Mercedes CLS Shooting Brake 350 CDI 4Matic - test

Shooting Brake jest dłuższy od Mercedesa E Kombi, ale ma o wiele mniejszy bagażnik.
Shooting Brake jest dłuższy od Mercedesa E Kombi, ale ma o wiele mniejszy bagażnik.Motor
Przepych i fantastyczna jakość. Deska rozdzielcza w pakiecie Exclusive (za 25 405 zł) została obszyta skórą. Na pierwszy rzut oka – dużo przycisków; obsługa auta jednak nie jest utrudniona. CLS zaskakuje bardzo dużą liczbą schowków, półek i półeczek.
Przepych i fantastyczna jakość. Deska rozdzielcza w pakiecie Exclusive (za 25 405 zł) została obszyta skórą. Na pierwszy rzut oka – dużo przycisków; obsługa auta jednak nie jest utrudniona. CLS zaskakuje bardzo dużą liczbą schowków, półek i półeczek.Motor

Zobacz również:

    Mercedes CLS Shooting Brake 350 CDI 4Matic

    Shooting Brake jest dłuższy od Mercedesa E Kombi, ale ma o wiele mniejszy bagażnik.
    Shooting Brake jest dłuższy od Mercedesa E Kombi, ale ma o wiele mniejszy bagażnik.Motor
    Zestaw audio bardzo dobrze „dogaduje” się z iPhonem i iPodem.
    Zestaw audio bardzo dobrze „dogaduje” się z iPhonem i iPodem.Motor
    Głośnik opcjonalnego systemu audio, sygnowanego przez renomowaną firmę Bang&Olufsen, umieszczono w obudowie lusterka.
    Głośnik opcjonalnego systemu audio, sygnowanego przez renomowaną firmę Bang&Olufsen, umieszczono w obudowie lusterka.Motor
    Pokrętło systemu multimedialnego Comand Online. Jego obsługa jest intuicyjna i bezproblemowa.
    Pokrętło systemu multimedialnego Comand Online. Jego obsługa jest intuicyjna i bezproblemowa.Motor
    Pod ręką – przyciski ustawień aktywnych foteli oraz siedmiostrefowego masażu.
    Pod ręką – przyciski ustawień aktywnych foteli oraz siedmiostrefowego masażu.Motor
    Łopatki do zmiany biegów umieszczono na ramionach kierownicy. Tryb ręczny działa zdecydowanie gorzej niż automatyczny.
    Łopatki do zmiany biegów umieszczono na ramionach kierownicy. Tryb ręczny działa zdecydowanie gorzej niż automatyczny.Motor
    Dźwignię automatycznej skrzyni biegów przeniesiono z tunelu środkowego na kolumnę kierownicy.
    Dźwignię automatycznej skrzyni biegów przeniesiono z tunelu środkowego na kolumnę kierownicy.Motor
    Bagażnik mieści od 590 do 1550 l. Podłoga z czereśni amerykańskiej to wydatek, bagatela, 22 300 zł. Przy okazji warto dokupić matę ochronną, ponieważ niezwykle łatwą ją porysować.
    Bagażnik mieści od 590 do 1550 l. Podłoga z czereśni amerykańskiej to wydatek, bagatela, 22 300 zł. Przy okazji warto dokupić matę ochronną, ponieważ niezwykle łatwą ją porysować.Motor
    Przepych i fantastyczna jakość. Deska rozdzielcza w pakiecie Exclusive (za 25 405 zł) została obszyta skórą. Na pierwszy rzut oka – dużo przycisków; obsługa auta jednak nie jest utrudniona. CLS zaskakuje bardzo dużą liczbą schowków, półek i półeczek.
    Przepych i fantastyczna jakość. Deska rozdzielcza w pakiecie Exclusive (za 25 405 zł) została obszyta skórą. Na pierwszy rzut oka – dużo przycisków; obsługa auta jednak nie jest utrudniona. CLS zaskakuje bardzo dużą liczbą schowków, półek i półeczek.Motor
    Pod względem ilości miejsca na kolana to poziom czołowych kompaktowych kombi, ale kabina CLS-a jest bardzo szeroka.
    Pod względem ilości miejsca na kolana to poziom czołowych kompaktowych kombi, ale kabina CLS-a jest bardzo szeroka.Motor
    Wyróżnione znakiem jakości „Zdrowe Plecy”, przednie fotele dostosowują się wręcz do kształtu ciała.
    Wyróżnione znakiem jakości „Zdrowe Plecy”, przednie fotele dostosowują się wręcz do kształtu ciała.Motor
    Pod tym względem przegrywa z nim o 105 i 400 l (po złożeniu kanapy).
    Pod tym względem przegrywa z nim o 105 i 400 l (po złożeniu kanapy).Motor
    Element wyposażenia pakietu Exclusive.
    Element wyposażenia pakietu Exclusive.Motor
    Czasy globalizacji.
    Czasy globalizacji.Motor

    Dane techniczne: Mercedes CLS Shooting Brake 350 CDI 4Matic

    Silnik
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    2987 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    V6/24
    Układ
    wzdłużny
    Zasilanie
    common rail
    Moc maksymalna
    265 KM/3800
    Maks. moment obrotowy
    620 Nm/1600
    Napęd
    4x4
    Skrzynia biegów
    aut./7-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarcz. went./tarcz. went.
    Zawieszenie przednie
    wielowahaczowe
    Zawieszenie tylne
    wielowahaczowe
    Masa/ładowność
    1970/535 kg
    Średnica zawracania
    11,3 m
    Pojemność bagażnika (min./maks.)
    590/1550 l
    Pojemność zbiornika paliwa
    80 l (ON)
    Wymiar (dł./szer./wys.)
    496/188/142 cm
    Rozstaw osi
    287 cm
    Opony
    245/45 R17
    Teoretyczny zasięg
    1190 km
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    250 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    6,7 s
    Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
    8,0/6,0/6,7
    Dane testowe
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    6,7 s
    Przyspieszenie 0-140 km/h
    12,7 s
    Przyspieszenie 0-160 km/h
    16,8 s
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    37,6 m
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    37,4 m
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    60,7 dB
    Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
    10,4/7,5
    Rzeczywisty zasięg
    890 km
    Cena wersji podstawowej*
    328 500 zł
    Cena
    328 500 zł
    *z tym samym silnikiem