Te samochody są najłatwiejsze do naprawy. Mechanicy wskazali lidera

Doświadczeni kierowcy szukając samochodu biorą pod uwagę nie tylko to, czy dany model imponuje niezawodnością, ale również, czy w przypadku usterki, która przecież może zdarzyć się nawet w najlepszym aucie, nie będzie problemu z jej usunięciem. Mechanicy wskazali auta, przy których pracuje im się najłatwiej. Jest zdecydowany lider.

Mechanicy wskazują jednego producenta, którego auta serwisuje się najłatwiej
Mechanicy wskazują jednego producenta, którego auta serwisuje się najłatwiej123RF/PICSEL

Serwis specjalistyczny Motofocus.pl regularnie przeprowadza analizy rynkowe wśród warsztatów samochodowych. W najnowszej edycji badania przeprowadzonego na terenie całej Europy, mechanicy zostali poproszeni o wskazanie marek, które produkują samochody najprostsze w obsłudze serwisowej. W zestawieniu wyraźnie górują produkty jednego producenta. 

Samochody najprostsze w obsłudze serwisowej. Wybór mechaników

Badaniem objęto mechaników z Polski, Czech, Słowacji, Białorusi, Litwy, Rumunii, Chorwacji i Węgier. Aż 49,1 proc. zapytanych wskazało, że najłatwiej serwisuje się samochody z Grupy Volkswagena, kolejne miejsca zajęły Toyota i Fiat. Kompletne zestawienie wygląda następująco:

  • Grupa VW - 49,1 proc.
  • Toyota - 9,7 proc.
  • Fiat - 8,6 proc.
  • Opel - 5,1 proc.
  • BMW/Mini - 4,2 proc.
  • Ford - 4,0 proc.
  • Hyundai/Kia - 3,5 proc.
  • Mercedes - 2,8 proc.
  • Renault/Dacia - 2,4 proc.
  • Honda - 2,4 proc.
  • Peugeot/Citroen - 2,2 proc. 
  • Suzuki - 1,1 proc. 
  • Volvo - 1,0 proc.
  • Inne - 3,8 proc.

Volkswageny, Skody i Audi najprostsze w naprawach?

Przewaga modeli z Grupy VW jest wręcz miażdżąca - najchętniej pracuje przy nich co drugi mechanik. Przy Toyotach i Fiatach - mniej więcej co dziesiąty, a przy Oplach - co dwudziesty.Jak to możliwe, że samochody zza Odry mają taką przewagę? Światło na to zjawisko rzuca Rafał Kędziorek, Manager ds. Rozwoju sieci N!Auto/N!Truck, cytowany na łamach motofocus.pl:

Pierwsze miejsce pojazdów VAG jako najprostszych w obsłudze serwisowej wcale mnie nie dziwi, jednak olbrzymia przewaga w ankiecie nad kolejnymi markami, bardziej jest wynikiem popularności danych pojazdów niż rzeczywistej łatwości napraw. Dla niezależnych mechaników wielką zaletą obsługi samochodów VAG jest powtarzalność rozwiązań w ramach grupy. Dotyczy to praktycznie wszystkich marek i modeli.

Kędziorek podał przykład silnika 1.5 TSI stosowanego w większości modeli Grupy Volkswagena. Barierą wejścia jest konieczność posiadania i stosowania nowoczesnych, specjalistycznych narzędzi. Ale jak się już pokona i wykona naprawę np. w Golfie, serwisowanie Skody Octavii (a także Superb, Kodiaq, Karoq, Kamiq, Fabii oraz Scali - bo w każdym z tych modeli znajdziemy 1.5 TSI), Audi A3, czy Cupry Formentor przestanie być wyzwaniem. 

Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI - w formie wywiadu internetowego, w którym wzięło udział 722 mechaników z Polski i siedmiu innych krajach Europy.

Nowy Ford Capri – powrót po pół wiekuInteria.plINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas