Włosi narysują Izerę. EMP wybrało studio, które projektowało Ferrari
To kolejne już trzęsienie ziemi dotyczące polskiego samochodu elektrycznego Izera. Na trwającym właśnie śniadaniu prasowym zarząd Elektromobility Poland poinformował o nowym partnerze polskiej marki. Za stylistykę produkcyjnych wersji Izery odpowiadać ma słynne włoskie biuro projektowe Pininfarina.
Przypomnijmy - za kształty prezentowanych do tej pory makiet SUV-a i hatchbacka odpowiadał słynny polski stylista Tadeusz Jelec znany m.in. ze swojej wieloletniej pracy dla Jaguara.
W listopadzie 2022 roku, przy okazji prezentacji partnera technologicznego i dostawcy platformy dla Izery - chińskiego potentata Geely - poinformowano również, że znane nam od 2020 roku makiety zostaną gruntownie przeprojektowane. Nie ma się jednak czemu dziwić. Nawet wstępne - obecnie trudne do zrealizowania terminy - mówiły o rozpoczęciu seryjnej produkcji w 2024 roku. Do tego czasu znane nam sylwetki zdążyłyby się opatrzeć.
Przy okazji konferencji prasowej zorganizowanej w Instytucie Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie dowiedzieliśmy się, że współpraca między EMP a włoskim studiem stylistycznym Pininfarina, w praktyce trwa już od listopada 2022 roku.
Ogłoszeniu nowego partnera towarzyszyły warsztaty z projektowania oraz zapowiedź programu stażowego w Turynie dla młodych projektantów, realizowane wspólnie przez EMP oraz Pininfarinę.
Za obszar designu oraz koordynację prac z biurem stylistycznym ze strony EMP odpowiedzialni są Tadeusz Jelec oraz Mariusz Bekas, doświadczeni projektanci pracujący wcześniej dla znanych marek motoryzacyjnych. Współpraca ze studiem stylistycznym obejmuje projekt:
- nadwozia,
- wnętrza,
- HMI (Human Machine Interface)
Co ważne - chodzi o pełną gamę modelową - trzech samochodów elektrycznych:
- SUV-a,
- hatchbacka.
- kombi.
Pininfarina to założona w 1930 firma rzemieślnicza, która z biegiem lat przekształciła się w studio specjalizujące się w dziedzinie projektowania przemysłowego, posiadająca doświadczenie w obszarze architektury, żeglarstwa, szeroko rozumianej mobilności, a także innych obszarów i form przemysłowych. Grupa zatrudnia 500 osób w swoich biurach we Włoszech, Niemczech, Chinach i Stanach Zjednoczonych i notowana jest na giełdzie od 1986 r. Na przestrzeni dziewięciu dekad Pininfarina zaprojektowała ponad 1200 pojazdów i wykonała ponad 600 projektów z innych dziedzin, zdobywając za nie liczne międzynarodowe nagrody.
***