Skoda Octavia 1.2 TSI 85 Active - test

<b>Znakiem rozpoznawczym podstawowej wersji Active są czarne klamki i lusterka. Halogeny przeciwmgłowe wymagają dopłaty.</b>
<b>Znakiem rozpoznawczym podstawowej wersji Active są czarne klamki i lusterka. Halogeny przeciwmgłowe wymagają dopłaty.</b>Motor
Wersja Active, doposażona w pakiet Amazing zyskuje czteroramienną kierownicę i wyświetlacz Maxi-DOT. Radio z CD wymaga dopłaty 1200 zł.
Wersja Active, doposażona w pakiet Amazing zyskuje czteroramienną kierownicę i wyświetlacz Maxi-DOT. Radio z CD wymaga dopłaty 1200 zł.Motor

Skoda Octavia 1.2 TSI 85 Active

Bagażnik ma regularne kształty i pojemność 590 l. To bardzo dużo w tej klasie.
Bagażnik ma regularne kształty i pojemność 590 l. To bardzo dużo w tej klasie.Motor
Nowy, 16-zaworowy silnik 1.2 TSI jest bardzo ekonomiczny i cichy. To jednostka godna polecenia, nawet w wersji 86 KM.
Nowy, 16-zaworowy silnik 1.2 TSI jest bardzo ekonomiczny i cichy. To jednostka godna polecenia, nawet w wersji 86 KM.Motor
Przestronność jest mocną stroną Skody Octavii.
Przestronność jest mocną stroną Skody Octavii.Motor
Z tyłu miejsca na nogi jest rekordowo dużo.
Z tyłu miejsca na nogi jest rekordowo dużo.Motor
Wersja Active, doposażona w pakiet Amazing zyskuje czteroramienną kierownicę i wyświetlacz Maxi-DOT. Radio z CD wymaga dopłaty 1200 zł.
Wersja Active, doposażona w pakiet Amazing zyskuje czteroramienną kierownicę i wyświetlacz Maxi-DOT. Radio z CD wymaga dopłaty 1200 zł.Motor
Zegary Octavii są czytelne i estetyczne. Widać tu volkswagenowski porządek.
Zegary Octavii są czytelne i estetyczne. Widać tu volkswagenowski porządek.Motor
Komputer przekazuje kierowcy wskazówki pomagające oszczędzać paliwo.
Komputer przekazuje kierowcy wskazówki pomagające oszczędzać paliwo.Motor
Znakiem rozpoznawczym podstawowej wersji Active są czarne klamki i lusterka. Halogeny przeciwmgłowe wymagają już dopłaty.
Znakiem rozpoznawczym podstawowej wersji Active są czarne klamki i lusterka. Halogeny przeciwmgłowe wymagają już dopłaty.Motor
Skoda Octavia 1.2 TSI 85 Active
Skoda Octavia 1.2 TSI 85 ActiveMotor

Skoda Octavia 1.2 TSI 85 Active - podsumowanie

  • przestronne wnętrze,
  • obszerny bagażnik,
  • dobra jakość wykończenia,
  • dynamiczny i oszczędny silnik
  • mało atrakcyjny wygląd tapicerki w wersji podstawowej,
  • dość drogie wyposażenie dodatkowe

Moc rzeczywista wyższa niż katalogowa

Moc rzeczywista wyższa niż katalogowa
Moc rzeczywista wyższa niż katalogowaMotor
Wyższa o 13 KM moc silnika przydaje się szczególnie podczas wyprzedzania przy większych prędkościach.
Wyższa o 13 KM moc silnika przydaje się szczególnie podczas wyprzedzania przy większych prędkościach.Motor
Poprzednio testowana Octavia 1.2 TSI 105 KM wykazała się mocą aż 120 KM.
Poprzednio testowana Octavia 1.2 TSI 105 KM wykazała się mocą aż 120 KM.Motor

Dane techniczne: Skoda Octavia 1.2 TSI 85 Active

 
Skoda Octavia
Silnik
benzynowy, turbo
Pojemność skokowa
1197 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Zasilanie
wtrysk bezpośredni
Moc maksymalna
86 KM/4300
Maks. moment obrotowy
160 Nm/1400
Napęd
przedni
Skrzynia biegów
man./5-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarcz.
Długość/szerokość/wysokość
466/182/146 cm
Rozstaw osi
267 cm
Średnica zawracania
10,2 m
Masa/ładowność
1150/625 kg
Poj. bagażnika (min./maks.)
590/1580 l
Poj. zbiornika paliwa
50 l (Pb 95)
Opony
185/60 R15
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
181 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
12,0 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
12,0 s →
Elastyczność 60-100 km/h
11,7 s (4. bieg) →
Elastyczność 80-120 km/h
17,7 s (5. bieg) →
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
37,5 m →
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
37,3 m →
Poziom hałasu przy 100 km/h
64,5 dB
Rzeczywista prędkość*
95 km/h
Liczba obrotów kierownicą
2,7
Zużycie paliwa 
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
6,5/4,4/5,2
Teoretyczny zasięg
960 km
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
7,1/5,5/6,3
Rzeczywisty zasięg
790 km
Cena wersji podstawowej**
60 400 zł
Cena
60 400 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
*przy wskazaniu 100 km/h;
**z tym samym silnikiem