Tak jeździ nowe Porsche Panamera. Tego auta prawa fizyki nie obowiązują

Tak jeździ nowe Porsche Panamera. Sprawdziłem je na krętych drogach Andaluzji i na torze Monteblanco
Tak jeździ nowe Porsche Panamera. Sprawdziłem je na krętych drogach Andaluzji i na torze MonteblancoJan Guss-GasińskiINTERIA.PL

Pierwsze jazdy nowym Porsche Panamera

Porsche Panamera Turbo E-Hybrid trzeciej generacji (G3). W tle druga odsłona w wersji Turbo S E-Hybrid przed liftingiem (2017).
Porsche Panamera Turbo E-Hybrid trzeciej generacji (G3). W tle druga odsłona w wersji Turbo S E-Hybrid przed liftingiem (2017).Jan Guss-GasińskiINTERIA.PL

Nowe Porsche Panamera. Czym wyróżnia się trzecia generacja?

Nowe Porsche Panamera (G3) - wersje i osiągi

 
Panamera
Panamera 4
Panamera 4 E-Hybrid
Panamera 4 E-Hybrid Executive
Panamera 4S E-Hybrid
Panamera Turbo E-Hybrid
Silnik
V6 t. benz.
V6 t. benz.
V6 t. benz. + el.
V6 t. benz. + el.
V6 t. benz. + el.
V8 t. benz. + el.
Pojemność
2,9 l
2,9 l
2,9 l
2,9 l
2,9 l
4,0 l
Moc
353 KM
353 KM
470 KM
470 KM
544 KM
680 KM
Maks. mom.
500 Nm
500 Nm
650 Nm
650 Nm
750 Nm
930 Nm
Napęd
na tył
4x4
na tył
4x4
4x4
4x4
0-100 km/h
5,2 s
4,8 s
4,1 s
4,2 s
3,7
3,2 s
Prędk. maks.
272 km/h
270 km/h
280 km/h
280 km/h
280 km/h
315 km/h
Nowe Porsche Panamera (G3) rozpoznamy po nowym zderzaku, reflektorach i chociażby złotym lakierze "Madeira Gold"
Nowe Porsche Panamera (G3) rozpoznamy po nowym zderzaku, reflektorach i chociażby złotym lakierze "Madeira Gold"Jan Guss-GasińskiINTERIA.PL
Z kabiny zniknęła fizyczna stacyjka, analogowy obrotomierz i solidna dźwignia zmiany biegów.
Z kabiny zniknęła fizyczna stacyjka, analogowy obrotomierz i solidna dźwignia zmiany biegów.Jan Guss-GasińskiINTERIA.PL
Teraz cała kabina jest cyfrowa - konfigurowalne zegary, duży ekran multimediów i trzeci wyświetlacz dla pasażera.
Teraz cała kabina jest cyfrowa - konfigurowalne zegary, duży ekran multimediów i trzeci wyświetlacz dla pasażera.Jan Guss-GasińskiINTERIA.PL

Porsche Active Ride. To zawieszenie jest warte każdych pieniędzy

Porsche Panamera już w standardzie otrzymuje zawieszenie pneumatyczne z systemem PASM - Porsche Active Suspension Management
Porsche Panamera już w standardzie otrzymuje zawieszenie pneumatyczne z systemem PASM - Porsche Active Suspension ManagementJan Guss-GasińskiINTERIA.PL
W wersjach hybrydowych opcjonalnie dostępne jest zawieszenie Porsche Active Ride.
W wersjach hybrydowych opcjonalnie dostępne jest zawieszenie Porsche Active Ride.Jan Guss-GasińskiINTERIA.PL
Porsche Panamera Turbo E-Hybrid w nowym lakierze "Madeira Gold".
Porsche Panamera Turbo E-Hybrid w nowym lakierze "Madeira Gold".Jan Guss-GasińskiINTERIA.PL

Zaczęliśmy na spokojnie - Porsche Panamera

Pierwsze kilometry pokonałem za kierownica bazowego wariantu z benzynowym V6 o pojemności 2,9-litra.
Pierwsze kilometry pokonałem za kierownica bazowego wariantu z benzynowym V6 o pojemności 2,9-litra.Jan Guss-GasińskiINTERIA.PL
Droga prowadząca nas na tor była ciasna i kręta. Nowa Panamera miała wiele okazji, by się wykazać.
Droga prowadząca nas na tor była ciasna i kręta. Nowa Panamera miała wiele okazji, by się wykazać.Jan Guss-GasińskiINTERIA.PL

Na torze czekał mocarz - Porsche Panamera Turbo E-Hybrid

Na torze Monteblanco czekały na nas topowe odmiany Turbo E-Hybrid. Instruktorzy wsiedli za stery 911 Turbo S.
Na torze Monteblanco czekały na nas topowe odmiany Turbo E-Hybrid. Instruktorzy wsiedli za stery 911 Turbo S.Jan Guss-GasińskiINTERIA.PL
Możliwości nowego Porsche Panamera Turbo E-Hybrid poznaliśmy na torze Monteblanco.
Możliwości nowego Porsche Panamera Turbo E-Hybrid poznaliśmy na torze Monteblanco.Jan Guss-GasińskiINTERIA.PL
To było intensywne popołudnie na torze Montebalnco, ale nikt nie narzekał.
To było intensywne popołudnie na torze Montebalnco, ale nikt nie narzekał.Jan Guss-GasińskiINTERIA.PL
Mieliśmy okazję testować auta na świeżo odświeżonej nawierzchni toru.
Mieliśmy okazję testować auta na świeżo odświeżonej nawierzchni toru.Jan Guss-GasińskiINTERIA.PL
Słońce, chłodny wiatr i ryk V8. Nie znam lepszego przepisu na marcowe popołudnie.
Słońce, chłodny wiatr i ryk V8. Nie znam lepszego przepisu na marcowe popołudnie.Jan Guss-GasińskiINTERIA.PL

Nowe Porsche Panamera. Polubiłem ją na drodze i pokochałem na torze

Ciasne i kręte drogi. Limuzyny nie zostały do nich stworzone, ale Panamera się w nich odnajduje.
Ciasne i kręte drogi. Limuzyny nie zostały do nich stworzone, ale Panamera się w nich odnajduje.Jan Guss-GasińskiINTERIA.PL

Nowe Porsche Panamera (G3) - dane techniczne

Wymiary
Porsche Panamera (G3)
Porsche Panamera 4 E-Hybrid Executive (G3)
Porsche Panamera Turbo E-Hybrid(G3)
Długość
5052 mm
5202 mm
5054 mm
Szerokość
1937 mm
1937 mm
1937 mm
Wysokość
1423 mm
1425 mm
1421 mm
Rozstaw osi
2950 mm
3100 mm
2950 mm
Promień zawracania
11,9 m
12,4 m
11,9 m
Masa własna
1960 kg
2400 kg
2435 kg
Dop. masa własna
2505 kg
2805 kg
2830 kg
Poj. bagażnika
od 494 do 1328 l
od 430 do 1385 l
od 421 do 1255 l
Poj. baku paliwa
75 litrów
75 litrów
80 litrów
Pierwsza jazda nowym Porsche Panamera. Testy przebiegły pomyślnie - czekamy na kolejną okazję w Polsce.
Pierwsza jazda nowym Porsche Panamera. Testy przebiegły pomyślnie - czekamy na kolejną okazję w Polsce.Jan Guss-GasińskiINTERIA.PL