Używany Mercedes klasy B W245 (2005-2011)
Powiększona klasa A nazywa się B i w pełni zasługuje na miano auta rodzinnego.
O ile pierwsze dwie generacje klasy A mimo szeregu niepodważalnych zalet były autami kontrowersyjnymi, o tyle klasa B już w chwili debiutu spotkała się z bardzo ciepłym przyjęciem. To po prostu bardzo praktyczny Mercedes - ani za mały, ani za duży. A na dodatek - w porównaniu z większymi modelami - rozsądnie skalkulowany.
Na rynku wtórnym za używaną klasę B trzeba zapłacić nie mniej niż 26 000 zł. Zadbane egzemplarze kosztują ok. 30 tys. zł lub więcej.
Mimo zapewnień sprzedawców, nie można dać się oszukać: klasa B to pod względem technicznym ten sam samochód, co klasa A. Ma jedynie (a może aż) większy rozstaw osi i nieznacznie mienioną stylizację. Połączenie obszernego i funkcjonalnego nadwozia z gamą ekonomicznych silników wysokoprężnych sprawia, że model ten idealnie nadaje się dla rodziny. Przekonali się do niego także taksówkarze, dla których klasa E okazuje się zbyt droga w zakupie i utrzymaniu.
W 2008 roku samochód przeszedł niewielki lifting, w ramach którego podobnie jak klasa A otrzymał system start-stop. Silniki klasy B pochodzą z gamy klasy A (zabrakło tylko najsłabszego diesla). W 2007 r. do gamy dołączyła rzadko spotykana wersja B 170 NGT. Ma benzynowy silnik 2,1 l i jest fabrycznie przystosowana do zasilania CNG.
W 2012 roku Mercedes zaprezentował następcę modelu.
Mercedes klasy B W245 (2005-2011)
Używany Mercedes klasy B W245 (2005-2011) - czytaj więcej
Mercedes klasy B W245: typowe usterki
- zużycie odbojników amortyzatorów przednich
- awarie fabrycznego zestawu audio
- przepalające się żarówki
Mercedes klasy B W245: plusy
- przestronne wnętrze
- wysoka jakość wykonania
- trwałe i ekonomiczne silniki wysokoprężne
Mercedes klasy B W245: minusy
- wysokie ceny egzemplarzy używanych
- wysokie koszty serwisowania
Mercedes klasy B W245: warto poszukać
- polecamy ekonomiczne i dynamiczne silniki wysokoprężne oraz bezstopniowe skrzynie automatyczne
Mercedes klasy B W245: tego unikaj
- egzemplarzy eksploatowanych jako taksówki - jest ich znacznie więcej niż Mercedesów klasy A
silnik | B 150 | B 200 | B 180 CDI | B 200 CDI |
rodzaj silnika | benzynowy | benzynowy | turbodiesel | turbodiesel |
poj. skokowa | 1498 cm3 | 2034 cm3 | 1991 cm3 | 1991 cm3 |
zawory/rozrząd | 16/łańcuch | 16/łańcuch | 16/łańcuch | 16/łańcuch |
moc maks. | 95 KM | 136 KM | 109 KM | 140 KM |
moment obr. | 140 Nm | 185 Nm | 250 Nm | 300 Nm |
prędkość maks. | 174 km/h | 196 km/h | 183 km/h | 200 km/h |
0-100 km/h | 13,2 s | 10,1 s | 11,3 s | 9,6 s |
zużycie paliwa* | 6,2 l/100 km | 7,2 l/100 km | 5,2 l/100 km | 5,4 l/100 km |
*średnie; dane fabryczne |
Zdjęcia: archiwum