Silnik 1.8 VVT-i w Toyocie Prius. Taksówkarze mówią o nim "pancerny"

Toyota Prius to samochód, który stał się ikoną wśród taksówkarzy i kierowców jeżdżących w ramach Ubera czy Bolta na całym świecie, także w Polsce.
Toyota Prius to samochód, który stał się ikoną wśród taksówkarzy i kierowców jeżdżących w ramach Ubera czy Bolta na całym świecie, także w Polsce. materiały prasowe

Toyota Prius III. Układ hybrydowy odporny na trudną eksploatację

Wnętrze samochodu marki Toyota, ukazane z kokpitu. Deska rozdzielcza jest nowoczesna i wyposażona w duży ekran nawigacji GPS. Kierownica posiada funkcje sterowania dźwiękiem i telefonem. W tle widoczna ulica oraz roślinność za szybą.
Wnętrze Toyoty Prius III nadal wygląda dość futurystycznie i może się podobać materiały prasowe

Ile pali Toyota Prius III?

Toyota Prius III - typowe usterki

  • Pompa wody - może wymagać wymiany po około 300 tys. kilometrów. Koszt części to około 400-600 złotych plus robocizna.
  • Zawór EGR - jego zapchanie może powodować nierówną pracę silnika. Wystarczy zwykle czyszczenie, które kosztuje około 200-300 złotych.
  • Uszczelka pod głowicą - zdarzają się sporadyczne przypadki jej przepalenia, ale zazwyczaj nie wcześniej niż po 300 tys. kilometrów. Koszt naprawy to około 1,5-2 tys. złotych.
  • Akumulator hybrydowy - może wymagać regeneracji po 8-10 latach użytkowania lub przejechaniu ponad 300 tys. kilometrów. Koszt regeneracji wynosi około 3 tys. złotych, podczas gdy nowy oryginalny akumulator to wydatek rzędu 12-15 tys. złotych.
  • Falownik - w przypadku przegrzania może wymagać naprawy, której koszt wynosi około 2 tys. złotych.
  • Klocki hamulcowe - dzięki systemowi hamowania regeneracyjnego, który odzyskuje energię i spowalnia samochód bez użycia hamulców mechanicznych, klocki wytrzymują nawet 100-150 tys. kilometrów.
  • Amortyzatory - regularnie wytrzymują 350-400 tys. kilometrów bez utraty skuteczności.
  • Skrzynia biegów CVT - w przeciwieństwie do wielu automatycznych przekładni, bezstopniowa skrzynia Priusa rzadko sprawia problemy nawet przy wysokich przebiegach.
  • Układ wydechowy - wykonany w dużej mierze ze stali nierdzewnej, jest wyjątkowo odporny na korozję.
Jadący po ulicy biały samochód osobowy marki Toyota Prius, widok z tyłu. Tło rozmazane przez ruch, co sugeruje prędkość pojazdu.
Toyota Prius III, podobnie jak poprzednik i następca, występowała tylko jako liftback materiały prasowe

Toyota Prius i instalacja LPG

Jeep Avenger w nowej wersji. Trzy silniki i 145 KM za 145 tys. złMaciej OlesiukINTERIA.PL