Peugeot 3008 2.0 HDi Allure - test

Peugeot 3008 w piąty rok produkcji wkracza z odmienionym wyglądem. Co poza tym ma do zaoferowania swoim nabywcom?

Peugeot 3008 2.0 HDi Allure
Peugeot 3008 2.0 HDi AllureMotor

Jednego 3008 w dotychczasowym wydaniu odmówić nie można - wywoływał dyskusje. I może właśnie to sprawiło, że od 2009 r. skusiło się na niego ponad 500 tys. osób, co należy uznać za duży sukces.

Czytelne zegary, dobra jakość i mnóstwo półek oraz schowków. Obsługa nie nastręcza problemów.Motor

Zmodernizowany model wyróżnia się przede wszystkim ładniejszym przodem, utrzymanym w stylu współczesnych Peugeotów. W tylne lampy, podobnie jak w 508 SW, wpisano trzy paski LED-ów, a spośród 9 kolorów nadwozia, dwa są nowe.

Jako że 3008 to udana konstrukcja, Francuzi stronę techniczną pozostawili bez zmian. Oznacza to, że ich crossover nadal przekonuje pewnym prowadzeniem, wysoką stabilnością oraz przewidywalnymi reakcjami na nagłe manewry. Auto w ryzach trzyma seryjny układ ESP, dający się dezaktywować do prędkości 60 km/h. Układ kierowniczy jest niezły, komfort resorowania obniża zaś rezonans, w jaki wpada nadwozie podczas pokonywania pojedynczych nierówności.

Błyszczy za to 150-konny turbodiesel, który wyróżnia się dobrą dynamiką już od niskich obrotów oraz fantastyczną reakcją na gaz. Ma też porządną elastyczność i zużywa niewygórowane ilości paliwa. Średnio - 6,6 l/100 km.

Peugeot 3008 2.0 HDi Allure

Peugeot 3008 2.0 HDi Allure (czytaj test)

Peugeot 3008 2.0 HDi AllureMotor
Regulacja oparcia jest tylko skokowa. Fotele są po francusku wygodne.Motor
2-litrowy silnik łączy dobrą dynamikę z niewielkim zużyciem paliwa.Motor
Wyświetlacz Head- -Up należy do wyposażenia seryjnego odmiany Allure.Motor
Czytelne zegary, dobra jakość i mnóstwo półek oraz schowków. Obsługa nie nastręcza problemów.Motor
Bagażnik ma przeciętne 432 l. Burta wytrzymuje obciążenie do 200 kg.Motor
Peugeot 3008 2.0 HDi AllureMotor

Przestronne wnętrze 3008 także robi dobre wrażenie, szczególnie jakością oraz schowkami, w tym 13,5-litrowym w tunelu środkowym. Na dodatek to bogato wyposażenie auto w wersji Allure wyróżnia się konkurencyjną ceną.

Poprzednik: wygląd przodu 3008 sprzed zmian budził kontrowersje.Motor

Peugeot 3008 2.0 HDi Allure - podsumowanie

Peugeot 3008 teraz wygląda lepiej. To nadal auto konkurencyjne dla nowszych rywali.

Peugeot 3008 2.0 HDi Allure: plusy

  • wysoka jakość,
  • mnóstwo schowków,
  • przestronne wnętrze,
  • łatwa obsługa,
  • dobre wyciszenie,
  • dynamiczny silnik,
  • pewne prowadzenie,
  • niezła cena

Peugeot 3008 2.0 HDi Allure: minusy

  • słaba widoczność,
  • nie najlepsze tłumienie nierówności,
  • przeciętny bagażnik
Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
1997 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
150 KM/3750
Maks. moment obrotowy
340 Nm/2000
Skrzynia biegów
man./6-biegowa
Napęd
przedni
Dług./szer./wys.
437/184/164 cm
Rozstaw osi
261 cm
Masa/ładowność
1594/486 kg
Poj. bagażnika (min./maks.)
512/1604 l
Poj. zbiornika paliwa
60 l (ON)
Osiągi
Prędkość maksymalna
195 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
9,7 s
Zużycie paliwa wg prod. (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
6,8/4,5/5,3
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
7,1/6,0/6,6
Cena
103 100 zł

Tekst: Maciej Struk, zdjęcia: Robert Brykała

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas