Porsche Macan S Diesel - test

Słowo „macan” pochodzi z języka indonezyjskiego i oznacza tygrysa. Wymawia się je „maczan”.
Słowo „macan” pochodzi z języka indonezyjskiego i oznacza tygrysa. Wymawia się je „maczan”.Motor
Deska rozdzielcza wygląda, jakby została tutaj przeniesiona wprost z Panamery czy Cayenne. Zegary są typowe dla każdego Porsche, a obsługa konsoli środkowej wymaga przyzwyczajenia.
Deska rozdzielcza wygląda, jakby została tutaj przeniesiona wprost z Panamery czy Cayenne. Zegary są typowe dla każdego Porsche, a obsługa konsoli środkowej wymaga przyzwyczajenia.Motor
Pod względem właściwości jezdnych Macan nie ma sobie równych wśród SUV-ów, niezależnie od ich wielkości

Porsche Macan S Diesel

Na zdjęciu – przycisk podgrzewania kierownicy.
Na zdjęciu – przycisk podgrzewania kierownicy.Motor
Szklany dach ogranicza przestrzeń nad głową. Na stopy nie brakuje miejsca, na kolana – przeciętna ilość. W 2 osoby – wygodnie.
Szklany dach ogranicza przestrzeń nad głową. Na stopy nie brakuje miejsca, na kolana – przeciętna ilość. W 2 osoby – wygodnie.Motor
Rozdział momentu obrotowego można obserwować na bieżąco.
Rozdział momentu obrotowego można obserwować na bieżąco.Motor
Z przodu przypomina Cayenne'a. Element charakterystyczny to poczwórne LED-y do jazdy dziennej.
Z przodu przypomina Cayenne'a. Element charakterystyczny to poczwórne LED-y do jazdy dziennej.Motor
Dużo miejsca z przodu i świetna pozycja za elektrycznie ustawianą kierownicą. Opcjonalny fotel kierowcy z regulacją w 14 pozycjach, w tym wysuwaną podpórką pod uda, jest dość twardy i dobrze trzyma ciało w zakrętach.
Dużo miejsca z przodu i świetna pozycja za elektrycznie ustawianą kierownicą. Opcjonalny fotel kierowcy z regulacją w 14 pozycjach, w tym wysuwaną podpórką pod uda, jest dość twardy i dobrze trzyma ciało w zakrętach.Motor
3-litrowy turbodiesel to najnowsze wcielenie silnika 3.0 TDI znanego z Audi. Ma 258 KM i średnio na 100 km zużywa ok. 7,5 l paliwa.
3-litrowy turbodiesel to najnowsze wcielenie silnika 3.0 TDI znanego z Audi. Ma 258 KM i średnio na 100 km zużywa ok. 7,5 l paliwa.Motor
Deska rozdzielcza wygląda, jakby została tutaj przeniesiona wprost z Panamery czy Cayenne. Zegary są typowe dla każdego Porsche, a obsługa konsoli środkowej wymaga przyzwyczajenia.
Deska rozdzielcza wygląda, jakby została tutaj przeniesiona wprost z Panamery czy Cayenne. Zegary są typowe dla każdego Porsche, a obsługa konsoli środkowej wymaga przyzwyczajenia.Motor
Macan w zależności od ustawienia ma prześwit od 19 do 23 cm.
Macan w zależności od ustawienia ma prześwit od 19 do 23 cm.Motor
Na ekranie przy zegarach wyświetla się też stacja radiowa.
Na ekranie przy zegarach wyświetla się też stacja radiowa.Motor
Pasażerowie kanapy mogą regulować temperaturę nawiewu. Do wyboru trzy zakresy ciepłego lub zimnego powietrza.
Pasażerowie kanapy mogą regulować temperaturę nawiewu. Do wyboru trzy zakresy ciepłego lub zimnego powietrza.Motor
Kanapa składana w proporcji 40:20:40.
Kanapa składana w proporcji 40:20:40.Motor
Bagażnik ma foremny kształt. Pojemność: od 500 do 1500 l.
Bagażnik ma foremny kształt. Pojemność: od 500 do 1500 l.Motor
Tym przyciskiem obniża się lub podnosi tył samochodu, co przydaje się przy pakowaniu ciężkich przedmiotów.
Tym przyciskiem obniża się lub podnosi tył samochodu, co przydaje się przy pakowaniu ciężkich przedmiotów.Motor
Nietypowo. Przycisk otwierania bagażnika umieszczono u nasady tylnej wycieraczki.
Nietypowo. Przycisk otwierania bagażnika umieszczono u nasady tylnej wycieraczki.Motor
Słowo „macan” pochodzi z języka indonezyjskiego i oznacza tygrysa. Wymawia się je „maczan”.
Słowo „macan” pochodzi z języka indonezyjskiego i oznacza tygrysa. Wymawia się je „maczan”.Motor
W mieście Macan S Diesel zużywa nieco ponad 8,5 l paliwa na 100 km. Manewrowanie utrudnia duża średnica zawracania, wynosząca aż 11,8 m.
W mieście Macan S Diesel zużywa nieco ponad 8,5 l paliwa na 100 km. Manewrowanie utrudnia duża średnica zawracania, wynosząca aż 11,8 m.Motor

