Porównanie: Renault Megane, Toyota GT 86, Volkswagen Scirocco

Trzy auta i trzy koncepcje nadwozia. Toyota to typowe coupe 2+2, Renault to usportowiony kompakt, a Volkswagen – wariacja na temat Golfa
Trzy auta i trzy koncepcje nadwozia. Toyota to typowe coupe 2+2, Renault to usportowiony kompakt, a Volkswagen – wariacja na temat GolfaMotor
Deska rozdzielcza niemal jak w każdym Megane. Uwagę zwracają sportowa kierownica, srebrny cyferblat obrotomierza oraz aluminiowe nakładki na pedały. Obsługa radia – nieco utrudniona.
Deska rozdzielcza niemal jak w każdym Megane. Uwagę zwracają sportowa kierownica, srebrny cyferblat obrotomierza oraz aluminiowe nakładki na pedały. Obsługa radia – nieco utrudniona.Motor
Wnętrze GT 86 ma mnóstwo smaku i jest nieźle wykończone. Tutaj liczy się zabawa, dlatego kierownica pozbawiona jest przycisków, a krótki drążek zmiany biegów sam wpada w prawą rękę.
Wnętrze GT 86 ma mnóstwo smaku i jest nieźle wykończone. Tutaj liczy się zabawa, dlatego kierownica pozbawiona jest przycisków, a krótki drążek zmiany biegów sam wpada w prawą rękę.Motor
Największy porządek panuje w kabinie Scirocco. Jakość materiałów i wykończenia też jest na najwyższym poziomie spośród testowej trójki. Kierownica wielofunkcyjna to dodatkowy wydatek 1190 zł.
Największy porządek panuje w kabinie Scirocco. Jakość materiałów i wykończenia też jest na najwyższym poziomie spośród testowej trójki. Kierownica wielofunkcyjna to dodatkowy wydatek 1190 zł.Motor

Porównanie: Renault Megane, Toyota GT 86, Volkswagen Scirocco

Kubełkowe fotele Recaro, wymagające dopłaty 5300 zł, znakomicie trzymają ciała kierowcy i pasażera w zakrętach. Niestety, są wysoko zabudowane, a pozycja do jazdy w Renault jest przeciętna.
Kubełkowe fotele Recaro, wymagające dopłaty 5300 zł, znakomicie trzymają ciała kierowcy i pasażera w zakrętach. Niestety, są wysoko zabudowane, a pozycja do jazdy w Renault jest przeciętna.Motor
Świetne fotele znajdują się jedynie 40 cm nad ziemią i zapewniają bardzo dobre trzymanie ciała na boki. Dobraniu idealnej pozycji do jazdy sprzyja także ustawiona niemal pionowo kierownica.
Świetne fotele znajdują się jedynie 40 cm nad ziemią i zapewniają bardzo dobre trzymanie ciała na boki. Dobraniu idealnej pozycji do jazdy sprzyja także ustawiona niemal pionowo kierownica.Motor
Deska rozdzielcza niemal jak w każdym Megane. Uwagę zwracają sportowa kierownica, srebrny cyferblat obrotomierza oraz aluminiowe nakładki na pedały. Obsługa radia – nieco utrudniona.
Deska rozdzielcza niemal jak w każdym Megane. Uwagę zwracają sportowa kierownica, srebrny cyferblat obrotomierza oraz aluminiowe nakładki na pedały. Obsługa radia – nieco utrudniona.Motor
Silnik ma 2 litry pojemności, turbo, wtrysk wielopunktowy i fantastyczną reakcję na wciśnięcie gazu.
Silnik ma 2 litry pojemności, turbo, wtrysk wielopunktowy i fantastyczną reakcję na wciśnięcie gazu.Motor
6-stopniowa przekładnia pozwala na szybką zmianę przełożeń, ale nie jest mistrzem precyzji.
6-stopniowa przekładnia pozwala na szybką zmianę przełożeń, ale nie jest mistrzem precyzji.Motor
Zamiast cyfrowego, jak w każdym Megane, RS ma analogowy prędkościomierz. 290 km/h to nie taka duża przesada – auto pojedzie 255 km/h.
Zamiast cyfrowego, jak w każdym Megane, RS ma analogowy prędkościomierz. 290 km/h to nie taka duża przesada – auto pojedzie 255 km/h.Motor
Fotele Scirocco tylko wyglądają na sportowe. Siedzi się tu nisko, a do ustawienia kąta oparcia służy pokrętło. Niestety, w czasie szybkiej jazdy po zakrętach nie zapewniają odpowiedniego trzymania na boki.
Fotele Scirocco tylko wyglądają na sportowe. Siedzi się tu nisko, a do ustawienia kąta oparcia służy pokrętło. Niestety, w czasie szybkiej jazdy po zakrętach nie zapewniają odpowiedniego trzymania na boki.Motor
Turbodoładowany silnik VW ma wtrysk bezpośredni i mnóstwo siły przy niskich obrotach.
Turbodoładowany silnik VW ma wtrysk bezpośredni i mnóstwo siły przy niskich obrotach.Motor
Przekładnia DSG to wydatek 8000 zł. Ma tryb ręczny, ale nad zmianą biegów i tak czuwa komputer.
Przekładnia DSG to wydatek 8000 zł. Ma tryb ręczny, ale nad zmianą biegów i tak czuwa komputer.Motor
Największy porządek panuje w kabinie Scirocco. Jakość materiałów i wykończenia też jest na najwyższym poziomie spośród testowej trójki. Kierownica wielofunkcyjna to dodatkowy wydatek 1190 zł.
Największy porządek panuje w kabinie Scirocco. Jakość materiałów i wykończenia też jest na najwyższym poziomie spośród testowej trójki. Kierownica wielofunkcyjna to dodatkowy wydatek 1190 zł.Motor
Czytelne zegary VW Scirocco są takie same, jak w innych wersjach auta. Kolorowy wyświetlacz MFA Premium wymaga dopłaty 1000 zł.
Czytelne zegary VW Scirocco są takie same, jak w innych wersjach auta. Kolorowy wyświetlacz MFA Premium wymaga dopłaty 1000 zł.Motor
Wzorem aut sportowych, obrotomierz góruje nad resztą zegarów. Niezbyt czytelny analogowy prędkościomierz ma cyfrowego pomocnika.
Wzorem aut sportowych, obrotomierz góruje nad resztą zegarów. Niezbyt czytelny analogowy prędkościomierz ma cyfrowego pomocnika.Motor
Znakomita ręczna przekładnia Toyoty pracuje z wyraźnym oporem i jest bardzo precyzyjna.
Znakomita ręczna przekładnia Toyoty pracuje z wyraźnym oporem i jest bardzo precyzyjna.Motor
Wnętrze GT 86 ma mnóstwo smaku i jest nieźle wykończone. Tutaj liczy się zabawa, dlatego kierownica pozbawiona jest przycisków, a krótki drążek zmiany biegów sam wpada w prawą rękę.
Wnętrze GT 86 ma mnóstwo smaku i jest nieźle wykończone. Tutaj liczy się zabawa, dlatego kierownica pozbawiona jest przycisków, a krótki drążek zmiany biegów sam wpada w prawą rękę.Motor
GT 86 ma układ wtrysku z parą wtryskiwaczy (bezpośrednim i wielopunktowym) przy każdym cylindrze.
GT 86 ma układ wtrysku z parą wtryskiwaczy (bezpośrednim i wielopunktowym) przy każdym cylindrze.Motor
Trzy auta i trzy koncepcje nadwozia. Toyota to typowe coupe 2+2, Renault to usportowiony kompakt, a Volkswagen – wariacja na temat Golfa.
Trzy auta i trzy koncepcje nadwozia. Toyota to typowe coupe 2+2, Renault to usportowiony kompakt, a Volkswagen – wariacja na temat Golfa.Motor
Volkswagen Scirocco łączy komfort z dobrym prowadzeniem.
Volkswagen Scirocco łączy komfort z dobrym prowadzeniem.Motor
Renault Megane RS nie uznaje żadnych kompromisów.
Renault Megane RS nie uznaje żadnych kompromisów.Motor
Toyota GT 86 stawia przede wszystkim na przyjemność z jazdy.
Toyota GT 86 stawia przede wszystkim na przyjemność z jazdy.Motor
Jeśli nie zależy ci na wielkości wnętrza, na każdej części sekundy podczas rozpędzania, to wybór jest jeden! Tylko Toyota GT 86!
Jeśli nie zależy ci na wielkości wnętrza, na każdej części sekundy podczas rozpędzania, to wybór jest jeden! Tylko Toyota GT 86!Motor
Toyota GT 86 jest pomostem między ostrymi kompaktami a autami sportowymi.
Toyota GT 86 jest pomostem między ostrymi kompaktami a autami sportowymi.Motor
Renault potrafi zahamować ze 100 km/h na dystansie 36,2 m. Z przodu pracują w nim, oferowane za dopłatą 5500 zł (w pakiecie ze szperą i zawieszeniem cup) czterotłoczkowe zaciski hamulcowe Brembo.
Renault potrafi zahamować ze 100 km/h na dystansie 36,2 m. Z przodu pracują w nim, oferowane za dopłatą 5500 zł (w pakiecie ze szperą i zawieszeniem cup) czterotłoczkowe zaciski hamulcowe Brembo.Motor
Do Toyoty GT 86 oferowane są tylko 17-calowe obręcze z lekkich stopów. Za nimi – hamulce zatrzymujące ją na dystansie nie mniejszym niż 39,4 m. Mały plus za to, że po rozgrzaniu dystans maleje.
Do Toyoty GT 86 oferowane są tylko 17-calowe obręcze z lekkich stopów. Za nimi – hamulce zatrzymujące ją na dystansie nie mniejszym niż 39,4 m. Mały plus za to, że po rozgrzaniu dystans maleje.Motor
Opcjonalne 18-calowe obręcze z lekkich stopów typu „Interlagos” to koszt 2030 zł. Do poprawy: hamulce Scirocco, po rozgrzaniu zatrzymując auto na dystansie powyżej 40 m. Niektóre maluchy hamują lepiej!
Opcjonalne 18-calowe obręcze z lekkich stopów typu „Interlagos” to koszt 2030 zł. Do poprawy: hamulce Scirocco, po rozgrzaniu zatrzymując auto na dystansie powyżej 40 m. Niektóre maluchy hamują lepiej!Motor

Zobacz również:

    Bardzo dobre hamulce i turbodoładowany silnik Renault Megane, który poraża swoją reakcją na dodanie gazu.
    Bardzo dobre hamulce i turbodoładowany silnik Renault Megane, który poraża swoją reakcją na dodanie gazu.Motor
    Toyota GT 86 z najsłabszym silnikiem w porównaniu nie jest mistrzem przyspieszania. Hamowania – też nie!
    Toyota GT 86 z najsłabszym silnikiem w porównaniu nie jest mistrzem przyspieszania. Hamowania – też nie!Motor
    Przeciętne hamulce na zimno. Scirocco rozpędza się do 100 km/h o 0,6 s szybciej niż podaje producent!
    Przeciętne hamulce na zimno. Scirocco rozpędza się do 100 km/h o 0,6 s szybciej niż podaje producent!Motor

    Dane techniczne: Renault Megane, Toyota GT 86, Volkswagen Scirocco

    Dane techniczne
    Renault
    Toyota
    Volkswagen
    Silnik
    benzynowy, turbo
    benzynowy
    benzynowy, turbo
    Pojemność skokowa
    1998 cm3
    1998 cm3
    1984 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    R4/16
    R4/16
    Układ
    poprzeczny
    wzdłużny
    poprzeczny
    Zasilanie
    wtrysk wielopunktowy
    wtrysk bezpośredni
    wtrysk bezpośredni
    Moc maksymalna
    265 KM/5500
    200 KM/7000
    210 KM/5300
    Maks. moment obrotowy
    360 Nm/3000
    205 Nm/6400
    280 Nm/1700
    Napęd
    przedni
    tylny
    przedni
    Skrzynia biegów
    manualna/6-biegowa
    manualna/6-biegowa
    aut./6-biegowa (DSG)
    Hamulce (przód/tył)
    tarczowe went./tarcz.
    tarcz. went./tarcz. went.
    tarczowe went./tarcz.
    Zawieszenie przednie
    McPherson
    McPherson
    McPherson
    Zawieszenie tylne
    belka skrętna
    wielowahaczowe
    wielowahaczowe
    Masa/ładowność
    1387/448 kg
    1239/431 kg
    1393/442 kg
    Średnica zawracania
    11,3 m
    10,8 m
    11,0 m
    Pojemność bagażnika (min./maks.)
    377/991 l
    243 l
    312/1006 l
    Pojemność zbiornika paliwa
    60 l (Pb 95)
    50 l (Pb 98)
    55 l (Pb 95)
    Wymiar (dł./szer./wys.)
    430/180/142 cm
    424/177/128 cm
    426/181/140 cm
    Rozstaw osi
    264 cm
    257 cm
    258 cm
    Opony
    235/40 R18
    215/45 R17
    235/40 R18
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    255 km/h
    226 km/h
    238 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    6,0 s
    7,6 s
    6,9 s
    Zużycie paliwa
    (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
    11,3/6,5/8,2
    10,4/6,4/7,8
    10,0/6,0/7,5
    Emisja dwutlenku węgla
    190 g/km
    181 g/km
    174 g/km
    Dane testowe
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    6,3 s
    7,7 s
    6,3 s
    Elastyczność 60-100 km/h
    4,4 s (4. bieg)
    7,5 s (4. bieg)
    5,3 s (4. bieg)
    Elastyczność 80-120 km/h
    8,7 s (6. bieg)
    13,3 s (6. bieg)
    8,9 s (6. bieg)
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    36,2 m
    39,6 m
    38,5 m
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    36,3 m
    39,4 m
    40,3 m
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    68,9 dB
    73,5 dB
    69,3 dB
    Zużycie paliwa
    (miasto/trasa w l/100 km)
    11,3/9,7
    10,7/8,2
    10,7/9,4
    Cena wersji podstawowej*
    105 550 zł
    129 900 zł
    110 990 zł
    *z tym samym silnikiem