Mercedes G580 EQ zamyka usta niedowiarkom. Elektryczna "Gelenda" rządzi w terenie

Sebastian Kościółek

Sebastian Kościółek

Aktualizacja
Mercedes G580 z technologią EQ to pierwsza w historii, elektryczna "Gelenda". Premiera tego modelu wzbudziła wiele kontrowersji. Mieliśmy okazję sprawdzić ten samochód w bardzo trudnych warunkach.
Mercedes G580 z technologią EQ to pierwsza w historii, elektryczna "Gelenda". Premiera tego modelu wzbudziła wiele kontrowersji. Mieliśmy okazję sprawdzić ten samochód w bardzo trudnych warunkach. Sebastian KościółekINTERIA.PL
Mercedes Klasy G w naturalnym środowisku. Daleko od ekskluzywnych dzielnic i drogich butików. Elektryczny napęd nie wykastrował możliwości tej legendarnej terenówki.
Mercedes Klasy G w naturalnym środowisku. Daleko od ekskluzywnych dzielnic i drogich butików. Elektryczny napęd nie wykastrował możliwości tej legendarnej terenówki.Sebastian KościółekINTERIA.PL

Elektryczna "Gelenda" nie nazywa się EQG. Mercedes zmienił taktykę

Mercedes zrobił wszystkim psikusa i postanowił zmienić nazewnictwo elektrycznych modeli zaczynając od nowej Klasy G. Zamiast EQG pojawił się G580 z technologią EQ.
Mercedes zrobił wszystkim psikusa i postanowił zmienić nazewnictwo elektrycznych modeli zaczynając od nowej Klasy G. Zamiast EQG pojawił się G580 z technologią EQ.Sebastian KościółekINTERIA.PL

Ile silników i jaką moc oferuje elektryczny Mercedes G580?

Mercedes G580 z technologią EQ jest napędzany przez cztery silniki elektryczne. Tak wygląda jednostka montowana na jednej z osi. Solidna porcja niemieckiej inżynierii.
Mercedes G580 z technologią EQ jest napędzany przez cztery silniki elektryczne. Tak wygląda jednostka montowana na jednej z osi. Solidna porcja niemieckiej inżynierii.Sebastian KościółekINTERIA.PL

Elektryczna "Gelenda" driftuje w miejscu i obraca się wokół osi. Jak to możliwe?

Brudna G-Klasa to szczęśliwa G-Klasa. Jednak taki widok w prawdziwym życiu to rzadkość.
Brudna G-Klasa to szczęśliwa G-Klasa. Jednak taki widok w prawdziwym życiu to rzadkość.Sebastian KościółekINTERIA.PL

Elektryczny Mercedes G580 EQ w terenie. Jak sobie radzi?

Jazda w terenie dla elektrycznego Mercedesa G580 to "bułka z masłem". Nawet amatorzy poradzą sobie z jazdą w trudnym terenie.
Jazda w terenie dla elektrycznego Mercedesa G580 to "bułka z masłem". Nawet amatorzy poradzą sobie z jazdą w trudnym terenie.Sebastian KościółekINTERIA.PL
Prawie trzy tony masy własnej nie robiły wrażenia na układzie napędowym G580 z technologią EQ. Wystarczyło trzymać mocno kierownicę i operować gazem.
Prawie trzy tony masy własnej nie robiły wrażenia na układzie napędowym G580 z technologią EQ. Wystarczyło trzymać mocno kierownicę i operować gazem.Mercedesmateriały prasowe

Jaką pojemność (kWh) ma bateria w Mercedesie G580 z technologią EQ?

Wkomponowanie potężnego akumulatora (116 kWh netto) nie było łatwym zadaniem. Kilkadziesiąt solidnych śrub trzyma "kanapkę" w ryzach.
Wkomponowanie potężnego akumulatora (116 kWh netto) nie było łatwym zadaniem. Kilkadziesiąt solidnych śrub trzyma "kanapkę" w ryzach.Sebastian KościółekINTERIA.PL
Wymagająca jazda w terenie zwiększyła zużycie energii do poziomu 39 kWh/100 km. Na asfalcie wyniki średniego zużycia wyglądają znacznie lepiej.
Wymagająca jazda w terenie zwiększyła zużycie energii do poziomu 39 kWh/100 km. Na asfalcie wyniki średniego zużycia wyglądają znacznie lepiej.Sebastian KościółekINTERIA.PL

Bateria w elektrycznej G Klasie. Czy jazda w terenie i wodzie jest bezpieczna?

Osłona akumulatora jest bardzo solidna. Nawet najtwardsze skały nie zrobiły na niej wrażenia.
Osłona akumulatora jest bardzo solidna. Nawet najtwardsze skały nie zrobiły na niej wrażenia.Sebastian KościółekINTERIA.PL
Głębokość brodzenia elektrycznej Klasy G jest imponująca. To wręcz niewiarygodne, że do kabiny nie dostała się kropla wody.
Głębokość brodzenia elektrycznej Klasy G jest imponująca. To wręcz niewiarygodne, że do kabiny nie dostała się kropla wody.Mercedesmateriały prasowe

Elektryczna Klasa G jest ekstremalnie cicha. Jak na jeżdżącą stodołę przystało

Trudno wykrzesać z takiej bryły niesamowite właściwości aerodynamiczne. Inżynierowie z Graz po raz kolejny wzbili się na wyżyny projektowania.
Trudno wykrzesać z takiej bryły niesamowite właściwości aerodynamiczne. Inżynierowie z Graz po raz kolejny wzbili się na wyżyny projektowania.Sebastian KościółekINTERIA.PL

Mercedes G580 EQ potrafi rasowo zamruczeć z głośników. Dźwięk powstawał dwa lata

W kabinie elektrycznej "Gelendy" panuje absolutna cisza. Jednak można ją szybko zakłócić świetnym zestawem audio.
W kabinie elektrycznej "Gelendy" panuje absolutna cisza. Jednak można ją szybko zakłócić świetnym zestawem audio.Sebastian KościółekINTERIA.PL
Mercedes G580 z technologią EQ ma na pokładzie nowy system multimedialny. Otoczenie dotykowego gładzika ocieka karbonem.
Mercedes G580 z technologią EQ ma na pokładzie nowy system multimedialny. Otoczenie dotykowego gładzika ocieka karbonem.Sebastian KościółekINTERIA.PL

Mercedes G580 EQ najtańszą wersją w cenniku. Ile kosztuje w Polsce?

Elektryczny Mercedes G580 z technologią EQ będzie nadal produktem niedostępnym i luksusowym. W tle niezwykle rzadki i wybitny przedstawiciel tego gatunku - Mercedes-Maybach G650 Landaulet.
Elektryczny Mercedes G580 z technologią EQ będzie nadal produktem niedostępnym i luksusowym. W tle niezwykle rzadki i wybitny przedstawiciel tego gatunku - Mercedes-Maybach G650 Landaulet.Sebastian KościółekINTERIA.PL

Mercedes G580 EQ - dane techniczne

Układ napędowy i akumulator
Napęd
 
4x4
Silniki elektryczne
 
synchroniczne, z magnesami trwałymi (dwubiegowe)
Moc maksymalna
kW
432
Maksymalny moment obrotowy
Nm
1164
Rodzaj akumulatora
 
litowo-jonowy
Maksymalna moc rekuperacji
kW
217
Maksymalna moc ładowania AC
kW
11
Czas ładowania (10-100%), 11 kW
h
11,77
Maksymalna moc ładowania DC
kW
200
Czas ładowania DC na najszybszej stacji (10-80%)
min
32
Przyrost zasięgu po 15 minutach ładowania DC na najszybszej stacji (cykl mieszany WLTP)
km
170
Zawieszenie
Oś przednia
niezależne zawieszenie z podwójnymi wahaczami poprzecznymi
Oś tylna
sztywna oś typu De-Dion
Układ hamulcowy
hydrauliczny, dwuobwodowy
Układ kierowniczy
elektromechaniczne wspomaganie
Obręcze
7,5 J 18 ET 43
Opony
265/60 R 18
Wymiary i masy
Rozstaw osi
mm
2890
Rozstaw kół przód/tył
mm
1638 /1637
Długość/szerokość/wysokość
mm
4624/1931/1986
Średnica zawracania
M
13,6
Pojemność bagażnika
l
555/1990
Masa własna (EC)
kg
3085
Ładowność
kg
415
Dopuszczalna masa całkowita
kg
3500
Osiągi, zużycie energii, emisje
Przyspieszenie 0-100 km/h
s
4,7
Prędkość maksymalna
km/h
180 (ograniczona elektronicznie)
Zużycie energii (cykl mieszany WLTP)
kWh/100 km
27,7–30,3
Emisje CO2 (cykl mieszany WLTP)
g/km
0
Zasięg
km
434–473