Porównanie samochodów używanych: Fiat Punto, Skoda Fabia, Toyota Yaris

Porównanie aut miejskich
Porównanie aut miejskichMotor
FIAT Ten wygląd tablicy przyrządów wprowadzono przy okazji liftingu z 2009 r. i zmiany nazwy na Punto Evo. Jednak najuboższe wersje wciąż miały starą deskę z 2005 r.
FIAT Ten wygląd tablicy przyrządów wprowadzono przy okazji liftingu z 2009 r. i zmiany nazwy na Punto Evo. Jednak najuboższe wersje wciąż miały starą deskę z 2005 r. Motor
SKODA Na zdjęciu wersja typowa dla rynku wtórnego: ręczna klimatyzacja i radio bez nawigacji. Limitowane odmiany jak Monte Carlo trafiają się niebywale rzadko.
SKODA Na zdjęciu wersja typowa dla rynku wtórnego: ręczna klimatyzacja i radio bez nawigacji. Limitowane odmiany jak Monte Carlo trafiają się niebywale rzadko. Motor
TOYOTA Porzucono znaną z wcześniejszych Yarisów koncepcję wskaźników pośrodku. Toyota wygląda w środku nowocześnie, tylko rzadko bywa dobrze wyposażona.
TOYOTA Porzucono znaną z wcześniejszych Yarisów koncepcję wskaźników pośrodku. Toyota wygląda w środku nowocześnie, tylko rzadko bywa dobrze wyposażona.Motor
FIAT Duże fotele, ale dosyć słabo wyprofilowane. Miejsca pod dostatkiem, siedzi się dość nisko nad ziemią.
FIAT Duże fotele, ale dosyć słabo wyprofilowane. Miejsca pod dostatkiem, siedzi się dość nisko nad ziemią.Motor
SKODA Takie fotele to domena wersji Monte Carlo. Miejsca z przodu najmniej, a z tyłu najwięcej (wśród rywali).
SKODA Takie fotele to domena wersji Monte Carlo. Miejsca z przodu najmniej, a z tyłu najwięcej (wśród rywali).Motor
TOYOTA Porzucono znaną z wcześniejszych Yarisów koncepcję wskaźników pośrodku. Toyota wygląda w środku nowocześnie, tylko rzadko bywa dobrze wyposażona.
TOYOTA Porzucono znaną z wcześniejszych Yarisów koncepcję wskaźników pośrodku. Toyota wygląda w środku nowocześnie, tylko rzadko bywa dobrze wyposażona.Motor

    FIAT PUNTO EVO, SKODA FABIA, TOYOTA YARIS: POPULARNE SILNIKI

    PUNTO: 1.3 Multijet to popularny diesel. Małe spalanie jest jego jedyną zaletą.
    PUNTO: 1.3 Multijet to popularny diesel. Małe spalanie jest jego jedyną zaletą.Motor
    FABIA: 1.2 TSI 86-105 KM dobrze jeździ, ale zużywa olej przy wyższych obrotach.
    FABIA: 1.2 TSI 86-105 KM dobrze jeździ, ale zużywa olej przy wyższych obrotach. Motor
    YARIS: 1.33 Dual VVT-i jest oszczędny, ale ma problem ze zbieraniem się nagarów.
    YARIS: 1.33 Dual VVT-i jest oszczędny, ale ma problem ze zbieraniem się nagarów. Motor

    FIAT PUNTO: HISTORIA MODELU

    Fiat Punto Evo (2009-)

    Fiat Punto Evo (2009-)
    Fiat Punto Evo (2009-)Motor
    Fiat Punto Evo (2009-)
    Fiat Punto Evo (2009-)Motor
    Fiat Punto Evo (2009-)
    Fiat Punto Evo (2009-)Motor
    Fiat Punto Evo (2009-)
    Fiat Punto Evo (2009-)Motor
    Fiat Punto Evo (2009-)
    Fiat Punto Evo (2009-)Motor
    Fiat Punto Evo (2009-)
    Fiat Punto Evo (2009-)Motor
    Fiat Punto Evo (2009-)
    Fiat Punto Evo (2009-)Motor
    Fiat Punto Evo (2009-)
    Fiat Punto Evo (2009-)Motor
    Fiat Punto Evo (2009-)
    Fiat Punto Evo (2009-)Motor
    Fiat Punto Evo (2009-)
    Fiat Punto Evo (2009-)Motor
    Fiat Punto Evo (2009-)
    Fiat Punto Evo (2009-)Motor
    Fiat Punto Evo (2009-)
    Fiat Punto Evo (2009-)Motor
    Fiat Punto Evo (2009-)
    Fiat Punto Evo (2009-)Motor
    Fiat Punto Evo (2009-)
    Fiat Punto Evo (2009-)Motor
    Fiat Punto Evo (2009-)
    Fiat Punto Evo (2009-)Motor
    Fiat Punto Evo (2009-)
    Fiat Punto Evo (2009-)Motor
    Fiat Punto Evo (2009-)
    Fiat Punto Evo (2009-)Motor
    Fiat Punto Evo (2009-)
    Fiat Punto Evo (2009-)Motor
    Fiat Punto Evo (2009-)
    Fiat Punto Evo (2009-)Motor
    Fiat Punto Evo (2009-)
    Fiat Punto Evo (2009-)Motor
    Fiat Punto Evo (2009-)
    Fiat Punto Evo (2009-)Motor
    Fiat Punto Evo (2009-)
    Fiat Punto Evo (2009-)Motor
    Fiat Punto Evo (2009-)
    Fiat Punto Evo (2009-)Motor
    Fiat Punto Evo (2009-)
    Fiat Punto Evo (2009-)Motor
    Fiat Punto Evo (2009-)
    Fiat Punto Evo (2009-)Motor
    Fiat Punto Evo (2009-)
    Fiat Punto Evo (2009-)Motor
    Fiat Punto Evo (2009-)
    Fiat Punto Evo (2009-)Motor

    SKODA FABIA: HISTORIA MODELU

    Skoda Fabia Monte Carlo (2011)

