Mercedes CLS 350 - test

Wygląd drugiej generacji CLS-a jest spójny z innymi autami marki, ale stracił sporo ze swojej lekkości i smukłości.
Wygląd drugiej generacji CLS-a jest spójny z innymi autami marki, ale stracił sporo ze swojej lekkości i smukłości.Auto Moto
Na czarno – do skóry i elementów deski lakierowanych na ten sam kolor pasują liczne wstawki z aluminium.
Na czarno – do skóry i elementów deski lakierowanych na ten sam kolor pasują liczne wstawki z aluminium.Auto Moto

Mercedes CLS 350

...miejsce dla dwóch niewysokich osób.
...miejsce dla dwóch niewysokich osób.Auto Moto
Z tyłu...
Z tyłu...Auto Moto
Fotele są ogrzewane i klimatyzowane, mają funkcję masażu oraz dodatkowego podparcia w zakrętach.
Fotele są ogrzewane i klimatyzowane, mają funkcję masażu oraz dodatkowego podparcia w zakrętach.Auto Moto
Obsługa multimediów czy nawigacji jest całkiem łatwa, choć wymaga przyzwyczajenia.
Obsługa multimediów czy nawigacji jest całkiem łatwa, choć wymaga przyzwyczajenia.Auto Moto
Większość parametrów auta ustawiamy w zaawansowanym komputerze pokładowym.
Większość parametrów auta ustawiamy w zaawansowanym komputerze pokładowym.Auto Moto
Na czarno – do skóry i elementów deski lakierowanych na ten sam kolor pasują liczne wstawki z aluminium.
Na czarno – do skóry i elementów deski lakierowanych na ten sam kolor pasują liczne wstawki z aluminium.Auto Moto
Duży, 520-litrowy bagażnik można otwierać i zamykać elektrycznie. Nieduża pokrywa utrudnia dostęp.
Duży, 520-litrowy bagażnik można otwierać i zamykać elektrycznie. Nieduża pokrywa utrudnia dostęp.Auto Moto
Wygląd drugiej generacji CLS-a jest spójny z innymi autami marki, ale stracił sporo ze swojej lekkości i smukłości.
Wygląd drugiej generacji CLS-a jest spójny z innymi autami marki, ale stracił sporo ze swojej lekkości i smukłości.Auto Moto
Mercedes CLS 350
Mercedes CLS 350Auto Moto
Mercedes CLS 350
Mercedes CLS 350Auto Moto
Doskonały system noktowizyjny wyświetla obraz na ekranie pośrodku deski, co nie jest zbyt wygodne.
Doskonały system noktowizyjny wyświetla obraz na ekranie pośrodku deski, co nie jest zbyt wygodne.Auto Moto

Zobacz również:

    CLS już w bazowej odmianie łączy wysoki komfort jazdy ze świetnymi osiągami

    Mercedes CLS 350 - podsumowanie

    Konkurenci

    Audi A7 Sportback 3.0 TFSI
    Audi A7 Sportback 3.0 TFSIAudi
    Jaguar XF
    Jaguar XFJaguar
    Porsche Panamera
    Porsche PanameraPorsche

    Pomiary komfortu resorowania - na podstawie szybkości zaniku wstrząsów*

    *w metrach na sekundę do kwadratu; pomiary „Quattroruote”, numer 2/2011
    *w metrach na sekundę do kwadratu; pomiary „Quattroruote”, numer 2/2011Auto Moto
    Można mieć pewne zastrzeżenia do tłumienia nierówności (chodzi głównie o takie, jak szyny i wystające studzienki) przez tylne zawieszenie, ale jeśli weźmiemy pod uwagę ekstremalnie wręcz niski profil tylnych opon (285/30 R19), uzyskane rezultaty i tak robią wrażenie.
    Można mieć pewne zastrzeżenia do tłumienia nierówności (chodzi głównie o takie, jak szyny i wystające studzienki) przez tylne zawieszenie, ale jeśli weźmiemy pod uwagę ekstremalnie wręcz niski profil tylnych opon (285/30 R19), uzyskane rezultaty i tak robią wrażenie.Auto Moto

    Pomiary - próby dynamiczne na torze

    Samochód jeździ pewnie i stabilnie, dopóki nie zechcemy sprawdzić maksimum jego możliwości. Na granicy przyczepności zachowanie CLS -a staje się nie do końca przewidywalne – auto potrafi zaskoczyć nagłym przejściem z pod- do nadsterowności. Potęgują to odczuwalne przechyły nadwozia, nawet gdy zawieszenie pracuje w trybie „Sport”. Zaskakująco precyzyjny okazuje się układ kierowniczy.
    Samochód jeździ pewnie i stabilnie, dopóki nie zechcemy sprawdzić maksimum jego możliwości. Na granicy przyczepności zachowanie CLS -a staje się nie do końca przewidywalne – auto potrafi zaskoczyć nagłym przejściem z pod- do nadsterowności. Potęgują to odczuwalne przechyły nadwozia, nawet gdy zawieszenie pracuje w trybie „Sport”. Zaskakująco precyzyjny okazuje się układ kierowniczy.Auto Moto

