Samochody używane w Polsce. Nawet 85 proc. diesli obarczonych ryzykiem

Samochody z silnikiem Diesla obarczone największym ryzykiem
Samochody z silnikiem Diesla obarczone największym ryzykiem123RF/PICSEL

W skrócie

  • Aż 85 proc. używanych samochodów z silnikiem Diesla w Polsce jest obarczonych licznymi ryzykami, głównie związanymi z cofnięciem liczników i niejasną historią serwisową.
  • Dominacja samochodów spalinowych na rynku wtórnym jest wyraźna – w ogłoszeniach są głównie benzyniaki i diesle, podczas gdy hybrydy i elektryki stanowią zaledwie 4 proc. rynku.
  • Auta hybrydowe i elektryczne są młodsze i mają mniej przejechanych kilometrów, lecz również nie są wolne od ryzyka związanego z historią pojazdu.
  • Więcej podobnych informacji znajdziesz na stronie głównej serwisu

Najpopularniejsze samochody używane w poszczególnych sektorach

Napęd benzynowy
Diesel
Napęd hybrydowy
Napęd elektryczny
Opel Astra (4 proc.)
Volkswagen Passat
(4 proc.)
Toyota Corolla
(13 proc.)
Tesla Model 3
(9 proc.)
Volkswagen Golf
(3 proc.)
Audi A4 (3 proc.)
Toyota C-HR (7 proc.)
Tesla Model Y
(7 proc.)
Skoda Fabia (3 proc.)
Volkswagen Golf
(3 proc.)
Toyota RAV-4 (7 proc.)
Nissan Leaf (7 proc.)
Opel Corsa (3 proc.)
Skoda Octavia
(2 proc.)
Toyota Yaris (5 proc.)
BMW i3 (4 proc.)
Toyota Yaris (3 proc.)
Renault Master
(2 proc.)
Toyota  Yaris Cross
(4 proc.)
Renault Zoe (3 proc.)

Samochody z silnikiem Diesla obarczone największym ryzykiem

Czarny samochód marki Volkswagen Passat TDI zaparkowany na mokrym, brukowanym parkingu, brak tablic rejestracyjnych, widoczne ślady zabrudzeń na karoserii.
Diesle w Polsce są najbardziej wyeksploatowanymi pojazdami na rynku.Paweł RygasINTERIA.PL

Średni wiek podobny. Różnice widać w przebiegach

Diesle, najczęściej sprowadzane z zagranicy, są wciąż mocno obecne dzięki dużej dostępności importowanych pojazdów, zwłaszcza z Niemiec, Belgii i Francji, gdzie są naturalnie wypychane z rynku przez zmiany regulacji i preferencji konsumentów oraz ogólne negatywne nastawienie do tego typu napędu. Trendy obserwowane w Polsce pokazują, że również powoli zmierzamy w kierunku odejścia od wysłużonych diesli
Robert Lewandowski, Business Development Manager Carfax

Hybrydy na trzecim miejscu. Elektryki to margines

Zobacz również:

    Nissan Micra powraca. Teraz jest bardziej francuski niż japońskimotoryzacjaINTERIA.PL