Porównanie: Opel Astra GTC, Renault Megane Coupe

Choć Astra GTC zadebiutowała cztery lata po Megane Coupe, ich sylwetki są niemal identyczne.
Choć Astra GTC zadebiutowała cztery lata po Megane Coupe, ich sylwetki są niemal identyczne.Motor
Gruba kierownica Opla może być podgrzewana. Automatyczna klimatyzacja należy do standardu.
Gruba kierownica Opla może być podgrzewana. Automatyczna klimatyzacja należy do standardu.Motor
Czerwone paski to wyróżnik odmiany GT. Tylko w niej prędkościomierz jest analogowy, nie cyfrowy.
Czerwone paski to wyróżnik odmiany GT. Tylko w niej prędkościomierz jest analogowy, nie cyfrowy.Motor

Zobacz również:

    Opel Astra GTC, Renault Megane Coupe

    Z tyłu Megane Coupe jest ciaśniej niż w Oplu, przeszkadza też nieco za krótkie siedzisko.
    Z tyłu Megane Coupe jest ciaśniej niż w Oplu, przeszkadza też nieco za krótkie siedzisko.Motor
    Znaczek GT zobowiązuje. Siedzenia Renault zapewniają niesamowite trzymanie w zakrętach.
    Znaczek GT zobowiązuje. Siedzenia Renault zapewniają niesamowite trzymanie w zakrętach.Motor
    Mały, ale tylko ciałem. Ducha (mocy) silnikowi Opla nie brak.
    Mały, ale tylko ciałem. Ducha (mocy) silnikowi Opla nie brak.Motor
    Bez eksperymentów. Spora pojemność i doładowanie.
    Bez eksperymentów. Spora pojemność i doładowanie.Motor
    Z kartą Hands Free (1060 zł) kierowca nie musi jej wyciągać z kieszeni, by otworzyć auto i uruchomić silnik.
    Z kartą Hands Free (1060 zł) kierowca nie musi jej wyciągać z kieszeni, by otworzyć auto i uruchomić silnik.Motor
    Czerwone paski to wyróżnik odmiany GT. Tylko w niej prędkościomierz jest analogowy, nie cyfrowy.
    Czerwone paski to wyróżnik odmiany GT. Tylko w niej prędkościomierz jest analogowy, nie cyfrowy.Motor
    W Astrze jadący z tyłu mają więcej miejsca na nogi i nad głowami (odpowiednio o 6 i 4 cm).
    W Astrze jadący z tyłu mają więcej miejsca na nogi i nad głowami (odpowiednio o 6 i 4 cm).Motor
    Fotele są nieźle wyprofilowane i wygodne, ale trudno by było nazwać je sportowymi.
    Fotele są nieźle wyprofilowane i wygodne, ale trudno by było nazwać je sportowymi.Motor
    Zawieszenie FlexRide (3500 zł) pozwala utwardzić auto, ale nawet w trybie Sport nie jest ono tak twarde, jak Renault.
    Zawieszenie FlexRide (3500 zł) pozwala utwardzić auto, ale nawet w trybie Sport nie jest ono tak twarde, jak Renault.Motor
    Gruba kierownica Opla może być podgrzewana. Automatyczna klimatyzacja należy do standardu.
    Gruba kierownica Opla może być podgrzewana. Automatyczna klimatyzacja należy do standardu.Motor
    Choć Astra GTC zadebiutowała cztery lata po Megane Coupe, ich sylwetki są niemal identyczne.
    Choć Astra GTC zadebiutowała cztery lata po Megane Coupe, ich sylwetki są niemal identyczne.Motor
    Także z tyłu widać zbliżoną koncepcję projektów. Oba auta mają spoiler nad szybą i dyfuzor w tylnym zderzaku.
    Także z tyłu widać zbliżoną koncepcję projektów. Oba auta mają spoiler nad szybą i dyfuzor w tylnym zderzaku.Motor

    Dane techniczne: Opel Astra GTC, Renault Megane Coupe

    Dane techniczne
    Opel
    Renault
    Silnik
    benzynowy, turbo
    benzynowy, turbo
    Pojemność skokowa
    1598 cm3
    1998 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    R4/16
    Układ
    poprzeczny
    poprzeczny
    Zasilanie
    wtrysk wielopunktowy
    wtrysk wielopunktowy
    Moc maksymalna
    180 KM/5500
    180 KM/5500
    Maks. moment obrotowy
    230 Nm/2200
    300 Nm/2250
    Napęd
    przedni
    przedni
    Skrzynia biegów
    manualna/6-biegowa
    manualna/6-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarczowe went./tarcz.
    tarczowe went./tarcz.
    Zawieszenie przednie
    McPherson
    McPherson
    Zawieszenie tylne
    belka skrętna
    belka skrętna
    Masa/ładowność
    1393/457 kg
    1320/425 kg
    Średnica zawracania
    11,4 m
    11,0 m
    Pojemność bagażnika (min./maks.)
    380/1165 l
    377/1024 l
    Pojemność zbiornika paliwa
    56 l (Pb 95)
    60 l (Pb 95)
    Wymiar (dł./szer./wys.)
    447/184/148 cm
    431/180/142 cm
    Rozstaw osi
    270 cm
    264 cm
    Opony
    235/50 R18
    225/40 R18
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    220 km/h
    230 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    8,3 s
    7,8 s
    Zużycie paliwa
    (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
    9,3/5,9/7,2
    10,9/5,7/7,7
    Emisja dwutlenku węgla
    168 g/km
    178 g/km
    Dane testowe
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    8,2 s
    8,0 s
    Elastyczność 60-100 km/h
    7,7 s (4. bieg)
    7,4 s (4. bieg)
    Elastyczność 80-120 km/h
    12,2 s (6. bieg)
    12,6 s (6. bieg)
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    37,2 m
    37,5 m
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    37,0 m
    37,8 m
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    66,0 dB
    66,6 dB
    Zużycie paliwa
    (miasto/trasa w l/100 km)
    10,2/7,8
    10,7/8,2
    Cena
    89 850 zł
    90 050 zł