Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance - test

Dzięki zdecydowanym przetłoczeniom nadwozie nowej Octavii zyskało więcej charakteru, ale jej linia wciąż jest stonowana i ponadczasowa.
Dzięki zdecydowanym przetłoczeniom nadwozie nowej Octavii zyskało więcej charakteru, ale jej linia wciąż jest stonowana i ponadczasowa.Motor
Typowa dla Octavii linia zyskała wyraźne kanty. Tylne światła LED za 500 zł będą pewnie lubianym dodatkiem.
Typowa dla Octavii linia zyskała wyraźne kanty. Tylne światła LED za 500 zł będą pewnie lubianym dodatkiem.Motor
Kokpit zaprojektowano w bardzo zachowawczym stylu. Można wybrać wersję czarną (fot.) lub beżową. Nawigacja z ekranem 8'' kosztuje 6700 zł, ale mniejszą (5,8 '') można mieć już za 2000 zł. Sam dotykowy ekran w wersji Elegance jest dostępny seryjnie.
Kokpit zaprojektowano w bardzo zachowawczym stylu. Można wybrać wersję czarną (fot.) lub beżową. Nawigacja z ekranem 8'' kosztuje 6700 zł, ale mniejszą (5,8 '') można mieć już za 2000 zł. Sam dotykowy ekran w wersji Elegance jest dostępny seryjnie.Motor

Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance

Fotele są wygodne i nieźle wyprofilowane. Można tu usiąść nisko i mocno cofnąć fotel, więc nawet wysoki kierowca wyprostuje nogi. Elektryczna regulacja wymaga dopłaty 1500 zł.
Fotele są wygodne i nieźle wyprofilowane. Można tu usiąść nisko i mocno cofnąć fotel, więc nawet wysoki kierowca wyprostuje nogi. Elektryczna regulacja wymaga dopłaty 1500 zł.Motor
Z tyłu na uwagę zasługuje wielki otwór po otwarciu drzwi. Miejsca też nie brak – wśród kompaktów więcej przestrzeni na nogi oferują tylko VW Jetta i Lancia Delta.
Z tyłu na uwagę zasługuje wielki otwór po otwarciu drzwi. Miejsca też nie brak – wśród kompaktów więcej przestrzeni na nogi oferują tylko VW Jetta i Lancia Delta.Motor
Pod siedzeniami – schowki na apteczkę i kamizelkę.
Pod siedzeniami – schowki na apteczkę i kamizelkę.Motor
Kokpit zaprojektowano w bardzo zachowawczym stylu. Można wybrać wersję czarną (fot.) lub beżową. Nawigacja z ekranem 8'' kosztuje 6700 zł, ale mniejszą (5,8 '') można mieć już za 2000 zł. Sam dotykowy ekran w wersji Elegance jest dostępny seryjnie.
Kokpit zaprojektowano w bardzo zachowawczym stylu. Można wybrać wersję czarną (fot.) lub beżową. Nawigacja z ekranem 8'' kosztuje 6700 zł, ale mniejszą (5,8 '') można mieć już za 2000 zł. Sam dotykowy ekran w wersji Elegance jest dostępny seryjnie.Motor
Opcjonalne gniazdo (zamiast seryjnych AUX/USB) pozwala podłączyć pendrive lub iPoda.
Opcjonalne gniazdo (zamiast seryjnych AUX/USB) pozwala podłączyć pendrive lub iPoda.Motor
Przycisk Setup na panelu klimatyzacji pozwala zmieniać profil jej działania – w intensywnym kabina szybciej osiąga pożądaną temperaturę, w łagodnym nawiew jest o wiele delikatniejszy.
Przycisk Setup na panelu klimatyzacji pozwala zmieniać profil jej działania – w intensywnym kabina szybciej osiąga pożądaną temperaturę, w łagodnym nawiew jest o wiele delikatniejszy.Motor
W radiach z ekranem dotykowym wejście na płyty CD/DVD oraz na karty SD przeniesiono do schowka.
W radiach z ekranem dotykowym wejście na płyty CD/DVD oraz na karty SD przeniesiono do schowka.Motor
Asystent parkowania kosztuje zaledwie 850 zł. Pomaga zaparkować równolegle i prostopadle, a nawet wyjechać z miejsca parkingowego.
Asystent parkowania kosztuje zaledwie 850 zł. Pomaga zaparkować równolegle i prostopadle, a nawet wyjechać z miejsca parkingowego.Motor
Ogrzewanie przednich oraz tylnych siedzeń kosztuje 1400 zł.
Ogrzewanie przednich oraz tylnych siedzeń kosztuje 1400 zł.Motor
590-litrowy bagażnik to atut Octavii. Zestaw siatek (za 200 zł) ułatwia rozlokowanie w nim pakunków. Szkoda, że do zamykania pokrywy przewidziano niewygodny, gumowy uchwyt.
590-litrowy bagażnik to atut Octavii. Zestaw siatek (za 200 zł) ułatwia rozlokowanie w nim pakunków. Szkoda, że do zamykania pokrywy przewidziano niewygodny, gumowy uchwyt.Motor
Za 550 zł można dokupić wygodnie rozwijaną roletę tylnej szyby w zestawie z siatką na drobiazgi pod półką bagażnika.
Za 550 zł można dokupić wygodnie rozwijaną roletę tylnej szyby w zestawie z siatką na drobiazgi pod półką bagażnika.Motor
Subwoofer to część zestawu audio Canton (10 głośników, 570W) za 1900 zł. Zmniejsza on pojemność bagażnika o 13 litrów.
Subwoofer to część zestawu audio Canton (10 głośników, 570W) za 1900 zł. Zmniejsza on pojemność bagażnika o 13 litrów.Motor
Typowa dla Octavii linia zyskała wyraźne kanty. Tylne światła LED za 500 zł będą pewnie lubianym dodatkiem.
Typowa dla Octavii linia zyskała wyraźne kanty. Tylne światła LED za 500 zł będą pewnie lubianym dodatkiem.Motor
Dzięki zdecydowanym przetłoczeniom nadwozie nowej Octavii zyskało więcej charakteru, ale jej linia wciąż jest stonowana i ponadczasowa.
Dzięki zdecydowanym przetłoczeniom nadwozie nowej Octavii zyskało więcej charakteru, ale jej linia wciąż jest stonowana i ponadczasowa.Motor

Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance

Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance
Skoda Octavia 1.4 TSI EleganceMotor
Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance
Skoda Octavia 1.4 TSI EleganceMotor
Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance
Skoda Octavia 1.4 TSI EleganceMotor
Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance
Skoda Octavia 1.4 TSI EleganceMotor
Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance
Skoda Octavia 1.4 TSI EleganceMotor
Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance
Skoda Octavia 1.4 TSI EleganceMotor
Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance
Skoda Octavia 1.4 TSI EleganceMotor
Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance
Skoda Octavia 1.4 TSI EleganceMotor
Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance
Skoda Octavia 1.4 TSI EleganceMotor
Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance
Skoda Octavia 1.4 TSI EleganceMotor
Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance
Skoda Octavia 1.4 TSI EleganceMotor
Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance
Skoda Octavia 1.4 TSI EleganceMotor
Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance
Skoda Octavia 1.4 TSI EleganceMotor
Mimo prostego zawieszenia, Octavia prowadzi się pewnie i chętnie zmienia kierunek jazdy, a w łukach długo pozostaje neutralna.
Mimo prostego zawieszenia, Octavia prowadzi się pewnie i chętnie zmienia kierunek jazdy, a w łukach długo pozostaje neutralna.Motor

Nawigacja i multimedia

Nawigacja z wielkim ekranem (8 cali) pod względem obsługi dotykowej przypomina smartfony – rozsuwając palce przybliża się mapę.
Nawigacja z wielkim ekranem (8 cali) pod względem obsługi dotykowej przypomina smartfony – rozsuwając palce przybliża się mapę.Motor
Duży ekran może też przekazywać czytelne informacje z komputera pokładowego.
Duży ekran może też przekazywać czytelne informacje z komputera pokładowego.Motor
Wybór trybu jazdy (400 zł) steruje wspomaganiem, pracą silnika, świateł i klimatyzacji...
Wybór trybu jazdy (400 zł) steruje wspomaganiem, pracą silnika, świateł i klimatyzacji...Motor
...a w trybie Individual każdy z wymienionych elementów można ustawić „pod siebie”.
...a w trybie Individual każdy z wymienionych elementów można ustawić „pod siebie”.Motor

Komputer pokładowy

Obsługa za pomocą pokrętła i przycisków w kierownicy jest bardzo wygodna.
Obsługa za pomocą pokrętła i przycisków w kierownicy jest bardzo wygodna.Motor
Komputer może informować, co w danym momencie podnosi zużycie paliwa.
Komputer może informować, co w danym momencie podnosi zużycie paliwa.Motor
Ekran między zegarami obsługuje m.in. komputer pokładowy, nawigację i audio.
Ekran między zegarami obsługuje m.in. komputer pokładowy, nawigację i audio.Motor
Na ekranie Maxi-DOT można też obserwować działanie asystenta pasa ruchu.
Na ekranie Maxi-DOT można też obserwować działanie asystenta pasa ruchu.Motor

Funkcjonalność to mocna strona nowej Octavii

Dostępny w pakiecie za 900 zł schowek wzmacnia (o 20%) sygnał GSM.
Dostępny w pakiecie za 900 zł schowek wzmacnia (o 20%) sygnał GSM.Motor
Można też wybrać zwykły, gumowany uchwyt na telefon komórkowy.
Można też wybrać zwykły, gumowany uchwyt na telefon komórkowy.Motor
Kolejna zamykana skrytka jest nad lewym kolanem kierowcy.
Kolejna zamykana skrytka jest nad lewym kolanem kierowcy.Motor
Schowek na okulary jest wielki i bez problemu mieści nawet modne, duże okulary.
Schowek na okulary jest wielki i bez problemu mieści nawet modne, duże okulary.Motor

Dane techniczne: Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance

Silnik
benzynowy, turbo
Pojemność skokowa
1395 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
140 KM/4500
Maks. moment obrotowy
250 Nm/1500
Napęd
przedni
Skrzynia biegów
manualna/6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarczowe went./tarcz.
Zawieszenie przednie
McPherson
Zawieszenie tylne
belka skrętna
Masa/ładowność
1180/626 kg
Średnica zawracania
10,4 m
Pojemność bagażnika (min./maks.)
590/1580 l
Pojemność zbiornika paliwa
50 l (Pb 95)
Wymiar (dł./szer./wys.)
466/181/146 cm
Rozstaw osi
269 cm
Opony
225/45 R17
Teoretyczny zasięg
940 km
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
215 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
8,4 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
6,5/4,6/5,3
Dane testowe*
Przyspieszenie 0-100 km/h
8,8 s
Elastyczność 60-100 km/h
6,8 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h
11,1 s (6. bieg)
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
42,1 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
42,3 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
65,0 dB
Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
7,8/5,4
Rzeczywisty zasięg
760 km
Cena wersji podstawowej**
68 850 zł
Cena
78 350 zł
*opony zimowe, mokra nawierzchnia, temp. 6°C; **z tym samym silnikiem