Porównanie: Chevrolet Aveo, Dacia Sandero

Nowoczesny silnik zapewnia Dacii lepsze osiągi i zużywa mniej paliwa.
Nowoczesny silnik zapewnia Dacii lepsze osiągi i zużywa mniej paliwa.Motor
Chevrolet Aveo: nieco kosmiczny wygląd kokpitu nie utrudnia obsługi. Jedyne, co może denerwować kierowcę, to jaskrawe podświetlenie zegarów.
Chevrolet Aveo: nieco kosmiczny wygląd kokpitu nie utrudnia obsługi. Jedyne, co może denerwować kierowcę, to jaskrawe podświetlenie zegarów.Motor
Dacia Sandero: nowe Sandero to kolejny (po Lodgy) model Dacii z nowoczesną i nieźle wykonaną deską rozdzielczą. Choć do Aveo nieco jeszcze brakuje.
Dacia Sandero: nowe Sandero to kolejny (po Lodgy) model Dacii z nowoczesną i nieźle wykonaną deską rozdzielczą. Choć do Aveo nieco jeszcze brakuje.Motor

Porównanie: Chevrolet Aveo, Dacia Sandero

Płaskie fotele z nieco za krótkimi siedziskami są tu umieszczone wyżej niż w Chevrolecie.
Płaskie fotele z nieco za krótkimi siedziskami są tu umieszczone wyżej niż w Chevrolecie.Motor
Nowe Sandero to kolejny (po Lodgy) model Dacii z nowoczesną i nieźle wykonaną deską rozdzielczą. Choć do Aveo nieco jeszcze brakuje.
Nowe Sandero to kolejny (po Lodgy) model Dacii z nowoczesną i nieźle wykonaną deską rozdzielczą. Choć do Aveo nieco jeszcze brakuje.Motor
Obsługa przednich szyb płaskimi przyciskami pod klimatyzacją nie jest zbyt wygodna.
Obsługa przednich szyb płaskimi przyciskami pod klimatyzacją nie jest zbyt wygodna.Motor
Bagażnik Dacii jest nieco gorzej wykończony niż w Aveo i nie pozwala ustawiać podłogi na dwóch poziomach, ale mieści o 30 l więcej.
Bagażnik Dacii jest nieco gorzej wykończony niż w Aveo i nie pozwala ustawiać podłogi na dwóch poziomach, ale mieści o 30 l więcej.Motor
Wbudowana nawigacja kosztuje dodatkowo jedynie 950 zł.
Wbudowana nawigacja kosztuje dodatkowo jedynie 950 zł.Motor
Obszerne, wygodne i dobrze wyprofilowane fotele w Aveo da się odsunąć dalej niż w Dacii.
Obszerne, wygodne i dobrze wyprofilowane fotele w Aveo da się odsunąć dalej niż w Dacii.Motor
Nieco kosmiczny wygląd kokpitu nie utrudnia obsługi. Jedyne, co może denerwować kierowcę, to jaskrawe podświetlenie zegarów.
Nieco kosmiczny wygląd kokpitu nie utrudnia obsługi. Jedyne, co może denerwować kierowcę, to jaskrawe podświetlenie zegarów.Motor
Seryjnie otrzymujemy radio. Nawigacja – tylko w wersji LTZ.
Seryjnie otrzymujemy radio. Nawigacja – tylko w wersji LTZ.Motor
Plus dla Aveo za liczne schowki (dwa zamykane przed pasażerem), wnęki i półki w kabinie.
Plus dla Aveo za liczne schowki (dwa zamykane przed pasażerem), wnęki i półki w kabinie.Motor
Bagażnik Chevroleta jest nieznacznie mniejszy niż ten w Dacii Sandero, ale tutaj załadunek bagaży ułatwia niższy o 5 cm próg.
Bagażnik Chevroleta jest nieznacznie mniejszy niż ten w Dacii Sandero, ale tutaj załadunek bagaży ułatwia niższy o 5 cm próg.Motor
Nowoczesny silnik zapewnia Dacii lepsze osiągi i zużywa mniej paliwa.
Nowoczesny silnik zapewnia Dacii lepsze osiągi i zużywa mniej paliwa.Motor
U Dacii Sandero tylna część wygląda bardziej elegancko i też pasuje pod tym względem do stonowanego przodu auta.
U Dacii Sandero tylna część wygląda bardziej elegancko i też pasuje pod tym względem do stonowanego przodu auta.Motor
Ciekawy projekt tyłu ze światłami pozbawionymi kloszy pasuje do agresywnego designu przedniej części Chevroleta.
Ciekawy projekt tyłu ze światłami pozbawionymi kloszy pasuje do agresywnego designu przedniej części Chevroleta.Motor

Zobacz również:

    Dane techniczne: Chevrolet Aveo, Dacia Sandero

    Dane techniczne
    Chevrolet
    Dacia
    Silnik
    benzynowy
    benzynowy, turbo
    Pojemność skokowa
    1229 cm3
    898 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    R3/12
    Układ
    poprzeczny
    poprzeczny
    Zasilanie
    wtrysk wielopunktowy
    wtrysk wielopunktowy
    Moc maksymalna
    86 KM/5600
    90 KM/5250
    Maks. moment obrotowy
    115 Nm/4000
    135 Nm/2500
    Napęd
    przedni
    przedni
    Skrzynia biegów
    manualna/5-biegowa
    manualna/5-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarcz. went./bębnowe
    tarcz. went./bębnowe
    Zawieszenie przednie
    McPherson
    McPherson
    Zawieszenie tylne
    belka skrętna
    belka skrętna
    Masa/ładowność
    1070/489 kg
    1037/483 kg
    Średnica zawracania
    10,1 m
    10,5 m
    Pojemność bagażnika (min./maks.)
    290/653 l
    320/1196 l
    Pojemność zbiornika paliwa
    46 l (Pb 95)
    50 l (Pb 95)
    Wymiar (dł./szer./wys.)
    404/174/152 cm
    406/173/152 cm
    Rozstaw osi
    253 cm
    259 cm
    Opony
    195/65 R15
    195/65 R15
    Teoretyczny zasięg
    840 km
    1000 km
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    171 km/h
    175 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    13,4 s
    11,1 s
    Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
    7,1/4,6/5,5
    6,4/4,3/5,0
    Dane testowe*
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    14,1 s
    11,9 s
    Elastyczność 60-100 km/h
    14,4 s (4. bieg)
    11,0 s (4. bieg)
    Elastyczność 80-120 km/h
    27,9 s (5. bieg)
    18,8 s (5. bieg)
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    46,1 m
    42,8 m
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    46,6 m
    43,0 m
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    67,4 dB
    64,7 dB
    Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
    8,8/5,8
    7,2/5,0
    Rzeczywisty zasięg
    630 km
    820 km
    Cena wersji podstawowej**
    40 490 zł
    41 900 zł
    Cena
    43 990 zł
    41 900 zł
    *pomiary na oponach zimowych, przy temp. 3-5°C; **z tym samym silnikiem