Porównanie: Skoda Octavia Combi, Volkswagen Golf Variant

Możliwości przewozowe obu konkurentów są bardzo wysokie. Jednak to Octavia ma opinię mistrza w tej dziedzinie. Od lat jej kolejne wersje królują w pomiarach rzeczywistej pojemności bagażnika.
Możliwości przewozowe obu konkurentów są bardzo wysokie. Jednak to Octavia ma opinię mistrza w tej dziedzinie. Od lat jej kolejne wersje królują w pomiarach rzeczywistej pojemności bagażnika.Motor
Skoda Octavia Combi 2.0 TDI Elegance: deska rozdzielcza jest elegancka, ergonomiczna i wykonana z dobrych materiałów. Na zdjęciu radio Swing (auto z Czech), ale w Polsce wersja Elegance ma już radio Bolero z dotykowym ekranem.
Skoda Octavia Combi 2.0 TDI Elegance: deska rozdzielcza jest elegancka, ergonomiczna i wykonana z dobrych materiałów. Na zdjęciu radio Swing (auto z Czech), ale w Polsce wersja Elegance ma już radio Bolero z dotykowym ekranem.Motor
Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI Highline: sztuka stworzenia deski rozdzielczej prezentującej się bardziej elegancko niż w Octavii udała się. Modna fortepianowa czerń robi świetne wrażenie... póki nie ma na niej setek śladów palców.
Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI Highline: sztuka stworzenia deski rozdzielczej prezentującej się bardziej elegancko niż w Octavii udała się. Modna fortepianowa czerń robi świetne wrażenie... póki nie ma na niej setek śladów palców.Motor

Skoda Octavia Combi, Volkswagen Golf Variant

Bagażnik Octavii z opcjonalnym kołem zapasowym powinien mieć 588 l. My zmieściliśmy w nim 583 l.
Bagażnik Octavii z opcjonalnym kołem zapasowym powinien mieć 588 l. My zmieściliśmy w nim 583 l.Motor
Zmierzona pojemność bagażnika VW Golfa to 534 l, niemal o 50 l mniej niż w Skodzie.
Zmierzona pojemność bagażnika VW Golfa to 534 l, niemal o 50 l mniej niż w Skodzie.Motor
Możliwości przewozowe obu konkurentów są bardzo wysokie. Jednak to Octavia ma opinię mistrza w tej dziedzinie. Od lat jej kolejne wersje królują w pomiarach rzeczywistej pojemności bagażnika.
Możliwości przewozowe obu konkurentów są bardzo wysokie. Jednak to Octavia ma opinię mistrza w tej dziedzinie. Od lat jej kolejne wersje królują w pomiarach rzeczywistej pojemności bagażnika.Motor
Każdy Golf VII ma obok lewarka biegów wyłącznik systemu Start-Stop. To wyposażenie standardowe.
Każdy Golf VII ma obok lewarka biegów wyłącznik systemu Start-Stop. To wyposażenie standardowe.Motor
Przy hamowaniu silnikiem Golf odzyskuje energię.
Przy hamowaniu silnikiem Golf odzyskuje energię.Motor
Sztuka stworzenia deski rozdzielczej prezentującej się bardziej elegancko niż w Octavii udała się. Modna fortepianowa czerń robi świetne wrażenie... póki nie ma na niej setek śladów palców.
Sztuka stworzenia deski rozdzielczej prezentującej się bardziej elegancko niż w Octavii udała się. Modna fortepianowa czerń robi świetne wrażenie... póki nie ma na niej setek śladów palców.Motor
Pasażerowie z tyłu mają minimalnie mniej miejsca, ale i tak wnętrze należy uznać za obszerne.
Pasażerowie z tyłu mają minimalnie mniej miejsca, ale i tak wnętrze należy uznać za obszerne.Motor
Fotele pokryte Alcantarą są wygodne, ale w Golfie nie ma jeszcze opcji skórzanej tapicerki.
Fotele pokryte Alcantarą są wygodne, ale w Golfie nie ma jeszcze opcji skórzanej tapicerki.Motor
Bezkluczykowy dostęp KESSY kosztuje 1500 zł. U konkurenta jeszcze nie ma takiej opcji wyposażenia.
Bezkluczykowy dostęp KESSY kosztuje 1500 zł. U konkurenta jeszcze nie ma takiej opcji wyposażenia.Motor
W Octavii jest bardzo dużo miejsca na nogi z tyłu. Szerokość wnętrza jest typowa dla klasy.
W Octavii jest bardzo dużo miejsca na nogi z tyłu. Szerokość wnętrza jest typowa dla klasy.Motor
Fotele Octavii od lat mają wspólną cechę: nawet po 1000 km nie bolą plecy. Wygoda to spory atut.
Fotele Octavii od lat mają wspólną cechę: nawet po 1000 km nie bolą plecy. Wygoda to spory atut.Motor
Silnik 2.0 TDI o mocy 150 KM jest bardzo dynamiczny.
Silnik 2.0 TDI o mocy 150 KM jest bardzo dynamiczny.Motor
Deska rozdzielcza jest elegancka, ergonomiczna i wykonana z dobrych materiałów. Na zdjęciu radio Swing (auto z Czech), ale w Polsce wersja Elegance ma już radio Bolero z dotykowym ekranem.
Deska rozdzielcza jest elegancka, ergonomiczna i wykonana z dobrych materiałów. Na zdjęciu radio Swing (auto z Czech), ale w Polsce wersja Elegance ma już radio Bolero z dotykowym ekranem.Motor
Skoda Octavia Combi 2.0 TDI Elegance
Skoda Octavia Combi 2.0 TDI EleganceMotor
Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI Highline
Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI HighlineMotor
W Golfie bez względu na wersję wyposażenia bi-ksenony wymagają dopłaty jedynie 1330 zł.
W Golfie bez względu na wersję wyposażenia bi-ksenony wymagają dopłaty jedynie 1330 zł.Motor
Za biksenonowe światła w Skodzie trzeba dopłacić aż 3500 zł. Jednak są tego warte.
Za biksenonowe światła w Skodzie trzeba dopłacić aż 3500 zł. Jednak są tego warte.Motor

