Lexus NX to bestseller marki. Teraz z rabatem do 57,5 tys. zł
Lexus NX to najchętniej kupowany model japońskiej marki od początku jej obecności w naszym kraju. Zainteresowanie także w tym roku jest duże, a w związku z tym polski importer przygotował specjalną ofertę dla najczęściej wybieranej wersji wyposażenia.
Lexus NX pierwszej generacji został zaprezentowany dziesięć lat temu - w 2014 r. Jeszcze w tym samym roku na polskie drogi wyjechały pierwsze egzemplarze tego modelu. Jak się okazało, szybko zyskał on sympatię Polaków i, już w swoim drugim wcieleniu, cieszy się nią do dziś. NX jest bowiem najpopularniejszym modelem Lexusa od czasu debiutu japońskiej marki w naszym kraju w 1997 roku. Z 54 375 sprzedanych do tej pory w polskich salonach aut aż 38,6 proc. stanowi właśnie wspomniany SUV.
W ciągu dekady obecności tego modelu na polskim rynku sprzedano 20 992 egzemplarze obu generacji, z czego 12 302 sztuki stanowiły auta pierwszego wcielenia. Do czerwca 2024 roku, czyli w nieco ponad dwa lata od rynkowego debiutu, kupiono już 8 690 Lexusów NX drugiej generacji. Rekordowym dla modelu był 2023 roku. Wówczas sprzedano w naszym kraju 3 980 egzemplarzy. W pierwszej połowie tego roku z kolei z salonów wyjechały 2 663 sztuki.
Obecnie Lexus NX drugiej generacji dostępny jest w dwóch wersjach napędowych - obu hybrydowych. Pierwszy wariant, 350h, to klasyczna hybryda. Bazą układu jest 2,5-litrowa jednostka benzynowa generująca 190 KM i 239 Nm momentu obrotowego. W podstawowej wersji, z napędem tylko na przód, auto wspomaga silnik elektryczny o mocy 182 KM i 270 Nm. NX dostępny jest również w odmianie z inteligentnym napędem na cztery koła E-FOUR. Wówczas na tylnej osi znajdziemy silnik elektryczny generujący 40 KM i 121 Nm. Moc systemowa Lexusa NX w wariancie 350h wynosi 243 KM. Energię magazynuje akumulator o pojemności 1,1 kWh.
Oprócz tego Lexusa NX można nabyć z hybrydą typu plug-in. Tutaj znajdziemy 2,5-litrową jednostkę benzynową oferującą 185 KM i 227 Nm. Współpracuje z dwoma silnikami elektrycznymi - 182 KM i 270 Nm z przodu oraz 54 KM i 121 Nm z tyłu. Auto oferowane jest tylko z inteligentnym napędem na cztery koła. Za magazynowanie energii odpowiada akumulator o pojemności 18,1 kWh. Zapewnia on zasięg wynoszący od 68 do 98 km. Moc systemowa tego układu to 309 KM.
Teraz dla osób zainteresowanych zakupem NX-a znajdzie się kolejny argument za tym przemawiający. Polski importer poinformował, że "w związku z dużym zainteresowaniem tym modelem" przygotowana została specjalna oferta dla najczęściej wybieranej przez polskich klientów wersji wyposażenia Prestige.
Na jej wyposażeniu (wliczając w to również elementy z niższych wersji) znajdziemy m.in.:
- reflektory LED
- kamerę cofania
- dwustrefową klimatyzację automatyczną
- podgrzewanie kierownicy i przednich foteli
- elektrycznie regulowane przednie fotele
- czujniki parkowania
- elektrycznie i bezdotykowo sterowaną klapę bagażnika
- 9,8-calowy ekran multimediów
- 7-calowy wyświetlacz wskaźników
- czujnik martwego pola
- system rozpoznawania znaków drogowych
- asystenta utrzymywania pasa ruchu z korektą toru jazdy
Największy rabat można dostać decydując się na hybrydę plug-in i dołączając do tego 20-calowe felgi aluminiowe. Wówczas ceny auta w takiej specyfikacji startują od 275 400 zł. Względem ceny katalogowej (332 900 zł) to rabat wynoszący 57 500 zł. Wersję Prestige z 20-calowymi felgami można nabyć również w przypadku hybrydy z napędem na przód. Wówczas cena auta stratować będzie od 225 700 zł. To kwota o 47 200 zł niższa od ceny katalogowej (272 900 zł).
Niższych cen można spodziewać się również, kiedy zdecydujemy się na hybrydę z napędem na przód, ale już bez 20-calowych felg. Wówczas auto kosztuje 219 100 zł - o 45 800 tys. zł mniej w porównaniu z ceną katalogową (264 900 zł).