Mercedes G580 EQ zamyka usta niedowiarkom. Elektryczna "Gelenda" rządzi w terenie

Sebastian Kościółek

Sebastian Kościółek

Aktualizacja
Mercedes G580 z technologią EQ to pierwsza w historii, elektryczna "Gelenda". Premiera tego modelu wzbudziła wiele kontrowersji. Mieliśmy okazję sprawdzić ten samochód w bardzo trudnych warunkach.
Mercedes G580 z technologią EQ to pierwsza w historii, elektryczna "Gelenda". Premiera tego modelu wzbudziła wiele kontrowersji. Mieliśmy okazję sprawdzić ten samochód w bardzo trudnych warunkach. Sebastian KościółekINTERIA.PL
Mercedes Klasy G w naturalnym środowisku. Daleko od ekskluzywnych dzielnic i drogich butików. Elektryczny napęd nie wykastrował możliwości tej legendarnej terenówki.
Mercedes Klasy G w naturalnym środowisku. Daleko od ekskluzywnych dzielnic i drogich butików. Elektryczny napęd nie wykastrował możliwości tej legendarnej terenówki.Sebastian KościółekINTERIA.PL

Elektryczna "Gelenda" nie nazywa się EQG. Mercedes zmienił taktykę

Mercedes zrobił wszystkim psikusa i postanowił zmienić nazewnictwo elektrycznych modeli zaczynając od nowej Klasy G. Zamiast EQG pojawił się G580 z technologią EQ.
Mercedes zrobił wszystkim psikusa i postanowił zmienić nazewnictwo elektrycznych modeli zaczynając od nowej Klasy G. Zamiast EQG pojawił się G580 z technologią EQ.Sebastian KościółekINTERIA.PL

Ile silników i jaką moc oferuje elektryczny Mercedes G580?

Mercedes G580 z technologią EQ jest napędzany przez cztery silniki elektryczne. Tak wygląda jednostka montowana na jednej z osi. Solidna porcja niemieckiej inżynierii.
Mercedes G580 z technologią EQ jest napędzany przez cztery silniki elektryczne. Tak wygląda jednostka montowana na jednej z osi. Solidna porcja niemieckiej inżynierii.Sebastian KościółekINTERIA.PL

Elektryczna "Gelenda" driftuje w miejscu i obraca się wokół osi. Jak to możliwe?

Brudna G-Klasa to szczęśliwa G-Klasa. Jednak taki widok w prawdziwym życiu to rzadkość.
Brudna G-Klasa to szczęśliwa G-Klasa. Jednak taki widok w prawdziwym życiu to rzadkość.Sebastian KościółekINTERIA.PL

Elektryczny Mercedes G580 EQ w terenie. Jak sobie radzi?

Jazda w terenie dla elektrycznego Mercedesa G580 to "bułka z masłem". Nawet amatorzy poradzą sobie z jazdą w trudnym terenie.
Jazda w terenie dla elektrycznego Mercedesa G580 to "bułka z masłem". Nawet amatorzy poradzą sobie z jazdą w trudnym terenie.Sebastian KościółekINTERIA.PL
Prawie trzy tony masy własnej nie robiły wrażenia na układzie napędowym G580 z technologią EQ. Wystarczyło trzymać mocno kierownicę i operować gazem.
Prawie trzy tony masy własnej nie robiły wrażenia na układzie napędowym G580 z technologią EQ. Wystarczyło trzymać mocno kierownicę i operować gazem.Mercedesmateriały prasowe

Zobacz również:

    Jaką pojemność (kWh) ma bateria w Mercedesie G580 z technologią EQ?

    Wkomponowanie potężnego akumulatora (116 kWh netto) nie było łatwym zadaniem. Kilkadziesiąt solidnych śrub trzyma "kanapkę" w ryzach.
    Wkomponowanie potężnego akumulatora (116 kWh netto) nie było łatwym zadaniem. Kilkadziesiąt solidnych śrub trzyma "kanapkę" w ryzach.Sebastian KościółekINTERIA.PL
    Wymagająca jazda w terenie zwiększyła zużycie energii do poziomu 39 kWh/100 km. Na asfalcie wyniki średniego zużycia wyglądają znacznie lepiej.
    Wymagająca jazda w terenie zwiększyła zużycie energii do poziomu 39 kWh/100 km. Na asfalcie wyniki średniego zużycia wyglądają znacznie lepiej.Sebastian KościółekINTERIA.PL

    Bateria w elektrycznej G Klasie. Czy jazda w terenie i wodzie jest bezpieczna?

