT
Mercedes CLA 200 7G-DCTMotor
Mercedes CLA 200 7G-DCT
Mercedes CLA 200 7G-DCTMotor
Mercedes CLA 200 7G-DCT
Mercedes CLA 200 7G-DCTMotor
Mercedes CLA 200 7G-DCT
Mercedes CLA 200 7G-DCTMotor
Mercedes CLA 200 7G-DCT
Mercedes CLA 200 7G-DCTMotor
Audi A3 Limousine 1.4 TFSI S tronic Ambition, Mercedes CLA 200 7G-DCT
Audi A3 Limousine 1.4 TFSI S tronic Ambition, Mercedes CLA 200 7G-DCTMotor
Audi A3 Limousine 1.4 TFSI S tronic Ambition, Mercedes CLA 200 7G-DCT
Audi A3 Limousine 1.4 TFSI S tronic Ambition, Mercedes CLA 200 7G-DCTMotor
Audi A3 Limousine 1.4 TFSI S tronic Ambition, Mercedes CLA 200 7G-DCT
Audi A3 Limousine 1.4 TFSI S tronic Ambition, Mercedes CLA 200 7G-DCTMotor
Audi A3 Limousine 1.4 TFSI S tronic Ambition, Mercedes CLA 200 7G-DCT
Audi A3 Limousine 1.4 TFSI S tronic Ambition, Mercedes CLA 200 7G-DCTMotor
Audi A3 Limousine 1.4 TFSI S tronic Ambition, Mercedes CLA 200 7G-DCT
Audi A3 Limousine 1.4 TFSI S tronic Ambition, Mercedes CLA 200 7G-DCTMotor
Audi A3 Limousine 1.4 TFSI S tronic Ambition, Mercedes CLA 200 7G-DCT
Audi A3 Limousine 1.4 TFSI S tronic Ambition, Mercedes CLA 200 7G-DCTMotor
Audi A3 Limousine 1.4 TFSI S tronic Ambition
Audi A3 Limousine 1.4 TFSI S tronic AmbitionMotor
Audi A3 Limousine 1.4 TFSI S tronic Ambition
Audi A3 Limousine 1.4 TFSI S tronic AmbitionMotor
Audi A3 Limousine 1.4 TFSI S tronic Ambition
Audi A3 Limousine 1.4 TFSI S tronic AmbitionMotor
Audi A3 Limousine 1.4 TFSI S tronic Ambition
Audi A3 Limousine 1.4 TFSI S tronic AmbitionMotor
Audi A3 Limousine 1.4 TFSI S tronic Ambition
Audi A3 Limousine 1.4 TFSI S tronic AmbitionMotor
Audi A3 Limousine 1.4 TFSI S tronic Ambition
Audi A3 Limousine 1.4 TFSI S tronic AmbitionMotor
Audi A3 Limousine 1.4 TFSI S tronic Ambition
Audi A3 Limousine 1.4 TFSI S tronic AmbitionMotor

Audi A3 Limousine, Mercedes CLA - podsumowanie

Dane techniczne

Dane techniczne: Audi A3 Limousine 1.4 TFSI S tronic Ambition, Mercedes CLA 200 7G-DCT

 
Audi
Mercedes
Model
A3 Limousine
CLA
Wersja
1.4 S tronic Ambition
200 7G-DCT
Silnik
benzynowy, turbo
benzynowy, turbo
Pojemność skokowa
1395 cm3
1595 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
Zasilanie
wtrysk bezpośredni
wtrysk bezpośredni
Moc maksymalna
140 KM/5000
156 KM/5300
Maksymalny moment obrotowy
250 Nm/1500
250 Nm/1250
Napęd
przedni
przedni
Skrzynia biegów
aut./7-biegowa
aut./7-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarczowe went./tarcz.
tarczowe went./tarcz.
Długość/szerokość/wysokość
446/180/142 cm
463/178/143 cm
Rozstaw osi
264 cm
270 cm
Średnica zawracania
11,0 m
11,0 m
Masa/ładowność
1250/550 kg
1395/525 kg
Pojemność bagażnika
425 l
470 l
Pojemność zbiornika paliwa
50 l (Pb 95)
50 l (Pb 95)
Opony
225/45 R17
205/55 R16
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
217 km/h
230 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
8,4 s
8,5 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
8,4 s
8,8 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
36,0 m
35,7 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
36,3 m
35,4 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
65,0 dB
66,5 dB →
Rzeczywista prędkość*
98 km/h
97 km/h
Liczba obrotów kierownicą
2,8
2,5
Zużycie paliwa
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
5,9/4,1/4,7
7,5/4,5/5,7
Teoretyczny zasięg
1060 km
880 km
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
9,3/6,4/7,9
9,6/7,2/8,4
Rzeczywisty zasięg
630 km
590 km
Cena wersji podstawowej**
114 470 zł
126 900 zł
Cena
123 270 zł
135 832 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
*przy wskazaniu 100 km/h; **z tym samym silnikiem

Punktacja - segment: auta kompaktowe

Audi A3 Limousine, Mercedes CLA
Audi A3 Limousine, Mercedes CLAMotor