    Skoda Fabia Monte Carlo (2011)
    Skoda Fabia Monte Carlo (2011)Motor
    Skoda Fabia Monte Carlo (2011)
    Skoda Fabia Monte Carlo (2011)Motor
    Skoda Fabia Monte Carlo (2011)
    Skoda Fabia Monte Carlo (2011)Motor
    Skoda Fabia Monte Carlo (2011)
    Skoda Fabia Monte Carlo (2011)Motor
    Skoda Fabia Monte Carlo (2011)
    Skoda Fabia Monte Carlo (2011)Motor
    Skoda Fabia Monte Carlo (2011)
    Skoda Fabia Monte Carlo (2011)Motor
    Skoda Fabia Monte Carlo (2011)
    Skoda Fabia Monte Carlo (2011)Motor
    Skoda Fabia Monte Carlo (2011)
    Skoda Fabia Monte Carlo (2011)Motor
    Skoda Fabia Monte Carlo (2011)
    Skoda Fabia Monte Carlo (2011)Motor
    Skoda Fabia Monte Carlo (2011)
    Skoda Fabia Monte Carlo (2011)Motor
    Skoda Fabia Monte Carlo (2011)
    Skoda Fabia Monte Carlo (2011)Motor
    Skoda Fabia Monte Carlo (2011)
    Skoda Fabia Monte Carlo (2011)Motor
    Skoda Fabia Monte Carlo (2011)
    Skoda Fabia Monte Carlo (2011)Motor
    Skoda Fabia Monte Carlo (2011)
    Skoda Fabia Monte Carlo (2011)Motor
    Skoda Fabia Monte Carlo (2011)
    Skoda Fabia Monte Carlo (2011)Motor
    Skoda Fabia Monte Carlo (2011)
    Skoda Fabia Monte Carlo (2011)Motor
    Skoda Fabia Monte Carlo (2011)
    Skoda Fabia Monte Carlo (2011)Motor
    Skoda Fabia Monte Carlo (2011)
    Skoda Fabia Monte Carlo (2011)Motor
    Skoda Fabia Monte Carlo (2011)
    Skoda Fabia Monte Carlo (2011)Motor
    Skoda Fabia Monte Carlo (2011)
    Skoda Fabia Monte Carlo (2011)Motor
    Skoda Fabia Monte Carlo (2011)
    Skoda Fabia Monte Carlo (2011)Motor
    Skoda Fabia Monte Carlo (2011)
    Skoda Fabia Monte Carlo (2011)Motor
    Skoda Fabia Monte Carlo (2011)
    Skoda Fabia Monte Carlo (2011)Motor
    Skoda Fabia Monte Carlo (2011)
    Skoda Fabia Monte Carlo (2011)Motor
    Skoda Fabia Monte Carlo (2011)
    Skoda Fabia Monte Carlo (2011)Motor
    Skoda Fabia Monte Carlo (2011)
    Skoda Fabia Monte Carlo (2011)Motor
    Skoda Fabia Monte Carlo (2011)
    Skoda Fabia Monte Carlo (2011)Motor
    Skoda Fabia Monte Carlo (2011)
    Skoda Fabia Monte Carlo (2011)Motor
    Skoda Fabia Monte Carlo (2011)
    Skoda Fabia Monte Carlo (2011)Motor
    Skoda Fabia Monte Carlo (2011)
    Skoda Fabia Monte Carlo (2011)Motor
    Skoda Fabia Monte Carlo (2011)
    Skoda Fabia Monte Carlo (2011)Motor
    Skoda Fabia Monte Carlo (2011)
    Skoda Fabia Monte Carlo (2011)Motor
    Skoda Fabia Monte Carlo (2011)
    Skoda Fabia Monte Carlo (2011)Motor
    Skoda Fabia Monte Carlo (2011)
    Skoda Fabia Monte Carlo (2011)Motor
    Skoda Fabia Monte Carlo (2011)
    Skoda Fabia Monte Carlo (2011)Motor

    TOYOTA YARIS: HISTORIA MODELU

    Toyota Yaris (2011-)

    Toyota Yaris (2011-)
    Toyota Yaris (2011-)Motor
    Toyota Yaris (2011-)
    Toyota Yaris (2011-)Motor
    Toyota Yaris (2011-)
    Toyota Yaris (2011-)Motor
    Toyota Yaris (2011-)
    Toyota Yaris (2011-)Motor
    Toyota Yaris (2011-)
    Toyota Yaris (2011-)Motor
    Toyota Yaris (2011-)
    Toyota Yaris (2011-)Motor
    Toyota Yaris (2011-)
    Toyota Yaris (2011-)Motor
    Toyota Yaris (2011-)
    Toyota Yaris (2011-)Motor
    Toyota Yaris (2011-)
    Toyota Yaris (2011-)Motor
    Toyota Yaris (2011-)
    Toyota Yaris (2011-)Motor
    Toyota Yaris (2011-)
    Toyota Yaris (2011-)Motor
    Toyota Yaris (2011-)
    Toyota Yaris (2011-)Motor
    Toyota Yaris (2011-)
    Toyota Yaris (2011-)Motor
    Toyota Yaris (2011-)
    Toyota Yaris (2011-)Motor
    Toyota Yaris (2011-)
    Toyota Yaris (2011-)Motor
    Toyota Yaris (2011-)
    Toyota Yaris (2011-)Motor
    Toyota Yaris (2011-)
    Toyota Yaris (2011-)Motor
    Toyota Yaris (2011-)
    Toyota Yaris (2011-)Motor
    Toyota Yaris (2011-)
    Toyota Yaris (2011-)Motor
    Toyota Yaris (2011-)
    Toyota Yaris (2011-)Motor
    Toyota Yaris (2011-)
    Toyota Yaris (2011-)Motor
    Toyota Yaris (2011-)
    Toyota Yaris (2011-)Motor
    Toyota Yaris (2011-)
    Toyota Yaris (2011-)Motor
    Toyota Yaris (2011-)
    Toyota Yaris (2011-)Motor
    Toyota Yaris (2011-)
    Toyota Yaris (2011-)Motor
    Toyota Yaris (2011-)
    Toyota Yaris (2011-)Motor
    Toyota Yaris (2011-)
    Toyota Yaris (2011-)Motor
    Toyota Yaris (2011-)
    Toyota Yaris (2011-)Motor
    Toyota Yaris (2011-)
    Toyota Yaris (2011-)Motor
    Toyota Yaris (2011-)
    Toyota Yaris (2011-)Motor
    Toyota Yaris (2011-)
    Toyota Yaris (2011-)Motor
    Toyota Yaris (2011-)
    Toyota Yaris (2011-)Motor

