Mercedes B 180 CDI 7G-DCT - test

Rodzinny Mercedes to bardzo komfortowe auto, a nowa skrzynia 7G-DCT potęguje to wrażenie.

Mercedes B 180 CDI 7G-DCT
Mercedes B 180 CDI 7G-DCTMotor
W nowej klasie B dźwignia kierunkowskazów jest wreszcie na odpowiedniej wysokości (wcześniej była za nisko). Poprawie uległa również jakość materiałów. Ten model to już klasa premium.Motor

Klasa B to model który trudno jednoznacznie zakwalifikować do typowych segmentów. Równie blisko mu do kompaktowego hatchbacka jak i do minivana. Do tego pierwszego, bo nie znajdzie się tu np. niezależnych foteli 2. rzędu, a do tego drugiego za sprawą jednobryłowej sylwetki. Za jego bezpośredniego rywala można uznać VW Golfa Plus.

Nowością w klasie B jest dwusprzęgłowa skrzynia biegów o nazwie 7G-DCT (rozwiązanie zbliżone do DSG stosowanego w grupie VW). Przekładnia oferowana jest jako opcja dla wszystkich wersji silnikowych tego modelu. Nawet w najsłabszej wersji wysokoprężnej o mocy 110 KM sprawia bardzo dobre wrażenie. Mercedes słynie z dopracowanych "automatów" i w tym przypadku jest tak samo.

Kierowca ma do wyboru 3 tryby pracy przekładni: Sport (biegi zmieniane przy wyższych obrotach), Economy (zmiana biegu na wyższy przy niskich obrotach) i Manual (ręczna zmiana za pomocą łopatek przy kierownicy).

Biegi przełączane są błyskawicznie i płynnie. Jedynie przy gwałtownym ruszaniu następuje wyczuwalne szarpnięcie.

Co ciekawe, wersja z przekładnią 7G-DCT zapewnia nieco lepsze osiągi niż ta ze standardową skrzynią manualną. Czas przyspieszania od 0 do 100 km/h jest krótszy o 0,2 sekundy, a zużycie paliwa w ruchu miejskim niższe średnio o 0,1 l/100 km. Nie są to może wartości imponujące, ale komfort jazdy, zwłaszcza w mieście jest wyraźnie wyższy. Tym bardziej że wbrew pozorom 110-konny silnik okazuje się całkiem dynamiczny.

Dopłata do 7G-DCT wynosi 7040 zł, co w porównaniu z DSG w Golfie Plus 1.6 TDI 105 KM (dopłata 7900 zł) wydaje się rozsądną ofertą.

Mercedes B 180 CDI 7G-DCT

Mercedes B 180 CDI 7G-DCT (czytaj test)

Prorodzinny akcent, czyli składane stoliki dla pasażerów tylnej kanapy. Rozwiązanie typowe dla vanów.Motor
Pojemność (486 l) to jedno, ale wrażenie robi foremność bagażnika - jest naprawdę ustawny.Motor
Dźwignia skrzyni 7G-DCT ulokowana jest na kolumnie kierownicy, tam gdzie zazwyczaj znajduje się dźwignia wycieraczek.Motor
W nowej klasie B dźwignia kierunkowskazów jest wreszcie na odpowiedniej wysokości (wcześniej była za nisko). Poprawie uległa również jakość materiałów. Ten model to już klasa premium.Motor
Mercedes B 180 CDI 7G-DCTMotor
Efektowne, 18-calowe felgi (element pakietu Night) słabo znoszą polskie drogi.Motor

Mercedes B 180 CDI 7G-DCT: plusy

  • komfort jazdy,
  • wysoka jakość wykonania,
  • duży bagażnik,
  • oszczędny i dobrze wyciszony silnik,
  • płynna praca skrzyni.

Mercedes B 180 CDI 7G-DCT: minusy

  • kosztowne wyposażenie dodatkowe,
  • przeciętne osiągi,
  • zbyt nisko umieszczony panel obsługi klimatyzacji.

Mercedes B 180 CDI 7G-DCT

Mercedes B 180 CDI 7G-DCT (czytaj test)

Mercedes B 180 CDI 7G-DCTMotor
Mercedes B 180 CDI 7G-DCTMotor
Mercedes B 180 CDI 7G-DCTMotor
Mercedes B 180 CDI 7G-DCTMotor
Mercedes B 180 CDI 7G-DCTMotor
Mercedes B 180 CDI 7G-DCTMotor
Mercedes B 180 CDI 7G-DCTMotor
Mercedes B 180 CDI 7G-DCTMotor
Mercedes B 180 CDI 7G-DCTMotor
Mercedes B 180 CDI 7G-DCTMotor
Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
1796 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
110 KM/3200
Maks. moment obrotowy
250 Nm/1400
Skrzynia biegów
aut./7-biegowa
Napęd
przedni
Pojemność bagażnika (min./maks.)
486/1554 l
Opony
195/65 R15
Długość/szerokość/wysokość
436/179/156 cm
Rozstaw osi
267 cm
Osiągi
Prędkość maksymalna
190 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
10,7 s
Zużycie paliwa wg producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
5,5/4,2/4,7
Średnie zużycie paliwa w teście w l/100 km
6,2
Cena
109 940 zł

Tekst: Wojtek Jurko, zdjęcia: Robert Brykała

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas