Skoda Octavia 1.2 TSI 85 Active - test

<b>Znakiem rozpoznawczym podstawowej wersji Active są czarne klamki i lusterka. Halogeny przeciwmgłowe wymagają dopłaty.</b>
<b>Znakiem rozpoznawczym podstawowej wersji Active są czarne klamki i lusterka. Halogeny przeciwmgłowe wymagają dopłaty.</b>Motor
Wersja Active, doposażona w pakiet Amazing zyskuje czteroramienną kierownicę i wyświetlacz Maxi-DOT. Radio z CD wymaga dopłaty 1200 zł.
Wersja Active, doposażona w pakiet Amazing zyskuje czteroramienną kierownicę i wyświetlacz Maxi-DOT. Radio z CD wymaga dopłaty 1200 zł.Motor

Zobacz również:

    Skoda Octavia 1.2 TSI 85 Active

    Bagażnik ma regularne kształty i pojemność 590 l. To bardzo dużo w tej klasie.
    Bagażnik ma regularne kształty i pojemność 590 l. To bardzo dużo w tej klasie.Motor
    Nowy, 16-zaworowy silnik 1.2 TSI jest bardzo ekonomiczny i cichy. To jednostka godna polecenia, nawet w wersji 86 KM.
    Nowy, 16-zaworowy silnik 1.2 TSI jest bardzo ekonomiczny i cichy. To jednostka godna polecenia, nawet w wersji 86 KM.Motor
    Przestronność jest mocną stroną Skody Octavii.
    Przestronność jest mocną stroną Skody Octavii.Motor
    Z tyłu miejsca na nogi jest rekordowo dużo.
    Z tyłu miejsca na nogi jest rekordowo dużo.Motor
    Wersja Active, doposażona w pakiet Amazing zyskuje czteroramienną kierownicę i wyświetlacz Maxi-DOT. Radio z CD wymaga dopłaty 1200 zł.
    Wersja Active, doposażona w pakiet Amazing zyskuje czteroramienną kierownicę i wyświetlacz Maxi-DOT. Radio z CD wymaga dopłaty 1200 zł.Motor
    Zegary Octavii są czytelne i estetyczne. Widać tu volkswagenowski porządek.
    Zegary Octavii są czytelne i estetyczne. Widać tu volkswagenowski porządek.Motor
    Komputer przekazuje kierowcy wskazówki pomagające oszczędzać paliwo.
    Komputer przekazuje kierowcy wskazówki pomagające oszczędzać paliwo.Motor
    Znakiem rozpoznawczym podstawowej wersji Active są czarne klamki i lusterka. Halogeny przeciwmgłowe wymagają już dopłaty.
    Znakiem rozpoznawczym podstawowej wersji Active są czarne klamki i lusterka. Halogeny przeciwmgłowe wymagają już dopłaty.Motor
    Skoda Octavia 1.2 TSI 85 Active
    Skoda Octavia 1.2 TSI 85 ActiveMotor

    Skoda Octavia 1.2 TSI 85 Active - podsumowanie

    • przestronne wnętrze,
    • obszerny bagażnik,
    • dobra jakość wykończenia,
    • dynamiczny i oszczędny silnik
    • mało atrakcyjny wygląd tapicerki w wersji podstawowej,
    • dość drogie wyposażenie dodatkowe

    Moc rzeczywista wyższa niż katalogowa

    Moc rzeczywista wyższa niż katalogowa
    Moc rzeczywista wyższa niż katalogowaMotor
    Wyższa o 13 KM moc silnika przydaje się szczególnie podczas wyprzedzania przy większych prędkościach.
    Wyższa o 13 KM moc silnika przydaje się szczególnie podczas wyprzedzania przy większych prędkościach.Motor
    Poprzednio testowana Octavia 1.2 TSI 105 KM wykazała się mocą aż 120 KM.
    Poprzednio testowana Octavia 1.2 TSI 105 KM wykazała się mocą aż 120 KM.Motor

    Dane techniczne: Skoda Octavia 1.2 TSI 85 Active

     
    Skoda Octavia
    Silnik
    benzynowy, turbo
    Pojemność skokowa
    1197 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    Zasilanie
    wtrysk bezpośredni
    Moc maksymalna
    86 KM/4300
    Maks. moment obrotowy
    160 Nm/1400
    Napęd
    przedni
    Skrzynia biegów
    man./5-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarcz. went./tarcz.
    Długość/szerokość/wysokość
    466/182/146 cm
    Rozstaw osi
    267 cm
    Średnica zawracania
    10,2 m
    Masa/ładowność
    1150/625 kg
    Poj. bagażnika (min./maks.)
    590/1580 l
    Poj. zbiornika paliwa
    50 l (Pb 95)
    Opony
    185/60 R15
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    181 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    12,0 s
    Dane testowe
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    12,0 s →
    Elastyczność 60-100 km/h
    11,7 s (4. bieg) →
    Elastyczność 80-120 km/h
    17,7 s (5. bieg) →
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    37,5 m →
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    37,3 m →
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    64,5 dB
    Rzeczywista prędkość*
    95 km/h
    Liczba obrotów kierownicą
    2,7
    Zużycie paliwa 
    Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    6,5/4,4/5,2
    Teoretyczny zasięg
    960 km
    Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    7,1/5,5/6,3
    Rzeczywisty zasięg
    790 km
    Cena wersji podstawowej**
    60 400 zł
    Cena
    60 400 zł
    Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
    *przy wskazaniu 100 km/h;
    **z tym samym silnikiem