Porsche Macan S Diesel - test

Słowo „macan” pochodzi z języka indonezyjskiego i oznacza tygrysa. Wymawia się je „maczan”.
Słowo „macan” pochodzi z języka indonezyjskiego i oznacza tygrysa. Wymawia się je „maczan”.Motor
Deska rozdzielcza wygląda, jakby została tutaj przeniesiona wprost z Panamery czy Cayenne. Zegary są typowe dla każdego Porsche, a obsługa konsoli środkowej wymaga przyzwyczajenia.
Deska rozdzielcza wygląda, jakby została tutaj przeniesiona wprost z Panamery czy Cayenne. Zegary są typowe dla każdego Porsche, a obsługa konsoli środkowej wymaga przyzwyczajenia.Motor
Pod względem właściwości jezdnych Macan nie ma sobie równych wśród SUV-ów, niezależnie od ich wielkości

Porsche Macan S Diesel

Na zdjęciu – przycisk podgrzewania kierownicy.
Na zdjęciu – przycisk podgrzewania kierownicy.Motor
Szklany dach ogranicza przestrzeń nad głową. Na stopy nie brakuje miejsca, na kolana – przeciętna ilość. W 2 osoby – wygodnie.
Szklany dach ogranicza przestrzeń nad głową. Na stopy nie brakuje miejsca, na kolana – przeciętna ilość. W 2 osoby – wygodnie.Motor
Rozdział momentu obrotowego można obserwować na bieżąco.
Rozdział momentu obrotowego można obserwować na bieżąco.Motor
Z przodu przypomina Cayenne'a. Element charakterystyczny to poczwórne LED-y do jazdy dziennej.
Z przodu przypomina Cayenne'a. Element charakterystyczny to poczwórne LED-y do jazdy dziennej.Motor
Dużo miejsca z przodu i świetna pozycja za elektrycznie ustawianą kierownicą. Opcjonalny fotel kierowcy z regulacją w 14 pozycjach, w tym wysuwaną podpórką pod uda, jest dość twardy i dobrze trzyma ciało w zakrętach.
Dużo miejsca z przodu i świetna pozycja za elektrycznie ustawianą kierownicą. Opcjonalny fotel kierowcy z regulacją w 14 pozycjach, w tym wysuwaną podpórką pod uda, jest dość twardy i dobrze trzyma ciało w zakrętach.Motor
3-litrowy turbodiesel to najnowsze wcielenie silnika 3.0 TDI znanego z Audi. Ma 258 KM i średnio na 100 km zużywa ok. 7,5 l paliwa.
3-litrowy turbodiesel to najnowsze wcielenie silnika 3.0 TDI znanego z Audi. Ma 258 KM i średnio na 100 km zużywa ok. 7,5 l paliwa.Motor
Deska rozdzielcza wygląda, jakby została tutaj przeniesiona wprost z Panamery czy Cayenne. Zegary są typowe dla każdego Porsche, a obsługa konsoli środkowej wymaga przyzwyczajenia.
Deska rozdzielcza wygląda, jakby została tutaj przeniesiona wprost z Panamery czy Cayenne. Zegary są typowe dla każdego Porsche, a obsługa konsoli środkowej wymaga przyzwyczajenia.Motor
Macan w zależności od ustawienia ma prześwit od 19 do 23 cm.
Macan w zależności od ustawienia ma prześwit od 19 do 23 cm.Motor
Na ekranie przy zegarach wyświetla się też stacja radiowa.
Na ekranie przy zegarach wyświetla się też stacja radiowa.Motor
Pasażerowie kanapy mogą regulować temperaturę nawiewu. Do wyboru trzy zakresy ciepłego lub zimnego powietrza.
Pasażerowie kanapy mogą regulować temperaturę nawiewu. Do wyboru trzy zakresy ciepłego lub zimnego powietrza.Motor
Kanapa składana w proporcji 40:20:40.
Kanapa składana w proporcji 40:20:40.Motor
Bagażnik ma foremny kształt. Pojemność: od 500 do 1500 l.
Bagażnik ma foremny kształt. Pojemność: od 500 do 1500 l.Motor
Tym przyciskiem obniża się lub podnosi tył samochodu, co przydaje się przy pakowaniu ciężkich przedmiotów.
Tym przyciskiem obniża się lub podnosi tył samochodu, co przydaje się przy pakowaniu ciężkich przedmiotów.Motor
Nietypowo. Przycisk otwierania bagażnika umieszczono u nasady tylnej wycieraczki.
Nietypowo. Przycisk otwierania bagażnika umieszczono u nasady tylnej wycieraczki.Motor
Słowo „macan” pochodzi z języka indonezyjskiego i oznacza tygrysa. Wymawia się je „maczan”.
Słowo „macan” pochodzi z języka indonezyjskiego i oznacza tygrysa. Wymawia się je „maczan”.Motor
W mieście Macan S Diesel zużywa nieco ponad 8,5 l paliwa na 100 km. Manewrowanie utrudnia duża średnica zawracania, wynosząca aż 11,8 m.
W mieście Macan S Diesel zużywa nieco ponad 8,5 l paliwa na 100 km. Manewrowanie utrudnia duża średnica zawracania, wynosząca aż 11,8 m.Motor

Porsche Macan S Diesel

Porsche Macan S Diesel
Porsche Macan S DieselMotor
Porsche Macan S Diesel
Porsche Macan S DieselMotor
Porsche Macan S Diesel
Porsche Macan S DieselMotor
Porsche Macan S Diesel
Porsche Macan S DieselMotor
Porsche Macan S Diesel
Porsche Macan S DieselMotor
Porsche Macan S Diesel
Porsche Macan S DieselMotor
Porsche Macan S Diesel
Porsche Macan S DieselMotor
Porsche Macan S Diesel
Porsche Macan S DieselMotor
Porsche Macan S Diesel
Porsche Macan S DieselMotor
Porsche Macan S Diesel
Porsche Macan S DieselMotor
Porsche Macan S Diesel
Porsche Macan S DieselMotor
Porsche Macan S Diesel
Porsche Macan S DieselMotor
Porsche Macan S Diesel
Porsche Macan S DieselMotor
Porsche Macan S Diesel
Porsche Macan S DieselMotor
Porsche Macan S Diesel
Porsche Macan S DieselMotor
Porsche Macan S Diesel
Porsche Macan S DieselMotor
Porsche Macan S Diesel
Porsche Macan S DieselMotor
Porsche Macan S Diesel
Porsche Macan S DieselMotor
Porsche Macan S Diesel
Porsche Macan S DieselMotor
Porsche Macan S Diesel
Porsche Macan S DieselMotor
Porsche Macan S Diesel
Porsche Macan S DieselMotor
Porsche Macan S Diesel
Porsche Macan S DieselMotor
Porsche Macan S Diesel
Porsche Macan S DieselMotor
Porsche Macan S Diesel
Porsche Macan S DieselMotor
Porsche Macan S Diesel
Porsche Macan S DieselMotor
Porsche Macan S Diesel
Porsche Macan S DieselMotor
Porsche Macan S Diesel
Porsche Macan S DieselMotor

Porsche Macan S Diesel - podsumowanie

  • bardzo wysoka jakość,
  • świetna pozycja kierowcy,
  • niski poziom hałasu,
  • obszerny bagażnik
  • przeciętna przestrzeń w drugim rzędzie foteli,
  • słaba widoczność do tyłu,
  • mało intuicyjna obsługa
  • wysoka kultura pracy,
  • niewielkie zapotrzebowanie na paliwo,
  • bardzo dobre osiągi,
  • fantastyczna przekładnia automatyczna,
  • szybka reakcja na gaz
  • brak rasowego dźwięku spod maski
  • znakomita trakcja,
  • bardzo dobry układ kierowniczy,
  • genialna stabilność podczas jazdy na wprost,
  • przyczepność w zakrętach,
  • więcej niż wystarczający komfort resorowania
  • niemal kompletne wyposażenie seryjne,
  • gwarancja bez limitu kilometrów,
  • duży wybór dodatków
  • wysoka cena zakupu,
  • tylko dwa lata gwarancji,
  • wyjątkowo drogie elementy wyposażenia dodatkowego

Porsche Macan na tle Audi Q5

Porsche Macan na tle Audi Q5
Porsche Macan na tle Audi Q5Motor
Porsche Macan na tle Audi Q5
Porsche Macan na tle Audi Q5Motor

Centrum dowodzenia, czyli konsola środkowa Macana

Centrum dowodzenia, czyli konsola środkowa Macana
Centrum dowodzenia, czyli konsola środkowa MacanaMotor

Dane techniczne: Porsche Macan S Diesel

 
Porsche Macan S Diesel
Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
2967 cm3
Układ cylindrów/zawory
V6/24
Zasilanie
wtrysk common rail
Moc maksymalna
258 KM/4000
Maks. moment obrotowy
580 Nm/1750
Napęd
4x4
Skrzynia biegów
aut./7-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarcz. went.
Długość/szerokość/wysokość
468/192/162 cm
Rozstaw osi
281 cm
Średnica zawracania
11,8 m
Masa/ładowność
1880/695 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
500/1500 l
Poj. zbiornika paliwa
75 l (ON)
Opony (przód; tył)
235/60 R18; 255/55 R18
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
230 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
6,3 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
5,9 s
Przyspieszenie 0-140 km/h
12,1 s
Przyspieszenie 0-160 km/h
16,2 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
36,1 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
35,7 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
63,7 dB
Rzeczywista prędkość*
97 km/h
Liczba obrotów kierownicą
2,6
Zużycie paliwa 
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
6,7/5,7/6,1
Teoretyczny zasięg
1230 km
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
8,7/6,3/7,5
Rzeczywisty zasięg
1000 km
Cena wersji podstawowej**
278 192 zł
Cena
278 192 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
*przy wskazaniu 100 km/h;
**z tym samym silnikiem; po przeliczeniu wg kursu 1 euro=4,20 zł