Tyle kosztuje Renault Arkana po liftingu. Ceny miejskiego hitu zadziwiają
Od premiery Renault Arkany na całym świecie sprzedano już prawie 170 tys. egzemplarzy tego modelu. Wreszcie przyszła pora na zasłużoną kurację odmładzającą, poznaliśmy też ceny odświeżonej Arkany.
W połowie lipca samochód przeszedł subtelny facelifting. W ramach modernizacji Renault Arkana otrzymało nowe logo "Nouevel’R", przemodelowany grill, LED-owe reflektory ze zmienioną sygnaturą świateł do jazdy dziennej, jak również bardziej wyrazistą listwę świetlną, rozciągniętą po całym pasie tylnym. Producent na dobre zrezygnował także z chromowanych listew, zastępując je czarnym chromem.
Wraz z liftingiem zmieniła się także oferta. Topową wersję wyposażenia R.S. Line, tak jak w Clio, Australu i Espace, przekształcono w odmianę “esprit Alpine", nacechowaną sportowymi detalami, nawiązującymi do bolidów zespołu F1. Ów wariant wyróżnia się większymi 19-calowymi felgami, błyszczącymi czarnymi obramowaniami, satynowymi wykończeniami, sportowymi siedzeniami z niebieskimi przeszyciami oraz wszechobecną, ekologiczną alcantarą w kabinie.
Modernizacja nie przyniosła zbyt wielu zmian w gamie silnikowej. Bazowym motorem pozostaje benzynowy silnik 1.3 TCe Mild Hybrid, który w zależności od wybranej wersji wyposażenia, generuje moc 140 KM i 260 Nm (mild hybrid 140 EDC) lub 158 KM i 270 Nm (mild hybrid 160 EDC. Niezależnie jednak od poziomu wyposażenia, Renault Arkana jest także dostępna z hybrydowym napędem (E-Tech full hybrid 145) o mocy 145 KM i 205 Nm.
Miłym zaskoczeniem jest to, że ceny miejskiego hitu nie wzrosły znacząco od rynkowego debiutu. W kwietniu 2021 roku Renault Arkana kosztowało od 111 900 zł za wersję TCe 140 EDC w bazowym wydaniu Zen. Wówczas na liście wyposażenia standardowego znajdowały się automatyczna jednostrefowa klimatyzacja, system multimedialny Easy Link z 7-calowym ekranem i cyfrowe wskaźniki o przekątnej 4,2 cala.
Dziś cennik polski otwiera wersja evolution dostępna od 119 900 zł i zawiera w standardzie nawigację wbudowaną w system multimedialny Renault EASY LINK z funkcją bezprzewodowego połączenia ze smartfonami z systemem Android Auto i Apple CarPlay oraz cyfrowy, kolorowy 7-calowy ekran na panelu zegarów z większą powierzchnią użytkową. Dodatkowo na pokładzie znajdziemy automatyczną klimatyzację, kamerę cofania czy tylne czujniki parkowania.
Za wyższa wersję techno zapłacimy co najmniej 130 900 zł. W tym wydaniu auto wyróżnia się dodatkowo listwą F1 w kolorze nadwozia, 18-calowymi felgami “Silverstone"montowanymi wcześniej w wersjach R.S. Line i E-Tech Engineered oraz większym wyświetlaczem cyfrowych zegarów TFT o przekątnej 10,25 cala i większym ekranem systemu EASY LINK o przekątnej 9,3 cala.
Topowy wariant esprit Alpine, którego ceny zaczynają się od 146 900 zł, jest nacechowany sportowymi dodatkami. Auto w tej wersji wyróżnia się bogatszym wyposażeniem oraz m.in. ażurowymi 19-calowymi felgami i czarnymi elementami nadwozia. Dodatkowo boczki drzwi, deska rozdzielcza i kierownica ozdobione są niebiesko-biało-czerwonymi przeszyciami.