Gama silnikowa nowej Skody Octavii
Nowej generacji Octavii dostępna będzie z czterema silnikami benzynowymi TSI oraz czterema turbodieslami TDI do wyboru. Skoda ujawniła właśnie parametry poszczególnych jednostek.

Nowa Octavia trafi do europejskich salonów pod koniec stycznia 2013 roku (czytaj więcej: nowa Skoda Octavia). Produkcja seryjna modelu wystartowała w Mlada Boleslav 17 grudnia.
Skoda Octavia 2013
Skoda Octavia - trzecia generacja oficjalnie!







Dzięki obniżeniu tarcia wewnętrznego i masy nowej generacji silników oraz dzięki bardziej optymalnemu procesowi zarządzania ich energią, zużycie paliwa spadło nawet o 23 proc. Według Skody, najbardziej ekonomiczna wersja Octavii potrzebuje średnio 3,4 l ON/100 km. Czesi pracują już nad odmianami przygotowanymi do zasilania LPG oraz nad usportowioną odmianą RS.
Benzynowe silniki stosowane w nowej Octavii należą grupy jednostek EA211 koncernu VW. Każda z nich ma 4 cylindry, bezpośredni wtrysk paliwa i turbodoładowanie:
- 1.2 TSI 86 KM (występuje z przekładnią manualną 5-biegową)maksymalny moment obrotowy: 160 Nm między 1400-3500 obr./minśrednie zużycie paliwa: 5,2 l/100 km (cykl mieszany)
- 1.2 TSI Green tec 105 KM (występuje z przekładnią manualną 6-biegową lub DSG)maksymalny moment obrotowy: 175 Nm między 1400-4000 obr./minśrednie zużycie paliwa: 4,9 l/100 km (cykl mieszany)
- 1.4 TSI Green tec 140 KM (występuje z przekładnią manualną 6-biegową lub DSG)maksymalny moment obrotowy: 250 Nm między 1500-3500 obr./minśrednie zużycie paliwa: 5,3 l/100 km (cykl mieszany; dane dla wersji z przekładnią manualną i układem start/stop)
- 1.8 TSI Green tec 180 KMmaksymalny moment obrotowy: 250 Nm między 1250-5000 obr./minśrednie zużycie paliwa: 5,7 l/100 km (dane dla wersji z przekładnią DSG)
4-cylindrowe silniki wysokoprężne common rail po maską nowej Octavii należą do rodziny jednostek EA288 koncernu VW (wybrane odmiany zostaną wprowadzone w późniejszym terminie):
- 1.6 TDI 90 KM (brak danych dot. przekładni)średnie zużycie paliwa: 4,1 l/100 km (cykl mieszany)maksymalny moment obrotowy: 250 Nm między 1500-2750 obr./min
- 1.6 TDI Green tec 105 KM (występuje z przekładnią manualną lub DSG)maksymalny moment obrotowy: 250 Nm między 1500-2750 obr./minśrednie zużycie paliwa: 3,8 l/100 km (cykl mieszany)
- 1.6 TDI GreenLine 110 KM (występuje z przekładnią manualną 6-biegową)(brak danych dot. maksymalnego momentu obrotowego)średnie zużycie paliwa: 3,4 l/100 km (cykl mieszany)
- 2.0 TDI Green tec 150 KM (występuje z przekładnią manualną 6-biegową lub DSG)maksymalny moment obrotowy: 320 Nm między 1750-3000 obr./minśrednie zużycie paliwa: 4,5 l/100 km (cykl mieszany)
msob, źródło: Skoda