Porsche Macan S Diesel

Porsche Macan S Diesel
Porsche Macan S DieselMotor
Porsche Macan S Diesel
Porsche Macan S DieselMotor
Porsche Macan S Diesel
Porsche Macan S DieselMotor
Porsche Macan S Diesel
Porsche Macan S DieselMotor
Porsche Macan S Diesel
Porsche Macan S DieselMotor
Porsche Macan S Diesel
Porsche Macan S DieselMotor
Porsche Macan S Diesel
Porsche Macan S DieselMotor
Porsche Macan S Diesel
Porsche Macan S DieselMotor
Porsche Macan S Diesel
Porsche Macan S DieselMotor
Porsche Macan S Diesel
Porsche Macan S DieselMotor
Porsche Macan S Diesel
Porsche Macan S DieselMotor
Porsche Macan S Diesel
Porsche Macan S DieselMotor
Porsche Macan S Diesel
Porsche Macan S DieselMotor
Porsche Macan S Diesel
Porsche Macan S DieselMotor
Porsche Macan S Diesel
Porsche Macan S DieselMotor
Porsche Macan S Diesel
Porsche Macan S DieselMotor
Porsche Macan S Diesel
Porsche Macan S DieselMotor
Porsche Macan S Diesel
Porsche Macan S DieselMotor
Porsche Macan S Diesel
Porsche Macan S DieselMotor
Porsche Macan S Diesel
Porsche Macan S DieselMotor
Porsche Macan S Diesel
Porsche Macan S DieselMotor
Porsche Macan S Diesel
Porsche Macan S DieselMotor
Porsche Macan S Diesel
Porsche Macan S DieselMotor
Porsche Macan S Diesel
Porsche Macan S DieselMotor
Porsche Macan S Diesel
Porsche Macan S DieselMotor
Porsche Macan S Diesel
Porsche Macan S DieselMotor
Porsche Macan S Diesel
Porsche Macan S DieselMotor

Zobacz również:

    Porsche Macan S Diesel - podsumowanie

    • bardzo wysoka jakość,
    • świetna pozycja kierowcy,
    • niski poziom hałasu,
    • obszerny bagażnik
    • przeciętna przestrzeń w drugim rzędzie foteli,
    • słaba widoczność do tyłu,
    • mało intuicyjna obsługa
    • wysoka kultura pracy,
    • niewielkie zapotrzebowanie na paliwo,
    • bardzo dobre osiągi,
    • fantastyczna przekładnia automatyczna,
    • szybka reakcja na gaz
    • brak rasowego dźwięku spod maski
    • znakomita trakcja,
    • bardzo dobry układ kierowniczy,
    • genialna stabilność podczas jazdy na wprost,
    • przyczepność w zakrętach,
    • więcej niż wystarczający komfort resorowania
    • niemal kompletne wyposażenie seryjne,
    • gwarancja bez limitu kilometrów,
    • duży wybór dodatków
    • wysoka cena zakupu,
    • tylko dwa lata gwarancji,
    • wyjątkowo drogie elementy wyposażenia dodatkowego

    Porsche Macan na tle Audi Q5

    Porsche Macan na tle Audi Q5
    Porsche Macan na tle Audi Q5Motor
    Porsche Macan na tle Audi Q5
    Porsche Macan na tle Audi Q5Motor

    Centrum dowodzenia, czyli konsola środkowa Macana

    Centrum dowodzenia, czyli konsola środkowa Macana
    Centrum dowodzenia, czyli konsola środkowa MacanaMotor

    Dane techniczne: Porsche Macan S Diesel

     
    Porsche Macan S Diesel
    Silnik
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    2967 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    V6/24
    Zasilanie
    wtrysk common rail
    Moc maksymalna
    258 KM/4000
    Maks. moment obrotowy
    580 Nm/1750
    Napęd
    4x4
    Skrzynia biegów
    aut./7-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarcz. went./tarcz. went.
    Długość/szerokość/wysokość
    468/192/162 cm
    Rozstaw osi
    281 cm
    Średnica zawracania
    11,8 m
    Masa/ładowność
    1880/695 kg
    Pojemność bagażnika (min./maks.)
    500/1500 l
    Poj. zbiornika paliwa
    75 l (ON)
    Opony (przód; tył)
    235/60 R18; 255/55 R18
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    230 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    6,3 s
    Dane testowe
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    5,9 s
    Przyspieszenie 0-140 km/h
    12,1 s
    Przyspieszenie 0-160 km/h
    16,2 s
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    36,1 m
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    35,7 m
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    63,7 dB
    Rzeczywista prędkość*
    97 km/h
    Liczba obrotów kierownicą
    2,6
    Zużycie paliwa 
    Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    6,7/5,7/6,1
    Teoretyczny zasięg
    1230 km
    Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    8,7/6,3/7,5
    Rzeczywisty zasięg
    1000 km
    Cena wersji podstawowej**
    278 192 zł
    Cena
    278 192 zł
    Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
    *przy wskazaniu 100 km/h;
    **z tym samym silnikiem; po przeliczeniu wg kursu 1 euro=4,20 zł