22 lata bez FSO. Jak zmieniła się polska motoryzacja?

Fabryka Samochodów Osobowych to zamknięty rozdział, jak wyglądało jej logo pamiętają już tylko nieliczni
Fabryka Samochodów Osobowych to zamknięty rozdział, jak wyglądało jej logo pamiętają już tylko nieliczniAdam BurakowskiEast News

Czy polska kiedykolwiek była motoryzacyjną potęgą?

  • Fiat 126p (3 318 674 wyprodukowane),
  • FSM Syrena (344 099 wyprodukowanych),
  • Fiat 127 (380 wyprodukowanych), 

Polska motoryzacja w liczbach. Jest lepiej niż ci się wydaje

Największy polski kompleks. Dlaczego FSO musiało upaść?

FSO Polonez (1978)

FSO Polonez (1978)
FSO Polonez (1978)Motor
FSO Polonez (1978)
FSO Polonez (1978)Motor
FSO Polonez (1978)
FSO Polonez (1978)Motor
FSO Polonez (1978)
FSO Polonez (1978)Motor
FSO Polonez (1978)
FSO Polonez (1978)Motor
FSO Polonez (1978)
FSO Polonez (1978)Motor
FSO Polonez (1978)
FSO Polonez (1978)Motor
FSO Polonez (1978)
FSO Polonez (1978)Motor

Izera lekiem na polskie kompleksy?

Izera hatchback na zdjęciach

Izera hatchback na zdjęciach
Izera hatchback na zdjęciachPiotr Rejowski.
Izera hatchback na zdjęciach
Izera hatchback na zdjęciachPiotr Rejowski.
Izera hatchback na zdjęciach
Izera hatchback na zdjęciachPiotr Rejowski.
Nazwa Izera pochodzi od gór Izerskich, co ma podkreślać związanie marki z naszym krajem. Pierwszy model jest póki co nazywany po prostu hatchbackiem, aby odróżnić go od drugiego, również jeszcze nienazwanego modelu - SUVa.
Nazwa Izera pochodzi od gór Izerskich, co ma podkreślać związanie marki z naszym krajem. Pierwszy model jest póki co nazywany po prostu hatchbackiem, aby odróżnić go od drugiego, również jeszcze nienazwanego modelu - SUVa.Piotr Rejowski.
Izera hatchback to auto kompaktowe, które za sprawą architektury typowej dla aut elektrycznych, ma oferować na tyle miejsca, aby móc pełnić rolę auta rodzinnego. Sami twórcy podkreślają, że zależało im na stworzeniu samochodu przede wszystkim praktycznego, komfortowego i przyjaznego w codziennym użytkowaniu.
Izera hatchback to auto kompaktowe, które za sprawą architektury typowej dla aut elektrycznych, ma oferować na tyle miejsca, aby móc pełnić rolę auta rodzinnego. Sami twórcy podkreślają, że zależało im na stworzeniu samochodu przede wszystkim praktycznego, komfortowego i przyjaznego w codziennym użytkowaniu.Piotr Rejowski.
Według przekazanych podczas premiery informacji, Izera hatchback ma mieć baterię pozwalającą na przejechanie około 400 km na jednym ładowaniu. Silnik natomiast powinien rozpędzać polskiego elektryka do 100 km/h w 8 s. Projektanci nie zdradzili natomiast, czy auto będzie miało napęd na przednie czy na tylne koła.
Według przekazanych podczas premiery informacji, Izera hatchback ma mieć baterię pozwalającą na przejechanie około 400 km na jednym ładowaniu. Silnik natomiast powinien rozpędzać polskiego elektryka do 100 km/h w 8 s. Projektanci nie zdradzili natomiast, czy auto będzie miało napęd na przednie czy na tylne koła.Piotr Rejowski.
W ten sposób dochodzimy do problemu Izery. Jest projekt nadwozia, jest projekt wnętrza, ale nie ma płyty podłogowej, ani układu napędowego. Firma nadal nie wybrała ostatecznego rozwiązania, co jest kluczowe, także dla ostatecznego wyglądu pierwszej Izery. Bez tego nie sposób także budować fabryki i przygotowywać linii produkcyjnej. Mimo tego przedstawiciele firmy zapewniają, że wszystko jest na dobrej drodze i w 2023 roku na drogi wyjadą pierwsze seryjne egzemplarze Izery
W ten sposób dochodzimy do problemu Izery. Jest projekt nadwozia, jest projekt wnętrza, ale nie ma płyty podłogowej, ani układu napędowego. Firma nadal nie wybrała ostatecznego rozwiązania, co jest kluczowe, także dla ostatecznego wyglądu pierwszej Izery. Bez tego nie sposób także budować fabryki i przygotowywać linii produkcyjnej. Mimo tego przedstawiciele firmy zapewniają, że wszystko jest na dobrej drodze i w 2023 roku na drogi wyjadą pierwsze seryjne egzemplarze IzeryPiotr Rejowski.