    UŻYWANY FIAT PUNTO EVO (OD 2009 R.): CHARAKTERYSTYKA, DANE TECHNICZNE

    WYMIARY: długość: 407 cm, szerokość: 169 cm, wysokość: 149 cm, rozstaw osi: 251 cm
    WYMIARY: długość: 407 cm, szerokość: 169 cm, wysokość: 149 cm, rozstaw osi: 251 cmMotor

    Fiat Punto Evo (2009-): dane techniczne i osiągi

    Wersja
    1.2
    1.4
    1.4 T-JET
    1.3 M-JET
    Silnik
    benzynowy
    benzynowy
    benzynowy, turbo
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    1242 cm3
    1368 cm3
    1368 cm3
    1248 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/8
    R4/8
    R4/16
    R4/16
    Moc maksymalna
    65 KM/5500
    77 KM/6000
    135 KM/5000
    75 KM/4000
    Maksymalny moment obrotowy
    102 Nm/3000
    115 Nm/3250
    206 Nm/1750
    190 Nm/1500
    Osiągi (dane producenta)     
    Prędkość maksymalna
    156 km/h
    165 km/h
    205 km/h
    165 km/h
    Przysp. 0-100 km/h
    14,4 s
    13,2 s
    8,5 s
    13,6 s
    Średnie zużycie paliwa
    5,2 l/100 km
    5,7 l/100 km
    5,6 l/100 km
    4,1 l/100 km

    UŻYWANA SKODA FABIA (2006-2014): CHARAKTERYSTYKA, DANE TECHNICZNE

    WYMIARY: długość: 400 cm, szerokość: 164 cm, wysokość: 150 cm, rozstaw osi: 245 cm
    WYMIARY: długość: 400 cm, szerokość: 164 cm, wysokość: 150 cm, rozstaw osi: 245 cmMotor

    Skoda Fabia (2006-2014): dane techniczne i osiągi

    Wersja
    1.2
    1.2 TSI
    1.2 TDI
    1.6 TDI
    Silnik
    benzynowy
    benzynowy, turbo
    turbodiesel
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    1198 cm3
    1197 cm3
    1199 cm3
    1598 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R3/12
    R4/8
    R3/12
    R4/16
    Moc maksymalna
    70 KM/5400
    105 KM/5000
    75 KM/4200
    90 KM/4200
    Maksymalny moment obrotowy
    112 Nm/3000
    175 Nm/1550
    180 Nm/2000
    230 Nm/1500
    Osiągi (dane producenta)     
    Prędkość maksymalna
    163 km/h
    191 km/h
    166 km/h
    176 km/h
    Przysp. 0-100 km/h
    14,9 s
    10,1 s
    14,3 s
    12,6 s
    Średnie zużycie paliwa
    5,5 l/100 km
    5,3 l/100 km
    3,8 l/100 km
    4,2 l/100 km

