Skoda Octavia III - pierwsza jazda

Octavia III ma w sobie dużo elegancji. To najbezpieczniejsze auto czeskiego producenta, uzbrojone w wiele systemów wspomagania kierowcy.
Octavia III ma w sobie dużo elegancji. To najbezpieczniejsze auto czeskiego producenta, uzbrojone w wiele systemów wspomagania kierowcy.Skoda
Typowo dla Skody, deska rozdzielcza jest bardzo uporządkowana. Wykonano ją z porządnych materiałów – miękkich w górnej części. Można tu znaleźć sporo ładnych, dopracowanych detali. Obsługa jest intuicyjna, a w bogatych wersjach – bezkluczykowy dostęp do wnętrza.
Typowo dla Skody, deska rozdzielcza jest bardzo uporządkowana. Wykonano ją z porządnych materiałów – miękkich w górnej części. Można tu znaleźć sporo ładnych, dopracowanych detali. Obsługa jest intuicyjna, a w bogatych wersjach – bezkluczykowy dostęp do wnętrza.Skoda

Zobacz również:

    Pierwsza jazda: Skoda Octavia III

    Ciekawostka, czyli gniazdko elektryczne. Jak w Citroenie C4.
    Ciekawostka, czyli gniazdko elektryczne. Jak w Citroenie C4.Motor
    Kanapa została tak wyprofilowana, by wygodnie podróżowało się trzem pasażerom. Okienko do przewożenia przedmiotów – od odmiany Ambition.
    Kanapa została tak wyprofilowana, by wygodnie podróżowało się trzem pasażerom. Okienko do przewożenia przedmiotów – od odmiany Ambition.Skoda
    Typowo dla Skody, deska rozdzielcza jest bardzo uporządkowana. Wykonano ją z porządnych materiałów – miękkich w górnej części. Można tu znaleźć sporo ładnych, dopracowanych detali. Obsługa jest intuicyjna, a w bogatych wersjach – bezkluczykowy dostęp do wnętrza.
    Typowo dla Skody, deska rozdzielcza jest bardzo uporządkowana. Wykonano ją z porządnych materiałów – miękkich w górnej części. Można tu znaleźć sporo ładnych, dopracowanych detali. Obsługa jest intuicyjna, a w bogatych wersjach – bezkluczykowy dostęp do wnętrza.Skoda
    Octavia III ma w sobie dużo elegancji. To najbezpieczniejsze auto czeskiego producenta, uzbrojone w wiele systemów wspomagania kierowcy.
    Octavia III ma w sobie dużo elegancji. To najbezpieczniejsze auto czeskiego producenta, uzbrojone w wiele systemów wspomagania kierowcy.Skoda
    Od tej strony nowa Octavia prezentuje się zdecydowanie najlepiej.
    Od tej strony nowa Octavia prezentuje się zdecydowanie najlepiej.Skoda
    Automatyczna klimatyzacja Climatronic występuje seryjnie w najbogatszej wersji Elegance. Poniżej niej – złącza USB i AUX oraz specjalny schowek, przeznaczony do schowania iPoda czy innego urządzenia.
    Automatyczna klimatyzacja Climatronic występuje seryjnie w najbogatszej wersji Elegance. Poniżej niej – złącza USB i AUX oraz specjalny schowek, przeznaczony do schowania iPoda czy innego urządzenia.Skoda
    Nawet wysocy kierowcy absolutnie nie powinni narzekać na brak miejsca. Fotel i kierownica mają szeroki zakres regulacji.
    Nawet wysocy kierowcy absolutnie nie powinni narzekać na brak miejsca. Fotel i kierownica mają szeroki zakres regulacji.Skoda
    Rozwiązanie znane z Rapida, czyli skrobaczka do szyb umieszczona przy wlewie paliwa.
    Rozwiązanie znane z Rapida, czyli skrobaczka do szyb umieszczona przy wlewie paliwa.Skoda
    Przemyślane rozwiązanie – regulowane uchwyty na napoje w tylnym podłokietniku.
    Przemyślane rozwiązanie – regulowane uchwyty na napoje w tylnym podłokietniku.Motor
    Klasyczne do bólu zegary z opcjonalnym kolorowym wyświetlaczem pośrodku. Octavia może rozpoznawać znaki drogowe.
    Klasyczne do bólu zegary z opcjonalnym kolorowym wyświetlaczem pośrodku. Octavia może rozpoznawać znaki drogowe.Motor
    Przemyślane rozwiązania Skody, czyli zestaw siatek (pakiet funkcjonalny) do ogromnego, 590-litrowego bagażnika.
    Przemyślane rozwiązania Skody, czyli zestaw siatek (pakiet funkcjonalny) do ogromnego, 590-litrowego bagażnika.Motor
    Skoda Octavia II: wymiary
    Skoda Octavia II: wymiaryMotor
    Skoda Octavia III: wymiary
    Skoda Octavia III: wymiaryMotor

    Najbezpieczniejsza Skoda w historii

    O czynne bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów Octavii dbają układy: kontroli odstępu od poprzedzającego auta (Front Assistant), potrafiący przy prędkości poniżej 30 km/h awaryjnie zahamować, Driver Activity, wykrywający zmęczenie kierowcy oraz Crew Protect Assistant, przygotowujący kierowcę i pasażera do ewentualnej kolizji. Ponadto, Octavia może mieć asystenta pasa ruchu oraz aktywny tempomat.
    O czynne bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów Octavii dbają układy: kontroli odstępu od poprzedzającego auta (Front Assistant), potrafiący przy prędkości poniżej 30 km/h awaryjnie zahamować, Driver Activity, wykrywający zmęczenie kierowcy oraz Crew Protect Assistant, przygotowujący kierowcę i pasażera do ewentualnej kolizji. Ponadto, Octavia może mieć asystenta pasa ruchu oraz aktywny tempomat.Skoda
    Urządzenie to automatycznie hamuje auto po rozpoznaniu kolizji nawet, jeśli kierowca nie naciska środkowego pedału. Hamowanie odbywa się dopóki prędkość nie spadnie poniżej 10 km/h.
    Urządzenie to automatycznie hamuje auto po rozpoznaniu kolizji nawet, jeśli kierowca nie naciska środkowego pedału. Hamowanie odbywa się dopóki prędkość nie spadnie poniżej 10 km/h.Skoda
    Samochód sam nie wytraca prędkości, co może doprowadzić do dodatkowych kolizji. Automobilklub ADAC nazwał hamulec „multikolizyjny” innowacją w zakresie bezpieczeństwa.
    Samochód sam nie wytraca prędkości, co może doprowadzić do dodatkowych kolizji. Automobilklub ADAC nazwał hamulec „multikolizyjny” innowacją w zakresie bezpieczeństwa.Skoda

    8-calowy zestaw multimedialny

    Niczym w iPadzie, skalę mapy nawigacji można zmieniać za pomocą ruchu palców. Działa z pewnym opóźnieniem, ale to wygodne rozwiązanie.
    Niczym w iPadzie, skalę mapy nawigacji można zmieniać za pomocą ruchu palców. Działa z pewnym opóźnieniem, ale to wygodne rozwiązanie.Motor
    Loga stacji radiowych wyglądają ładnie, jednak nie instalują się automatycznie, tylko trzeba je wcześniej samemu wgrać do systemu.
    Loga stacji radiowych wyglądają ładnie, jednak nie instalują się automatycznie, tylko trzeba je wcześniej samemu wgrać do systemu.Motor
    Bogactwo możliwości personalizacji samochodu. Szkoda tylko, że systemu ASR nie da się wyłączyć także za pomocą przycisku na konsoli.
    Bogactwo możliwości personalizacji samochodu. Szkoda tylko, że systemu ASR nie da się wyłączyć także za pomocą przycisku na konsoli.Motor
    Układ automatycznej klimatyzacji Climatronic może pracować w jednym z trzech profili – od delikatnego po intensywny. Grafika robi wrażenie.
    Układ automatycznej klimatyzacji Climatronic może pracować w jednym z trzech profili – od delikatnego po intensywny. Grafika robi wrażenie.Motor

    Skoda Octavia III: wersje wyposażenia

    Active:

