Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI DSG - test

Octavia RS w wersji kombi i z silnikiem Diesla w praktyce nie ma bezpośredniego rywala.
Octavia RS w wersji kombi i z silnikiem Diesla w praktyce nie ma bezpośredniego rywala.Motor
Jakość wykończenia deski rozdzielczej nie budzi najmniejszych zastrzeżeń. Standardowo Octavia RS ma małe radio Bolero, za widoczny na zdjęciu zestaw Columbus (audio+navi) trzeba dopłacić 6700 zł.
Jakość wykończenia deski rozdzielczej nie budzi najmniejszych zastrzeżeń. Standardowo Octavia RS ma małe radio Bolero, za widoczny na zdjęciu zestaw Columbus (audio+navi) trzeba dopłacić 6700 zł.Motor

Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI DSG - podsumowanie

Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI DSG

Prawa końcówka nawet nie łączy się z układem wydechowym.
Prawa końcówka nawet nie łączy się z układem wydechowym.Motor
Takie drobne oszustwo: końcówka jest elementem zderzaka.
Takie drobne oszustwo: końcówka jest elementem zderzaka.Motor
Octavia RS w wersji kombi i z silnikiem Diesla w praktyce nie ma bezpośredniego rywala.
Octavia RS w wersji kombi i z silnikiem Diesla w praktyce nie ma bezpośredniego rywala.Motor
Fotele przednie nie tylko dobrze wyglądają, ale i dobrze trzymają. Wygoda bez zarzutu.
Fotele przednie nie tylko dobrze wyglądają, ale i dobrze trzymają. Wygoda bez zarzutu.Motor
Niewiele kompaktów może pochwalić się taką ilością miejsca na nogi dla pasażerów z tyłu. Czarna podsufitka prezentuje się efektownie.
Niewiele kompaktów może pochwalić się taką ilością miejsca na nogi dla pasażerów z tyłu. Czarna podsufitka prezentuje się efektownie.Motor
Pionowa roleta (dopłata 600 zł) oddziela przestrzeń bagażową od osobowej, co pozwala bezpiecznie wykorzystać 1740 l bagażnika.
Pionowa roleta (dopłata 600 zł) oddziela przestrzeń bagażową od osobowej, co pozwala bezpiecznie wykorzystać 1740 l bagażnika.Motor
Bagażnik Octavii jest tak ogromny, że spokojnie można go podzielić na dwie części, montując za 650 zł tzw. wielofunkcyjną podłogę rozdzielającą.
Bagażnik Octavii jest tak ogromny, że spokojnie można go podzielić na dwie części, montując za 650 zł tzw. wielofunkcyjną podłogę rozdzielającą.Motor
Jakość wykończenia deski rozdzielczej nie budzi najmniejszych zastrzeżeń. Standardowo Octavia RS ma małe radio Bolero, za widoczny na zdjęciu zestaw Columbus (audio+navi) trzeba dopłacić 6700 zł.
Jakość wykończenia deski rozdzielczej nie budzi najmniejszych zastrzeżeń. Standardowo Octavia RS ma małe radio Bolero, za widoczny na zdjęciu zestaw Columbus (audio+navi) trzeba dopłacić 6700 zł.Motor
Nawet w wersji RS Octavia nie rzuca się zbytnio w oczy. To głównie duże 18-calowe koła i czerwone zaciski hamulcowe nadają jej sportowego szyku. Inne zderzaki czy lotka nad tylną klapą prezentują się co najmniej dyskretnie.
Nawet w wersji RS Octavia nie rzuca się zbytnio w oczy. To głównie duże 18-calowe koła i czerwone zaciski hamulcowe nadają jej sportowego szyku. Inne zderzaki czy lotka nad tylną klapą prezentują się co najmniej dyskretnie.Motor
Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI DSG
Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI DSGMotor
Na 18-calowych kołach samochód prowadzi się wyśmienicie. Montowane opony Dunlop Sport Maxx GT to górna półka w tym rozmiarze. Plus za skuteczny układ hamulcowy.
Na 18-calowych kołach samochód prowadzi się wyśmienicie. Montowane opony Dunlop Sport Maxx GT to górna półka w tym rozmiarze. Plus za skuteczny układ hamulcowy.Motor
Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI DSG
Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI DSGMotor
  • doskonałe osiągi,
  • dobra przyczepność na zakrętach,
  • obszerne wnętrze,
  • duża pojemność bagażnika,
  • dobra jakość materiałów wykończeniowych.
  • wysoka cena,
  • przeciętne zużycie paliwa,
  • średni poziom głośności.

Dane techniczne: Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI DSG

Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
1968 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Zasilanie
wtrysk common rail
Moc maksymalna
184 KM/3500
Maks. moment obrotowy
380 Nm/1750
Napęd
przedni
Skrzynia biegów
automat./6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarcz.
Długość/szerokość/wysokość
469/181/145 cm
Rozstaw osi
268 cm
Średnica zawracania
10,5 m
Masa/ładowność
1432/566 kg
Poj. bagażnika (min./maks.)
610/1740 l
Poj. zbiornika paliwa
50 l (ON)
Opony
225/45 R17
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
228 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
8,3 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
7,7 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
36,0 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
35,6 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
65,6 dB →
Rzeczywista prędkość*
96 km/h
Liczba obrotów kierownicą
2,1
Zużycie paliwa
 
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
6,0/4,4/5,1
Teoretyczny zasięg
980 km
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
8,6/6,0/7,3
Rzeczywisty zasięg
685 km
Cena wersji podstawowej**
109 800 zł
Cena
117 800 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby;
*przy wskazaniu 100 km/h; **z tym samym silnikiem