Skoda Octavia Combi, Volkswagen Golf Variant

Skoda Octavia Combi 2.0 TDI Elegance, Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI Highline
Skoda Octavia Combi 2.0 TDI Elegance, Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI HighlineMotor
Skoda Octavia Combi 2.0 TDI Elegance, Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI Highline
Skoda Octavia Combi 2.0 TDI Elegance, Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI HighlineMotor
Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI Highline
Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI HighlineMotor
Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI Highline
Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI HighlineMotor
Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI Highline
Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI HighlineMotor
Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI Highline
Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI HighlineMotor
Skoda Octavia Combi 2.0 TDI Elegance
Skoda Octavia Combi 2.0 TDI EleganceMotor
Skoda Octavia Combi 2.0 TDI Elegance
Skoda Octavia Combi 2.0 TDI EleganceMotor
Skoda Octavia Combi 2.0 TDI Elegance
Skoda Octavia Combi 2.0 TDI EleganceMotor
Skoda Octavia Combi 2.0 TDI Elegance
Skoda Octavia Combi 2.0 TDI EleganceMotor
Skoda Octavia Combi 2.0 TDI Elegance
Skoda Octavia Combi 2.0 TDI EleganceMotor
Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI Highline
Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI HighlineMotor
Skoda Octavia Combi 2.0 TDI Elegance
Skoda Octavia Combi 2.0 TDI EleganceMotor
Skoda Octavia Combi 2.0 TDI Elegance
Skoda Octavia Combi 2.0 TDI EleganceMotor
Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI Highline
Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI HighlineMotor
Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI Highline
Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI HighlineMotor
Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI Highline
Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI HighlineMotor
Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI Highline
Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI HighlineMotor
Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI Highline
Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI HighlineMotor
Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI Highline
Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI HighlineMotor
Skoda Octavia Combi 2.0 TDI Elegance
Skoda Octavia Combi 2.0 TDI EleganceMotor
Skoda Octavia Combi 2.0 TDI Elegance
Skoda Octavia Combi 2.0 TDI EleganceMotor
Skoda Octavia Combi 2.0 TDI Elegance
Skoda Octavia Combi 2.0 TDI EleganceMotor
Skoda Octavia Combi 2.0 TDI Elegance
Skoda Octavia Combi 2.0 TDI EleganceMotor

Skoda Octavia Combi, Volkswagen Golf Variant - podsumowanie

Dane techniczne: Skoda Octavia Combi, Volkswagen Golf Variant

 
Skoda
Volkswagen
Model
Octavia Combi
Golf Variant
Wersja
2.0 TDI Elegance
2.0 TDI Highline
Silnik
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
1968 cm3
1968 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
Zasilanie
wtrysk common rail
wtrysk common rail
Moc maksymalna
150 KM/4000
150 KM/4000
Maks. moment obrotowy
320 Nm/1750
320 Nm/1750
Napęd
przedni
przedni
Skrzynia biegów
manualna/6-biegowa
manualna/6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went/tarcz.
tarcz. went/tarcz.
Długość/szerokość/wysokość
466/181/147 cm
456/180/148 cm
Rozstaw osi
269 cm
264 cm
Średnica zawracania
11,1 m
10,9 m
Masa/ładowność
1272/720 kg
1361/684 kg
Poj. bagażnika (min./maks.)
610/1740 l
605/1620 l
Poj. zbiornika paliwa
50 l (ON)
50 l (ON)
Opony
225/45 R17
205/55 R16
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
216 km/h
218 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
8,6 s
8,9 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
9,0 s
8,7 s
Elastyczność 60-100 km/h
6,9 s (4. bieg)
7,1 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h
12,8 s (6. bieg) →
13,4 s (6. bieg) →
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
35,1 m →
36,3 m →
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
34,9 m →
36,3 m →
Poziom hałasu przy 100 km/h
65,6 dB →
66,0 dB →
Rzeczywista prędkość*
95 km/h
95 km/h
Liczba obrotów kierownicą
2,7
2,7
Zużycie paliwa
 
 
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
5,6/4,1/4,6
5,1/3,7/4,2
Teoretyczny zasięg
1090 km
1190 km
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
7,5/6,0/6,8
7,5/6,0/6,8
Rzeczywisty zasięg
740 km
740 km
Cena wersji podstawowej**
92 050 zł
97 790 zł
Cena
96 050 zł
97 790 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby;
*przy wskazaniu 100 km/h; **z tym samym silnikiem

Punktacja - segment: auta kompaktowe

Porównanie: Skoda Octavia Combi, Volkswagen Golf Variant
Porównanie: Skoda Octavia Combi, Volkswagen Golf VariantMotor