    Dane techniczne

    Dane techniczne: Mercedes CLS 350

    Silnik
    benzynowy, V6, 4 zawory na cylinder, umieszczony wzdłużnie z przodu, bezpośredni wtrysk paliwa, dwa wałki rozrządu (DOHC)
    średnica cyl./skok tł.
    92,9/86,0 mm
    pojemność
    3498 cm3
    stopień sprężania
    12,0:1
    moc maksymalna
    225 kW/306 KM przy 6500/min
    maksymalny
    moment obrotowy
    370 Nm przy 3500-5250/min
    Przeniesienie napędu
    skrzynia biegów
    7-b., automatyczna
    napęd
    tylny
    przełożenia
    biegi do przodu
    I 4,38; II 2,86; III 1,92; IV 1,37; V 1,00; VI 0,82; VII 0,73
    b. wst./p. główne
    3,42/2,82
    Układ jezdny
    przód
    oś wielowahaczowa, sprężyny śrubowe, amortyzatory gazowe, stabilizator
    tył
    oś wielowahaczowa, sprężyny śrubowe, amortyzatory gazowe, stabilizator
    systemy wspomagające
    ASR, ESP
    układ kierowniczy
    przekładnia zębatkowa ze wspomaganiem elektromechanicznym
    Układ hamulcowy/koła
    przód
    tarczowe, wentylowane (330 mm)
    tył
    tarczowe, wentylowane (300 mm)
    systemy wspomagania
    ABS, wspomaganie hamowania
    opony testowe przód
    255/35 R19
    opony testowe tył
    285/30 R19
    marka i model
    Michelin Pilot Alpin A3
    felgi przód
    8,5 x 19 cali
    felgi tył
    9,5 x 19 cali
    średnica zawracania
    11,3 m
    Standardowo CLS 350 ma 17-calowe felgi z oponami 245/45 R17. Testowane auto wyposażono w większe o 2 cale felgi AMG z oponami 255/35 R19 z przodu i aż 285/30 R19 z tyłu. Zestaw taki wymaga dopłaty 14 396 zł i, co ciekawe, niezbyt mocno obniża komfort jazdy.
    Masy
    masa własna
    1735 kg
    dopuszczalna
    masa całkowita
    2220 kg
    ładowność
    485 kg
    rozkład masy przód/tył
    54/46 %
    masa przyczepy
    z hamulcem
    1300 kg
    bez hamulca
    650 kg
    obciążenie haka hol.
    60 kg
    obciążenie dachu
    100 kg

    Pomiary testowe

    Pomiary testowe: Mercedes CLS 350

    PRZYSPIESZENIA
    0-20 km/h
    0,7 s
    0-40 km/h
    1,7 s
    0-60 km/h
    2,7 s
    0-80 km/h
    4,2 s
    0-100 km/h
    5,8 s (6,1 s*)
    0-120 km/h
    8,2 s
    0-140 km/h
    10,8 s
    Prędkość maksymalna
    250 km/h*
    *dane fabryczne. Testowany CLS (na niestandardowych oponach) rozpędził się do „setki” szybciej, niż obiecuje producent. Auto traci siły powyżej 200 km/h, ale i tak bez trudu dobija do ogranicznika przy 250 km/h.
    DROGI HAMOWANIA
    100-0 km/h zimne
    37,5 m
    100-0 km/h rozgrzane
    37,1 m
    Biorąc pod uwagę znaczną masę auta, hamulce CLS -a należy uznać za bardzo skuteczne (choć np. Audi A7 hamuje nieco lepiej). Rozgrzanie tarcz nawet trochę skraca drogę hamowania.
    GŁOŚNOŚĆ W KABINIE
    przy 0 km/h
    47,0 dB
    przy 50 km/h
    56,7 dB
    przy 100 km/h
    61,7 dB
    przy 130 km/h
    66,6 dB
    Porządnie wyciszono szum opływającego nadwozie powietrza. Dopóki nie wciśniemy prawego pedału do samej podłogi, również silnik pozostaje właściwie nie do usłyszenia we wnętrzu samochodu.
    ZUŻYCIE PALIWA
    śred. zużycie wg prod.
    6,8 l/100 km
    śred. zużycie w teście
    8,4 l/100 km
    pojemność zbiornika paliwa
    59 l
    zasięg wg spalania test.
    702 km
    emisja dwutlenku węgla
    159 g/km
    norma emisji spalin
    Euro 5
    Średnie zużycie paliwa na poziomie 8,4 l/100 km to niezły wynik. Za niewielką dopłatą (565 zł) bak może mieścić 80 l.

    Ceny

    Ceny: Mercedes CLS 350

    Mercedes CLS 250 CDI
    od 287 500 zł
    Mercedes CLS 350
    od 310 500 zł
    CLS 350 jest prawie o 20 tys. zł droższy od konkurencyjnego Audi A7 3.0 TFSI quattro. A z wieloma dodatkami może on kosztować nawet więcej niż pół miliona złotych.