    Stalowe, 15-calowe obręcze kół z osłonami Sidus
    Stalowe obręcze Tekton 6,5 x 16'' dla silnika 1,4 TSI 140 KM
    Klimatyzacja Climatic z chłodzeniem schowka po stronie pasażera
    Radio Blues (bez CD i MP3, MDI)
    Elektrycznie sterowane szyby z przodu
    Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne
    Centralny zamek ze zdalnym sterowaniem
    Układ ESP
    Hamulec antykolizyjny Multicollision Brake
    Czołowe poduszki powietrzne i boczne kierowcy oraz pasażera z przodu
    Dezaktywacja poduszki powietrznej przedniej po stronie pasażera
    Kurtyny powietrzne
    Poduszka kolanowa kierowcy
    ACS (system pokolizyjny: automatyczne odblokowanie zamków, odcięcie dopływu paliwa, włączanie świateł awaryjnych)
    Komputer pokładowy Basic
    Fotel kierowcy z regulacją wysokości
    Funkcja start-stop (nie dotyczy benzynowej jednostki 1.2 TSI 85 KM oraz turbodiesla 1.6 TDI 90 KM)
    Światła do jazdy dziennej Day-Light
    Chromowana ramka osłony chłodnicy
    Lusterka zewnętrzne i klamki drzwi nielakierowane w kolorze nadwozia
    Chromowane klamki wewnętrzne

    Ambition:

    Obręcze aluminiowe 6,5J x 16" Ilias
    Radio Swing 2 DIN (CD i MP3; MDI; z jednym wejściem SD) z 4 dodatkowymi głośnikami
    Wyświetlacz Maxi-Dot
    Czujniki parkowania z tyłu
    Elektrycznie sterowane szyby z tyłu z zabezpieczeniem przed przytrzaśnięciem
    4-ramienna skórzana kierownica wielofunkcyjna (radio) z pakietem skórzanym
    Podłokietnik z przodu Jumbo Box
    Podłokietnik z tyłu ze schowkiem i okienkiem do bagażnika
    Fotele kierowcy i pasażera ustawiane na wysokość; regulacja odcinka lędźwiowego
    Konsola centralna z zamykanym schowkiem
    Światła przeciwmgłowe
    Lusterka i klamki w kolorze nadwozia
    Gniazdko zasilające 12V

    Elegance:

    Obręcze aluminiowe 7J x 17" Teron
    Radio Bolero (CD i MP3; MDI; 1x wejście SD)
    Klimatyzacja Climatronic (dwusferowa, AQS)
    Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
    Elektrycznie sterowane, składane i podgrzewane lusterka zewnętrzne
    Kierownica wielofunkcyjna (radio i telefon) z przygotowaniem pod telefon
    Spryskiwacze reflektorów przednich
    Zamykany schowek pod fotelem pasażera
    Pakiet funkcjonalny bagażnika
    Lusterko wsteczne z czujnikiem deszczu

    Dane techniczne: Skoda Octavia III

    Wersja
    1.2 TSI
    1.2 TSI
    1.4 TSI
    1.8 TSI
    1.6 TDI
    2.0 TDI
    Silnik
    benzynowy,
    turbo
    benzynowy,
    turbo
    benzynowy,
    turbo
    benzynowy,
    turbo
    turbodiesel
    turbodiesel
    Pojemność
    skokowa
    1197 cm3
    1197 cm3
    1395 cm3
    1798 cm3
    1598 cm3
    1968 cm3
    Układ
    cylindrów/zawory
    R4/8
    R4/8
    R4/16
    R4/16
    R4/16
    R4/16
    Moc
    maksymalna
    85 KM/4300
    105 KM/4500
    140 KM/4500
    180 KM/5100
    105 KM/3000
    150 KM/3500
    Maksymalny
    moment obrotowy
    160 Nm/1400
    175 Nm/1400
    250 Nm/1500
    250 Nm/1250
    250 Nm/1500
    320 Nm/1750
    Osiągi
    Prędkość
    maksymalna
    181 km/h
    196 km/h
    215 km/h
    231 km/h
    194 km/h
    218 km/h
    Przyspieszenie
    0-100 km/h
    12,0 s
    10,3 s
    8,4 s
    7,3 s
    10,8 s
    8,5 s
    Zużycie paliwa
    w l/100 km*
    6,5/4,4/5,2
    5,9/4,4/4,9
    6,5/4,6/5,3
    7,8/5,1/6,1
    4,6/3,3/3,8
    5,0/3,6/4,1
    *miasto/trasa/cykl mieszany