Używane Renault Clio II (1998-2010)
Poziomem komfortu Clio nadrabia usterkowość drobiazgów.

Trudno nazwać Clio II samochodem zupełnie niezawodnym. W starszych egzemplarzach (a tylko takie można kupić za 2500-3500 zł) stale niedomaga coś w elektryce, tyle że użytkownicy po jakimś czasie po prostu się z tym godzą.
Świeci się kontrolka poduszki powietrznej, nie kontaktuje zestaw wskaźników, czasem uszkadza się też moduł kierunkowskazów - z tym wszystkim da się żyć.
Silniki benzynowe są dopracowane, a miękkie zawieszenie - wyjątkowo proste w konstrukcji i tanie w wymianie.
Nie warto interesować się dieslem w żadnej wersji - stare 1.9 przez swoją masę doprowadzają do uszkodzeń podwozia, nowsze 1.5 dCi straszą ryzykiem wystąpienia poważnych usterek układu wtryskowego, które wpędzą właściciela w koszty przekraczające wartość auta.
Mimo pewnych wad Clio zapewnia jednak pozytywne wrażenia z jazdy. Jak na auto miejskie oferuje duży komfort, niezłe wyciszenie i miłe w dotyku materiały w kabinie. Ponadto trafiają się samochody dobrze wyposażone - nietrudno znaleźć Clio z klimatyzacją.




UŻYWANE RENAULT CLIO II (1998-2010): PLUSY I MINUSY
+ dynamiczny silnik 1.4+ komfortowa, kojąca jazda
- usterkowa elektryka- diesle nie mają tu sensu

UŻYWANE RENAULT CLIO II (1998-2010): POLECANY SILNIK
pojemność | 1390 cm3 |
maksymalna moc | 98 KM |
maks. moment obrotowy | 127 Nm |
prędkość maksymalna | 185 km/h |
przyspieszenie 0-100 km/h | 10,5 s |
średnie zużycie paliwa | 6,5 l/100 km |
Renault Clio II (1998-2010)





























Tekst: Tymon Grabowski, zdjęcia: archiwum; "Motor" 47/2015