    UŻYWANA TOYOTA YARIS (OD 2011 R.): CHARAKTERYSTYKA, DANE TECHNICZNE

    WYMIARY: długość: 389 cm, szerokość: 169 cm, wysokość: 151 cm, rozstaw osi: 251 cm
    WYMIARY: długość: 389 cm, szerokość: 169 cm, wysokość: 151 cm, rozstaw osi: 251 cmMotor

    Toyota Yaris (2011-): dane techniczne i osiągi

    Wersja
    1.0 VVT-i
    1.3 DVVT-i
    1.5 HYBRID
    1.4 D-4D
    Silnik
    benzynowy
    benzynowy
    benzynowy + elektryczny
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    998 cm3
    1329 cm3
    1496 cm3
    1364 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R3/12
    R4/16
    R4/16
    R4/16
    Moc maksymalna
    69 KM/6000
    99 KM/6000
    100 KM
    90 KM/3800
    Maksymalny moment obrotowy
    95 Nm/4300
    125 Nm/4000
    111 + 169 Nm
    250 Nm/1800
    Osiągi (dane producenta)     
    Prędkość maksymalna
    155 km/h
    175 km/h
    165 km/h
    175 km/h
    Przysp. 0-100 km/h
    15,3 s
    11,7 s
    11,8 s
    10,8 s
    Średnie zużycie paliwa
    4,3 l/100 km
    5,4 l/100 km
    3,5 l/100 km
    3,9 l/100 km

    UŻYWANY FIAT PUNTO EVO (OD 2009 R.): TYPOWE USTERKI

    • Zużycie łańcucha rozrządu, spalanie oleju - problemy z dieslami 1.3 M-Jet, ale dotyczą tylko najstarszych egzemplarzy.
    • Wycieki oleju z 1.6 M-Jet.
    • Odpadające i łomoczące osłony nadkoli.
    • Korozja układu wydechowego.
    • Śniedziejące połączenia elektryczne.
    CHROBOTANIE PODCZAS JAZDY ma często prozaiczną przyczynę: odczepiło się plastikowe nadkole.
    CHROBOTANIE PODCZAS JAZDY ma często prozaiczną przyczynę: odczepiło się plastikowe nadkole.Motor

    UŻYWANA SKODA FABIA (2006-2014): TYPOWE USTERKI

    • Zużycie oleju i awarie turbosprężarek: zdarzają się w 1.2 TSI.
    • Zgrzytanie z łańcucha rozrządu, przepalone cewki zapłonowe: 1.2 12V.
    • Nieszczelności układu chłodzenia.
    • Nietrwałe tylne łożyska.
    • Wadliwa partia silników 1.4 TDI: luz na panewkach głównych wału korbowego.
    SPRAWDŹ STAN OLEJU przed zakupem wersji 1.2 TSI. Bywa go mniej niż twierdzi sprzedający.
    SPRAWDŹ STAN OLEJU przed zakupem wersji 1.2 TSI. Bywa go mniej niż twierdzi sprzedający.Motor

    UŻYWANA TOYOTA YARIS (OD 2011 R.): TYPOWE USTERKI

    • Zbieranie się nagaru w silniku 1.33 Dual VVT-i: z czasem prowadzi do braku możliwości uruchomienia silnika - zawory przestają się zamykać.
    • Kamera cofania przestaje się włączać.
    • Przypadki korozji na klapie bagażnika.
    • Skrzypiąca obudowa tablicy przyrządów.
    RDZA NA TYLNEJ KLAPIE to problem wszystkich generacji Yarisa. Na szczęście tylko estetyczny.
    RDZA NA TYLNEJ KLAPIE to problem wszystkich generacji Yarisa. Na szczęście tylko estetyczny.Motor

    UŻYWANE FIAT PUNTO EVO, SKODA FABIA, TOYOTA YARIS: OCENA KOŃCOWA

    Porównanie aut miejskich
    Porównanie aut miejskichMotor

    UŻYWANE FIAT PUNTO EVO, SKODA FABIA, TOYOTA YARIS: PODSUMOWANIE