Mercedes B 200 CDI - test

Prezentując nową generację klasy B, Mercedes udowodnił, że zna najnowsze trendy. Ale nastawienie na ekonomię to nie wszystko – ten model ma wiele innych zalet.

Mercedes B 200 CDI
Mercedes B 200 CDIMotor
Kokpit jest ładny, starannie wykonany i ergonomiczny. Zastrzeżenia budzi nisko umieszczony panel klimatyzacji. Za to dźwigienkę kierunkowskazów w końcu umieszczono na tej samej wysokości, co w autach innych marek.Motor

Pierwszy Mercedes klasy B nie odniósł u nas wielkiego sukcesu. Na drodze do serc Polaków stanęła m.in. jego spora cena. Choć to jeden z najtańszych sposobów na zakup auta z gwiazdą na masce, dla wielu klientów ten podwyższony kompakt nie okazał się wystarczająco prestiżowy, by płacić za niego więcej niż za rywali spoza klasy premium.

Teraz może się to nieco zmienić, bo do sprzedaży weszła nowa klasa B - lepsza właściwie pod każdym względem.

Ciekawie

Zewnętrzne zmiany są bardzo duże - podczas gdy design poprzednika był bardzo stonowany, nowy model zdecydowanie wyróżnia się na ulicy. Sama sylwetka wiele się nie zmieniła, ale dzięki ciekawym przetłoczeniom po bokach i zachodzącym daleko na błotniki reflektorom auto zauważalnie wysmuklało.

Nowa klasa B jest o 5 cm niższa od poprzedniej, ale to wciąż stosunkowo wysoki samochód, więc nikogo nie powinna dziwić przestronna kabina - z przodu wygodnie usiądą nawet osoby o wzroście 2 m, w drugim rzędzie siedzeń bez problemu zmieści się dwoje dorosłych, ale trzy osoby wytrzymają tylko krótsze przejażdżki.

Kabina jest porządnie wykonana, wrażenie robi jakość użytych materiałów i łatwość obsługi. Dźwigienki kierunkowskazów w końcu nie obsługuje się najmniejszym palcem lewej dłoni - teraz umieszczono ją wyżej, na podobnej wysokości co u rywali.

Mercedes B 200 CDI

Mercedes B 200 CDI (czytaj test)

Duży grill, skośne światła – z przodu bez problemu rozpoznamy nowe wydanie klasy B.Motor
Nowy model jest o 9 cm dłuższy i o 5 cm niższy od poprzednika. Choć trudno w to uwierzyć, dość wysoka klasa B jest równie aerodynamiczna, co Opel Calibra! To zasługa niesamowicie dopracowanych detali.Motor
Mercedes B 200 CDIMotor
Na tylnych siedzeniach przestrzeni też nie brakuje. Ciasno jest tylko gdy siedzą tu trzy dorosłe osoby.Motor
Wygodne fotele zapewniają wystarczające podparcie boczne. Miejsca z przodu wystarczy dla każdego.Motor
Kamera cofania w pakiecie z nawigacją, dyskiem twardym oraz ekranem 7'' kosztuje aż 12 858 zł. Seryjnie w tym miejscu jest wyświetlacz 5,8''.Motor
Nowy silnik robi naprawdę dobre wrażenie. Pracuje cicho, zużywa rozsądne ilości paliwa i ma świetnie działającą funkcję ECO start/stop.Motor
Bagażnik jest bardzo pakowny. Po złożeniu kanapy na jego podłodze powstaje próg, ale problem ten eliminuje opcjonalna, ustawiana na różnych wysokościach podłoga.Motor
Wystarczy przekręcić o pół obrotu w prawo i nawiew zamknięty – funkcjonalnie, prosto i bardzo stylowo.Motor
Kokpit jest ładny, starannie wykonany i ergonomiczny. Zastrzeżenia budzi nisko umieszczony panel klimatyzacji. Za to dźwigienkę kierunkowskazów w końcu umieszczono na tej samej wysokości, co w autach innych marek.Motor

Nowocześnie

Zmiany nie ominęły także silników. Pod maską testowanej wersji B 200 CDI pracuje turbodiesel o pojemności 1,8 litra i mocy 136 KM (zastąpił 140-konną jednostkę 2.0). Moment obrotowy się nie zmienił i wynosi równe 300 Nm. Mimo niesprzyjających warunków (wilgotna nawierzchnia, zimowe opony, niska temperatura) auto osiągnęło 100 km/h w 10 s - to wystarczający, ale nie imponujący rezultat. Podobnie jest ze zużyciem paliwa - do obietnic producenta mu daleko, ale w zimowych warunkach spalanie na poziomie 6,9 l w mieście i 5,3 l/100 km poza nim można uznać za zadowalające.

Mimo, że auto jest zaskakująco komfortowe (pomimo 18-calowych kół w testowanej wersji), prowadzi się pewnie i trudno wytrącić je z równowagi.

Rozsądnie

Co najważniejsze, mimo że nowa klasa B jest o wiele bardziej dopracowana i lepiej wyposażona od poprzedniej, wersję 200 CDI można teraz kupić o ponad 10 tys. zł taniej niż dotychczas.

Chociaż to wciąż o niemal 20 tys. zł więcej niż kosztuje np. VW Golf Plus, to biorąc pod uwagę wszystkie przeprowadzone modyfikacje oferta i tak wydaje się korzystna.

Mercedes B 200 CDI

Mercedes B 200 CDI (czytaj test)

Mercedes B 200 CDIMotor
Mercedes B 200 CDIMotor
Mercedes B 200 CDIMotor
Mercedes B 200 CDIMotor
Mercedes B 200 CDIMotor
Mercedes B 200 CDIMotor
Mercedes B 200 CDIMotor
Mercedes B 200 CDIMotor
Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
1796 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Układ
poprzeczny
Zasilanie
common rail
Moc maksymalna
136 KM/3600
Maks. moment obrotowy
300 Nm/1600
Napęd
przedni
Skrzynia biegów
manualna/6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarczowe went./tarcz.
Długość/szerokość/wysokość
436/179/156 cm
Rozstaw osi
270 cm
Średnica zawracania
11,0 m
Masa/ładowność
1475/555 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
486/1545 l
Pojemność zbiornika paliwa
50 l (ON)
Opony
205/55 R16
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
210 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
9,5 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
5,4/3,8/4,4
Emisja dwutlenku węgla
115 g/km
Dane testowe*
Przyspieszenie 0-100 km/h
10,0 s
Elastyczność 60-100 km/h
6,9 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h
14,7 s (6. bieg)
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
44,0 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
44,4 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
65,6 dB
Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
6,9/5,3
Cena wersji podstawowej**
112 000 zł
Cena
112 000 zł
*pomiary na wilgotnej nawierzchni przy temp. 2 st. Celsjusza; **z tym samym silnikiem

Tekst: Marcin Laska, zdjęcia: Robert Brykała

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas