Używane Renault Clio II (1998-2010)

Poziomem komfortu Clio nadrabia usterkowość drobiazgów.

Trudno nazwać Clio II samochodem zupełnie niezawodnym. W starszych egzemplarzach (a tylko takie można kupić za 2500-3500 zł) stale niedomaga coś w elektryce, tyle że użytkownicy po jakimś czasie po prostu się z tym godzą.

Świeci się kontrolka poduszki powietrznej, nie kontaktuje zestaw wskaźników, czasem uszkadza się też moduł kierunkowskazów - z tym wszystkim da się żyć.

Silniki benzynowe są dopracowane, a miękkie zawieszenie - wyjątkowo proste w konstrukcji i tanie w wymianie.

Nie warto interesować się dieslem w żadnej wersji - stare 1.9 przez swoją masę doprowadzają do uszkodzeń podwozia, nowsze 1.5 dCi straszą ryzykiem wystąpienia poważnych usterek układu wtryskowego, które wpędzą właściciela w koszty przekraczające wartość auta.

Reklama

Mimo pewnych wad Clio zapewnia jednak pozytywne wrażenia z jazdy. Jak na auto miejskie oferuje duży komfort, niezłe wyciszenie i miłe w dotyku materiały w kabinie. Ponadto trafiają się samochody dobrze wyposażone - nietrudno znaleźć Clio z klimatyzacją.

UŻYWANE RENAULT CLIO II (1998-2010): PLUSY I MINUSY

+ dynamiczny silnik 1.4
+ komfortowa, kojąca jazda

- usterkowa elektryka
- diesle nie mają tu sensu

UŻYWANE RENAULT CLIO II (1998-2010): POLECANY SILNIK

Renault Clio II (1998-2010) 1.4 16V

pojemność1390 cm3
maksymalna moc98 KM
maks. moment obrotowy127 Nm
prędkość maksymalna185 km/h
przyspieszenie 0-100 km/h10,5 s
średnie zużycie paliwa6,5 l/100 km

Tekst: Tymon Grabowski, zdjęcia: archiwum; "Motor" 47/2015

Renault Clio - francuska muza – "MOTOR" Z PRZESZŁOŚCI

Używane Renault Clio III (2005-2012) – OPINIE O SAMOCHODACH

Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy