Bestseller Lexusa w nietypowej wersji. Większy prześwit i terenowe opony
Lexus NX, czyli najpopularniejszy model producenta, doczekał się nietypowej odmiany – Overtrail. Charakteryzuje się ona m.in. czarnymi elementami, większym prześwitem i terenowymi oponami. Znane są już ceny nowej wersji modelu.
Lexus NX to najpopularniejszy model w europejskiej ofercie japońskiego producenta. W zeszłym roku na Starym Kontynencie sprzedano 25 709 egzemplarzy tego SUV-a. Teraz do oferty dołącza nietypowa wersja wyposażenia - Overtrail.
Stylistycznie samochód rozpoznamy m.in. po pomalowanych na czarno lusterkach, klamkach, błotnikach, relingach i osłonie chłodnicy. Specjalnie dla tej wersji wprowadzono również lakier Moon Desert. W oczy rzucą się z pewnością również 18-calowe felgi z oponami terenowymi. Wewnątrz znajdziemy czarną skórę syntetyczną i wstawki w kolorze khaki.
Inżynierowie Lexusa podnieśli zawieszenie o 15 mm - prześwit zwiększył się do 200 mm. Wzmocniono również tylne zawieszenie. Dzięki wprowadzonym zmianom zwiększył się kąt natarcia - wynosi on obecnie 16 stopni. Kąt zejścia natomiast to 25 stopni.
Samochód dostępny w standardzie z inteligentnym napędem na cztery koła E-FOUR. Klienci mogą zdecydować się na klasyczną hybrydę - 350h z 2,5-litrową jednostką benzynową o mocy 191 KM i 239 Nm momentu obrotowego. Wspomagają ją dwa silniki elektryczne o mocy 182 KM i 270 Nm (z przodu) oraz 54 KM i 121 Nm (z tyłu). Za magazynowanie energii elektrycznej odpowiada akumulator o pojemności 1,1 kWh. Moc systemowa wynosi 243 KM.
W ofercie jest również hybryda typu plug-in, czyli 450h+. Tu również mamy do dyspozycji jednostkę benzynową o pojemności 2,5 litra. Generuje ona jednak 185 KM i 227 Nm. Współpracuje z dwoma silnikami elektrycznymi, które, podobnie jak w powyższym przypadku, generują 182 KM i 270 Nm (z przodu) oraz 54 KM i 121 Nm (z tyłu). Moc systemowa wynosi 309 KM. Auto wyposażone jest w akumulator o pojemności 18,1 kWh.
W standardzie na wyposażeniu tej odmiany znajdziemy m.in.
- dwustrefową klimatyzację z filtrem Nanoe X
- podgrzewane i wentylowane przednie fotele z elektryczną regulacją w ośmiu kierunkach
- podgrzewane zewnętrzne siedzenia na tylnej kanapie
- kamerę cofania z widokiem 360 stopni
- elektrycznie i bezdotykowo sterowaną klapę bagażnika
- bezprzewodowe połączenie z telefonem za pomocą Apple CarPlay i Android Auto
- 7-calowy wyświetlacz wskaźników
- 14-calowy ekran multimediów
- 10-calowy wyświetlacz HUD
- indukcyjną ładowarkę
Jeśli ktoś ma ochotę nabyć Lexusa NX w nowej odmianie, musi zapłacić co najmniej 330 900 zł. Tyle właśnie kosztuje ta wersja z układem hybrydowym 350h. NX 450h+ w wariancie Overtrail to już koszt rzędu 374 900 zł.