    Osłona akumulatora jest bardzo solidna. Nawet najtwardsze skały nie zrobiły na niej wrażenia.
    Osłona akumulatora jest bardzo solidna. Nawet najtwardsze skały nie zrobiły na niej wrażenia.Sebastian KościółekINTERIA.PL
    Głębokość brodzenia elektrycznej Klasy G jest imponująca. To wręcz niewiarygodne, że do kabiny nie dostała się kropla wody.
    Głębokość brodzenia elektrycznej Klasy G jest imponująca. To wręcz niewiarygodne, że do kabiny nie dostała się kropla wody.Mercedesmateriały prasowe

    Elektryczna Klasa G jest ekstremalnie cicha. Jak na jeżdżącą stodołę przystało

    Trudno wykrzesać z takiej bryły niesamowite właściwości aerodynamiczne. Inżynierowie z Graz po raz kolejny wzbili się na wyżyny projektowania.
    Trudno wykrzesać z takiej bryły niesamowite właściwości aerodynamiczne. Inżynierowie z Graz po raz kolejny wzbili się na wyżyny projektowania.Sebastian KościółekINTERIA.PL

    Mercedes G580 EQ potrafi rasowo zamruczeć z głośników. Dźwięk powstawał dwa lata

    W kabinie elektrycznej "Gelendy" panuje absolutna cisza. Jednak można ją szybko zakłócić świetnym zestawem audio.
    W kabinie elektrycznej "Gelendy" panuje absolutna cisza. Jednak można ją szybko zakłócić świetnym zestawem audio.Sebastian KościółekINTERIA.PL
    Mercedes G580 z technologią EQ ma na pokładzie nowy system multimedialny. Otoczenie dotykowego gładzika ocieka karbonem.
    Mercedes G580 z technologią EQ ma na pokładzie nowy system multimedialny. Otoczenie dotykowego gładzika ocieka karbonem.Sebastian KościółekINTERIA.PL

    Mercedes G580 EQ najtańszą wersją w cenniku. Ile kosztuje w Polsce?

    Elektryczny Mercedes G580 z technologią EQ będzie nadal produktem niedostępnym i luksusowym. W tle niezwykle rzadki i wybitny przedstawiciel tego gatunku - Mercedes-Maybach G650 Landaulet.
    Elektryczny Mercedes G580 z technologią EQ będzie nadal produktem niedostępnym i luksusowym. W tle niezwykle rzadki i wybitny przedstawiciel tego gatunku - Mercedes-Maybach G650 Landaulet.Sebastian KościółekINTERIA.PL

    Mercedes G580 EQ - dane techniczne

    Układ napędowy i akumulator
    Napęd
     
    4x4
    Silniki elektryczne
     
    synchroniczne, z magnesami trwałymi (dwubiegowe)
    Moc maksymalna
    kW
    432
    Maksymalny moment obrotowy
    Nm
    1164
    Rodzaj akumulatora
     
    litowo-jonowy
    Maksymalna moc rekuperacji
    kW
    217
    Maksymalna moc ładowania AC
    kW
    11
    Czas ładowania (10-100%), 11 kW
    h
    11,77
    Maksymalna moc ładowania DC
    kW
    200
    Czas ładowania DC na najszybszej stacji (10-80%)
    min
    32
    Przyrost zasięgu po 15 minutach ładowania DC na najszybszej stacji (cykl mieszany WLTP)
    km
    170
    Zawieszenie
    Oś przednia
    niezależne zawieszenie z podwójnymi wahaczami poprzecznymi
    Oś tylna
    sztywna oś typu De-Dion
    Układ hamulcowy
    hydrauliczny, dwuobwodowy
    Układ kierowniczy
    elektromechaniczne wspomaganie
    Obręcze
    7,5 J 18 ET 43
    Opony
    265/60 R 18
    Wymiary i masy
    Rozstaw osi
    mm
    2890
    Rozstaw kół przód/tył
    mm
    1638 /1637
    Długość/szerokość/wysokość
    mm
    4624/1931/1986
    Średnica zawracania
    M
    13,6
    Pojemność bagażnika
    l
    555/1990
    Masa własna (EC)
    kg
    3085
    Ładowność
    kg
    415
    Dopuszczalna masa całkowita
    kg
    3500
    Osiągi, zużycie energii, emisje
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    s
    4,7
    Prędkość maksymalna
    km/h
    180 (ograniczona elektronicznie)
    Zużycie energii (cykl mieszany WLTP)
    kWh/100 km
    27,7–30,3
    Emisje CO2 (cykl mieszany WLTP)
    g/km
    0
    Zasięg
    km
    434–473