Peugeot 3008

Peugeot 3008 to kompaktowy SUV segmentu I. Ze względu na łączenie właściwości crossovera i minivana bywa także plasowany pomiędzy segmentami I oraz K. Produkowany przez francuską markę od 2009 roku doczekał się dotąd dwóch generacji. Zdobył też uznanie kierowców i branży, otrzymując m.in. tytuł Europejskiego Samochodu Roku 2017.
Peugeot 3008 - najważniejsze informacje
Peugeot 3008 to kompaktowy SUV. /materiały prasowe

Peugeot 3008 - najważniejsze informacje

  • Marka:

  • Rozpoczęcie produkcji:

    2009

Peugeot 3008 to kompaktowy SUV segmentu I. Ze względu na łączenie właściwości crossovera i minivana bywa także plasowany pomiędzy segmentami I oraz K. Produkowany przez francuską markę od 2009 roku doczekał się dotąd dwóch generacji. Zdobył też uznanie kierowców i branży, otrzymując m.in. tytuł Europejskiego Samochodu Roku 2017.

Historia Peugeota 3008

Produkcyjna wersja Peugeota 3008 I miała premierę w 2009 roku podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie. Rok wcześniej, podczas Motor Show Paris 2008, przedstawiono natomiast prototyp modelu o nazwie Peugeot Prologue Concept. W katalogu producenta uplasował się między modelami 308 SW z nadwoziem kombi oraz crossoverem 4007.

Wprowadzony do sprzedaży w maju 2009 roku Peugeot 3008 I był kompaktowym crossoverem z cechami minivana. Druga generacja tego modelu to jednak klasyczny przedstawiciel segmentu I bez powiązań z segmentem MPV. Swoją budową przypomina swojego większego kuzyna, a więc Peugeota 5008.

W 2011 roku producent wprowadził do sprzedaży obok wersji benzynowych i z silnikami Diesla również wersję z napędem hybrydowym. Tworzył go silnik 2,0 l HDi o mocy 163 KM z napędem na przednie koła oraz elektryczny o mocy 37 KM napędzający – w razie potrzeby – koła tylne. W 2013 roku generacja pierwsza przeszła lifting, a w 2016 pojawiła się druga odsłona modelu.

Peugeot 3008 – generacje

Pierwsza generacja Peugeota 3008 prezentowała pojazd pomiędzy rodzinnym minivanem a crossoverem. Występowała ona wyłącznie w wersjach przednionapędowych z wieloma silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi do wyboru oraz w wersji hybrydowej (Hybrid4). W ostatnim roku produkcji przed premierą drugiej generacji model ten otrzymał cenioną do dziś jednostkę napędową – trzycilndrowy PureTech o pojemności 1,2 l i mocy 130 KM.

Lifting pierwszej generacji Peugeota 3008 w sierpniu 2013 roku objął przede wszystkim kwestie stylistyczne. Zmianom poddany został wygląd samochodu z zewnątrz. Odświeżono pas przedni, zmieniając jego kształt i stosując inną osłonę chłodnicy, nowe reflektory i wzory felg aluminiowych.

Druga generacja została zaprezentowana w 2016 roku. Była to kompletna przemiana. 3008 przekształcony został z rodzinnego minivana w typowego SUV-a. We wnętrzu innowacją było wprowadzenie i-Cockpitu sterowanego elektronicznie zamiast przyciskami.

Lifting Peugeota 3008 II nastąpił w 2020 roku. Zmienił on wygląd nadwozia, a także dodał większy, 10-calowy wyświetlacz na desce rozdzielczej oraz dodatkowe funkcje, np. noktowizyjny system Night Vision.

Peugeot 3008 – dane techniczne

  • Pierwsza generacja Peugeota 3008 występowała z silnikami benzynowymi 1,2 THP 130 KM, 1,6 VTi 120 KM, 1,6 THP Auto 140 KM, 1,6 THP 156 KM i dieslami: 1,6 HDi 110 KM (Euro IV), 1,6 HDi 112 KM (Euro V) oraz 2,0 HDi 150 i 163 KM. Współpracowały one z manualnymi skrzyniami 5- i 6-biegowymi lub 6-biegową skrzynią automatyczną. Dostępna była też wersja hybrydowa (z napędem na przód i tył).
  • W drugiej generacji zrezygnowano z kilku silników. Dostępne są benzynowe jednostki o pojemności od 1,2 l (130 KM) i 1,6 THP (165 KM), a także diesle 1,5/1,6/2,0 l i hybryda plug-in.

Peugeot 3008 – opinie kierowców

Kierowcy w większości lubią model 3008. Po kilku latach na rynku ma on opinię bezawaryjnego i niezawodnego. Początkowe problemy z niedopracowanym silnikiem w drugiej generacji zostały w większości wyeliminowane. Minusy? Niektórzy właściciele Peugeotów 3008 II narzekają na rozrząd, elektronikę, system AdBlue czy przecieki w panoramicznym dachu.

Peugeot 3008 - Wiadomości

Peugeot 3008 - Wideo