Porównanie: Skoda Octavia Combi, Volkswagen Golf Variant

Możliwości przewozowe obu konkurentów są bardzo wysokie. Jednak to Octavia ma opinię mistrza w tej dziedzinie. Od lat jej kolejne wersje królują w pomiarach rzeczywistej pojemności bagażnika.
Możliwości przewozowe obu konkurentów są bardzo wysokie. Jednak to Octavia ma opinię mistrza w tej dziedzinie. Od lat jej kolejne wersje królują w pomiarach rzeczywistej pojemności bagażnika.Motor
Skoda Octavia Combi 2.0 TDI Elegance: deska rozdzielcza jest elegancka, ergonomiczna i wykonana z dobrych materiałów. Na zdjęciu radio Swing (auto z Czech), ale w Polsce wersja Elegance ma już radio Bolero z dotykowym ekranem.
Skoda Octavia Combi 2.0 TDI Elegance: deska rozdzielcza jest elegancka, ergonomiczna i wykonana z dobrych materiałów. Na zdjęciu radio Swing (auto z Czech), ale w Polsce wersja Elegance ma już radio Bolero z dotykowym ekranem.Motor
Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI Highline: sztuka stworzenia deski rozdzielczej prezentującej się bardziej elegancko niż w Octavii udała się. Modna fortepianowa czerń robi świetne wrażenie... póki nie ma na niej setek śladów palców.
Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI Highline: sztuka stworzenia deski rozdzielczej prezentującej się bardziej elegancko niż w Octavii udała się. Modna fortepianowa czerń robi świetne wrażenie... póki nie ma na niej setek śladów palców.Motor

Skoda Octavia Combi, Volkswagen Golf Variant

Bagażnik Octavii z opcjonalnym kołem zapasowym powinien mieć 588 l. My zmieściliśmy w nim 583 l.
Bagażnik Octavii z opcjonalnym kołem zapasowym powinien mieć 588 l. My zmieściliśmy w nim 583 l.Motor
Zmierzona pojemność bagażnika VW Golfa to 534 l, niemal o 50 l mniej niż w Skodzie.
Zmierzona pojemność bagażnika VW Golfa to 534 l, niemal o 50 l mniej niż w Skodzie.Motor
Możliwości przewozowe obu konkurentów są bardzo wysokie. Jednak to Octavia ma opinię mistrza w tej dziedzinie. Od lat jej kolejne wersje królują w pomiarach rzeczywistej pojemności bagażnika.
Możliwości przewozowe obu konkurentów są bardzo wysokie. Jednak to Octavia ma opinię mistrza w tej dziedzinie. Od lat jej kolejne wersje królują w pomiarach rzeczywistej pojemności bagażnika.Motor
Każdy Golf VII ma obok lewarka biegów wyłącznik systemu Start-Stop. To wyposażenie standardowe.
Każdy Golf VII ma obok lewarka biegów wyłącznik systemu Start-Stop. To wyposażenie standardowe.Motor
Przy hamowaniu silnikiem Golf odzyskuje energię.
Przy hamowaniu silnikiem Golf odzyskuje energię.Motor
Sztuka stworzenia deski rozdzielczej prezentującej się bardziej elegancko niż w Octavii udała się. Modna fortepianowa czerń robi świetne wrażenie... póki nie ma na niej setek śladów palców.
Sztuka stworzenia deski rozdzielczej prezentującej się bardziej elegancko niż w Octavii udała się. Modna fortepianowa czerń robi świetne wrażenie... póki nie ma na niej setek śladów palców.Motor
Pasażerowie z tyłu mają minimalnie mniej miejsca, ale i tak wnętrze należy uznać za obszerne.
Pasażerowie z tyłu mają minimalnie mniej miejsca, ale i tak wnętrze należy uznać za obszerne.Motor
Fotele pokryte Alcantarą są wygodne, ale w Golfie nie ma jeszcze opcji skórzanej tapicerki.
Fotele pokryte Alcantarą są wygodne, ale w Golfie nie ma jeszcze opcji skórzanej tapicerki.Motor
Bezkluczykowy dostęp KESSY kosztuje 1500 zł. U konkurenta jeszcze nie ma takiej opcji wyposażenia.
Bezkluczykowy dostęp KESSY kosztuje 1500 zł. U konkurenta jeszcze nie ma takiej opcji wyposażenia.Motor
W Octavii jest bardzo dużo miejsca na nogi z tyłu. Szerokość wnętrza jest typowa dla klasy.
W Octavii jest bardzo dużo miejsca na nogi z tyłu. Szerokość wnętrza jest typowa dla klasy.Motor
Fotele Octavii od lat mają wspólną cechę: nawet po 1000 km nie bolą plecy. Wygoda to spory atut.
Fotele Octavii od lat mają wspólną cechę: nawet po 1000 km nie bolą plecy. Wygoda to spory atut.Motor
Silnik 2.0 TDI o mocy 150 KM jest bardzo dynamiczny.
Silnik 2.0 TDI o mocy 150 KM jest bardzo dynamiczny.Motor
Deska rozdzielcza jest elegancka, ergonomiczna i wykonana z dobrych materiałów. Na zdjęciu radio Swing (auto z Czech), ale w Polsce wersja Elegance ma już radio Bolero z dotykowym ekranem.
Deska rozdzielcza jest elegancka, ergonomiczna i wykonana z dobrych materiałów. Na zdjęciu radio Swing (auto z Czech), ale w Polsce wersja Elegance ma już radio Bolero z dotykowym ekranem.Motor
Skoda Octavia Combi 2.0 TDI Elegance
Skoda Octavia Combi 2.0 TDI EleganceMotor
Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI Highline
Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI HighlineMotor
W Golfie bez względu na wersję wyposażenia bi-ksenony wymagają dopłaty jedynie 1330 zł.
W Golfie bez względu na wersję wyposażenia bi-ksenony wymagają dopłaty jedynie 1330 zł.Motor
Za biksenonowe światła w Skodzie trzeba dopłacić aż 3500 zł. Jednak są tego warte.
Za biksenonowe światła w Skodzie trzeba dopłacić aż 3500 zł. Jednak są tego warte.Motor

Zobacz również:

    Skoda Octavia Combi, Volkswagen Golf Variant

    Skoda Octavia Combi 2.0 TDI Elegance, Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI Highline
    Skoda Octavia Combi 2.0 TDI Elegance, Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI HighlineMotor
    Skoda Octavia Combi 2.0 TDI Elegance, Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI Highline
    Skoda Octavia Combi 2.0 TDI Elegance, Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI HighlineMotor
    Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI Highline
    Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI HighlineMotor
    Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI Highline
    Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI HighlineMotor
    Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI Highline
    Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI HighlineMotor
    Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI Highline
    Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI HighlineMotor
    Skoda Octavia Combi 2.0 TDI Elegance
    Skoda Octavia Combi 2.0 TDI EleganceMotor
    Skoda Octavia Combi 2.0 TDI Elegance
    Skoda Octavia Combi 2.0 TDI EleganceMotor
    Skoda Octavia Combi 2.0 TDI Elegance
    Skoda Octavia Combi 2.0 TDI EleganceMotor
    Skoda Octavia Combi 2.0 TDI Elegance
    Skoda Octavia Combi 2.0 TDI EleganceMotor
    Skoda Octavia Combi 2.0 TDI Elegance
    Skoda Octavia Combi 2.0 TDI EleganceMotor
    Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI Highline
    Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI HighlineMotor
    Skoda Octavia Combi 2.0 TDI Elegance
    Skoda Octavia Combi 2.0 TDI EleganceMotor
    Skoda Octavia Combi 2.0 TDI Elegance
    Skoda Octavia Combi 2.0 TDI EleganceMotor
    Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI Highline
    Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI HighlineMotor
    Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI Highline
    Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI HighlineMotor
    Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI Highline
    Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI HighlineMotor
    Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI Highline
    Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI HighlineMotor
    Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI Highline
    Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI HighlineMotor
    Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI Highline
    Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI HighlineMotor
    Skoda Octavia Combi 2.0 TDI Elegance
    Skoda Octavia Combi 2.0 TDI EleganceMotor
    Skoda Octavia Combi 2.0 TDI Elegance
    Skoda Octavia Combi 2.0 TDI EleganceMotor
    Skoda Octavia Combi 2.0 TDI Elegance
    Skoda Octavia Combi 2.0 TDI EleganceMotor
    Skoda Octavia Combi 2.0 TDI Elegance
    Skoda Octavia Combi 2.0 TDI EleganceMotor

    Skoda Octavia Combi, Volkswagen Golf Variant - podsumowanie

    Dane techniczne: Skoda Octavia Combi, Volkswagen Golf Variant

     
    Skoda
    Volkswagen
    Model
    Octavia Combi
    Golf Variant
    Wersja
    2.0 TDI Elegance
    2.0 TDI Highline
    Silnik
    turbodiesel
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    1968 cm3
    1968 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    R4/16
    Zasilanie
    wtrysk common rail
    wtrysk common rail
    Moc maksymalna
    150 KM/4000
    150 KM/4000
    Maks. moment obrotowy
    320 Nm/1750
    320 Nm/1750
    Napęd
    przedni
    przedni
    Skrzynia biegów
    manualna/6-biegowa
    manualna/6-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarcz. went/tarcz.
    tarcz. went/tarcz.
    Długość/szerokość/wysokość
    466/181/147 cm
    456/180/148 cm
    Rozstaw osi
    269 cm
    264 cm
    Średnica zawracania
    11,1 m
    10,9 m
    Masa/ładowność
    1272/720 kg
    1361/684 kg
    Poj. bagażnika (min./maks.)
    610/1740 l
    605/1620 l
    Poj. zbiornika paliwa
    50 l (ON)
    50 l (ON)
    Opony
    225/45 R17
    205/55 R16
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    216 km/h
    218 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    8,6 s
    8,9 s
    Dane testowe
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    9,0 s
    8,7 s
    Elastyczność 60-100 km/h
    6,9 s (4. bieg)
    7,1 s (4. bieg)
    Elastyczność 80-120 km/h
    12,8 s (6. bieg) →
    13,4 s (6. bieg) →
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    35,1 m →
    36,3 m →
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    34,9 m →
    36,3 m →
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    65,6 dB →
    66,0 dB →
    Rzeczywista prędkość*
    95 km/h
    95 km/h
    Liczba obrotów kierownicą
    2,7
    2,7
    Zużycie paliwa
     
     
    Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    5,6/4,1/4,6
    5,1/3,7/4,2
    Teoretyczny zasięg
    1090 km
    1190 km
    Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    7,5/6,0/6,8
    7,5/6,0/6,8
    Rzeczywisty zasięg
    740 km
    740 km
    Cena wersji podstawowej**
    92 050 zł
    97 790 zł
    Cena
    96 050 zł
    97 790 zł
    Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby;
    *przy wskazaniu 100 km/h; **z tym samym silnikiem

    Punktacja - segment: auta kompaktowe

    Porównanie: Skoda Octavia Combi, Volkswagen Golf Variant
    Porównanie: Skoda Octavia Combi, Volkswagen Golf VariantMotor