Wielkie wzloty, upadki i niewiadome

Produkcja wojskowych Jelczy

Produkcja wojskowych Jelczy
Produkcja wojskowych JelczyPAP
Produkcja wojskowych Jelczy
Produkcja wojskowych JelczyPAP
Produkcja wojskowych Jelczy
Produkcja wojskowych JelczyPAP
Produkcja wojskowych Jelczy
Produkcja wojskowych JelczyPAP
Produkcja wojskowych Jelczy
Produkcja wojskowych JelczyPAP
Produkcja wojskowych Jelczy
Produkcja wojskowych JelczyPAP
Produkcja wojskowych Jelczy
Produkcja wojskowych JelczyPAP

Solaris, czyli Polacy też potrafią

Stracone nadzieje, którymi żyła cała Polska

Vosco EV2

Vosco EV2 - Vosco Automotive FSO Syrena w Kutnie
Vosco EV2 - Vosco Automotive FSO Syrena w KutnieINTERIA.PL
Vosco EV2 - Vosco Automotive FSO Syrena w Kutnie
Vosco EV2 - Vosco Automotive FSO Syrena w KutnieINTERIA.PL
Vosco EV2 - Vosco Automotive FSO Syrena w Kutnie
Vosco EV2 - Vosco Automotive FSO Syrena w KutnieINTERIA.PL
Vosco EV2 - Vosco Automotive FSO Syrena w Kutnie
Vosco EV2 - Vosco Automotive FSO Syrena w KutnieINTERIA.PL
Vosco EV2 - Vosco Automotive FSO Syrena w Kutnie
Vosco EV2 - Vosco Automotive FSO Syrena w KutnieINTERIA.PL
Vosco EV2 - Vosco Automotive FSO Syrena w Kutnie
Vosco EV2 - Vosco Automotive FSO Syrena w KutnieINTERIA.PL
Vosco EV2 - Vosco Automotive FSO Syrena w Kutnie
Vosco EV2 - Vosco Automotive FSO Syrena w KutnieINTERIA.PL
Vosco EV2 - Vosco Automotive FSO Syrena w Kutnie
Vosco EV2 - Vosco Automotive FSO Syrena w KutnieINTERIA.PL
Vosco EV2 - Vosco Automotive FSO Syrena w Kutnie
Vosco EV2 - Vosco Automotive FSO Syrena w KutnieINTERIA.PL
Vosco EV2 - Vosco Automotive FSO Syrena w Kutnie
Vosco EV2 - Vosco Automotive FSO Syrena w KutnieINTERIA.PL
Vosco EV2 - Vosco Automotive FSO Syrena w Kutnie
Vosco EV2 - Vosco Automotive FSO Syrena w KutnieINTERIA.PL
Vosco EV2 - Vosco Automotive FSO Syrena w Kutnie
Vosco EV2 - Vosco Automotive FSO Syrena w KutnieINTERIA.PL
Vosco EV2 - Vosco Automotive FSO Syrena w Kutnie
Vosco EV2 - Vosco Automotive FSO Syrena w KutnieINTERIA.PL
Vosco EV2 - Vosco Automotive FSO Syrena w Kutnie
Vosco EV2 - Vosco Automotive FSO Syrena w KutnieINTERIA.PL
Vosco EV2 - Vosco Automotive FSO Syrena w Kutnie
Vosco EV2 - Vosco Automotive FSO Syrena w KutnieINTERIA.PL

Co zagraża polskiej motoryzacji w przyszłości?