Alfa Romeo z wielkim wzrostem sprzedaży. To zasługa jednego modelu
Włosi mają powody do świętowania. Jak poinformował Jean-Philippe Imparato, dyrektor generalny Alfa Romeo, w tym roku sprzedaż marki z Milanu utrzyma się na bardzo dobrym poziomie. Skąd taka zmiana? Wszystko to zasługa miejskiej nowości.
Spis treści:
Alfa Romeo z wielkim wzrostem sprzedaży
Rok 2021 i 2022 były dla marki z Milanu bardzo ciężkie. W ofercie Alfy Romeo były tylko dwa modele, które nie były pierwszej świeżości. Pod koniec ubiegłego roku Giulia i Stelvio doczekały się kuracji odmładzającej, jednak nie pomogło to przyciągnięciu nowych klientów. Sytuacja zaczęła odwracać się w drugiej połowie 2022 roku, kiedy na rynku pojawiła się długo wyczekiwana Alfa Romeo Tonale. Premiera tego crossovera była wielokrotnie przekładana, jednak finalnie - jak się okazało - warto było czekać.
Alfa Romeo Tonale okazała się hitem
Alfa Romeo Tonale przyjechała na imprezę spóźniona, ale pomogła marce złapać wiatr w żagle. Kompaktowy crossover stanowi w 2023 roku ok. 60 proc. całej sprzedaży, która - jak poinformował Jean-Philippe Imparato, dyrektor generalny Alfa Romeo - kształtuje się w 2023 roku na poziomie 70-80 tys. samochodów.
Kompaktowy SUV uratował markę z opresji
To wynik o 30 proc. lepszy niż w roku 2022 i 2021. Każdego miesiąca z zakładów w Pomigliano d’Arco wyjeżdża ok. 6 tys. egzemplarzy, co - jak podkreśla Imparato - zapewnia poziom rentowności, jakiego Alfa potrzebuje. Wynik mógłby być lepszy, gdyby nie fakt, że w Stanach Zjednoczonych klienci mają do wyboru wyłącznie najmocniejszy wariant PHEV o mocy 285 KM. W Europie Alfa Romeo Tonale występuje natomiast z jednostkami benzynowymi, wysokoprężnymi j jako hybryda plug-in. Nie bez znaczenia jest także 5-letnia gwarancja z limitem do 200 tys. kilometrów.
Alfa Romeo będzie elektryczna do 2027 roku
Kolejne lata przyniosą dalszą ekspansję modelową. Na pierwszy ogień pójdzie model Milano, który zadebiutuje na drogach po 2025 roku. Elektryczny crossover - podobnie jak Jeep Avenger i Fiat 600e - będzie produkowany w polskiej fabryce w Tychach. Zgodnie z zapowiedziami w 2025 i 2026 roku poznamy bateryjnych następców Giulii i Stelvio, bazujących na platformie STLA Large. W 2027 roku Alfa Romeo wprowadzi do oferty duży samochód elektryczny, a gama modelowa będzie się składać już tylko z bezemisyjnych aut.