​Dziwna kontrolka, która oznacza kłopoty. Nigdy jej nie lekceważ

Kontrolka DPF oznacza kłopoty
Kontrolka DPF oznacza kłopoty123RF/PICSEL

FAP, DPF czy GPF? To trzy rodzaje filtra cząstek stałych

  • DPF - suchy filtr, który do dopalania i oczyszczania spalin wykorzystuje temperaturę około 700o C.
  • FAP - tzw. mokry filtr to rozwiązanie stosowane głównie przez koncern PSA/Stellantis. Do wypalania zanieczyszczeń wykorzystuje specjalny płyn, który pozwala obniżyć temperaturę potrzebną do oczyszczania spalin do około 300o C. Dzięki takiemu rozwiązaniu samochody wyposażone w FAP lepiej radzą sobie w miejskich warunkach - filtr zapycha się wolniej i bardziej regularnie się wypala, jednak FAP wymaga regularnego dolewania płynu raz na kilkadziesiąt tysięcy kilometrów.
filtr cząstek stałych zapycha się jeśli jeździsz głównie po mieście
filtr cząstek stałych zapycha się jeśli jeździsz głównie po mieście123RF/PICSEL

Miejska jazda jest zabójcza dla DPF

Procedura wypalania filtra cząstek stałych podczas jazdy

Kontrolka DPF, w przeciwieństwie do wielu innych, wcale nie nakazuje zatrzymania się. Wręcz przeciwnie
Kontrolka DPF, w przeciwieństwie do wielu innych, wcale nie nakazuje zatrzymania się. Wręcz przeciwnie123RF/PICSEL

Jakie są objawy zapchanego filtra DPF?

Procedura wypalania filtra cząstek stałych na postoju

Czyszczenie filtra DPF to tymczasowe rozwiązanie

Wymiana filtra DPF jest kosztowna

Jak dbać o filtr DPF?

Samochody używane z filtrem DPF

Nowy Ford Explorer oraz walka Niemiec o auta spalinowe. Moto Flesz odc. 83INTERIA.PL