Mercedes CLS 63 AMG - więcej mocy i napęd na obie osie
Podobnie jak zmodernizowany model E 63 AMG, tak i CLS 63 AMG otrzyma w nowym sezonie zastrzyk mocy oraz opcję napędu na obie osie 4MATIC.

Wzmocniony Mercedes CLS 63 AMG w wersji sedan (w nomenklaturze niemieckiej firmy - Coupe) oraz kombi (Shooting Brake) zadebiutuje podczas zbliżających się targów motoryzacyjnych w Detroit. Dotychczas model dostępny był z 5,5-litrowym silnikiem V8 biturbo o mocy 525 lub 558 KM.
W ramach faceliftingu klasy E jednostka doczekała się modernizacji. W bazowej odmianie z tylnym napędem generuje teraz moc 557 KM przy 5500 obr./min i 720 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego w zakresie 1750-5250 obr./min. W efekcie sedan przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 4,2 s, a kombi - w 4,3 s.
Po raz pierwszy model dostępny będzie z napędem na cztery koła 4MATIC, wykorzystującym sprzęgło wielotarczowe. Standardowo rozdziela on moment obrotowy między osiami w stosunku 30:70. 557-konny CLS 63 AMG w wersji 4MATIC osiąga "setkę" w ciągu 3,7 s (sedan) lub 3,8 s (kombi).
Podobnie jak w przypadku klasy E, CLS 63 AMG dostępny będzie także w mocniejszej odmianie S o mocy 585 KM przy 5500 obr./min i momencie obrotowym sięgającym 800 Nm w przedziale 1750-5000 obr./min. W tym przypadku czas potrzebny na osiągnięcie prędkości 100 km/h topnieje do 3,6 s w przypadku sedana oraz 3,7 s w przypadku kombi.
Prędkość maksymalna wszystkich wersji została elektronicznie ograniczona do 250 km/h.
Podwójnie turbodoładowana V-ósemka współpracuje z 7-stopniowym automatem AMG SPEEDSHIFT z czterema trybami pracy. Wariant S jest dodatkowo uzbrojony w blokadę mechanizmu różnicowego tylnej osi.
Mercedes CLS 63 AMG
Mercedes CLS 63 AMG
















Sprzedaż odnowionego CLS-a 63 AMG z tylnym napędem ruszy w kwietniu br. Wersje z napędem na obie osie trafią do salonów w czerwcu.
msob