Porównanie: Opel Astra GTC, Renault Megane Coupe

Choć Astra GTC zadebiutowała cztery lata po Megane Coupe, ich sylwetki są niemal identyczne.
Choć Astra GTC zadebiutowała cztery lata po Megane Coupe, ich sylwetki są niemal identyczne.Motor
Gruba kierownica Opla może być podgrzewana. Automatyczna klimatyzacja należy do standardu.
Gruba kierownica Opla może być podgrzewana. Automatyczna klimatyzacja należy do standardu.Motor
Czerwone paski to wyróżnik odmiany GT. Tylko w niej prędkościomierz jest analogowy, nie cyfrowy.
Czerwone paski to wyróżnik odmiany GT. Tylko w niej prędkościomierz jest analogowy, nie cyfrowy.Motor

Opel Astra GTC, Renault Megane Coupe

Z tyłu Megane Coupe jest ciaśniej niż w Oplu, przeszkadza też nieco za krótkie siedzisko.
Z tyłu Megane Coupe jest ciaśniej niż w Oplu, przeszkadza też nieco za krótkie siedzisko.Motor
Znaczek GT zobowiązuje. Siedzenia Renault zapewniają niesamowite trzymanie w zakrętach.
Znaczek GT zobowiązuje. Siedzenia Renault zapewniają niesamowite trzymanie w zakrętach.Motor
Mały, ale tylko ciałem. Ducha (mocy) silnikowi Opla nie brak.
Mały, ale tylko ciałem. Ducha (mocy) silnikowi Opla nie brak.Motor
Bez eksperymentów. Spora pojemność i doładowanie.
Bez eksperymentów. Spora pojemność i doładowanie.Motor
Z kartą Hands Free (1060 zł) kierowca nie musi jej wyciągać z kieszeni, by otworzyć auto i uruchomić silnik.
Z kartą Hands Free (1060 zł) kierowca nie musi jej wyciągać z kieszeni, by otworzyć auto i uruchomić silnik.Motor
Czerwone paski to wyróżnik odmiany GT. Tylko w niej prędkościomierz jest analogowy, nie cyfrowy.
Czerwone paski to wyróżnik odmiany GT. Tylko w niej prędkościomierz jest analogowy, nie cyfrowy.Motor
W Astrze jadący z tyłu mają więcej miejsca na nogi i nad głowami (odpowiednio o 6 i 4 cm).
W Astrze jadący z tyłu mają więcej miejsca na nogi i nad głowami (odpowiednio o 6 i 4 cm).Motor
Fotele są nieźle wyprofilowane i wygodne, ale trudno by było nazwać je sportowymi.
Fotele są nieźle wyprofilowane i wygodne, ale trudno by było nazwać je sportowymi.Motor
Zawieszenie FlexRide (3500 zł) pozwala utwardzić auto, ale nawet w trybie Sport nie jest ono tak twarde, jak Renault.
Zawieszenie FlexRide (3500 zł) pozwala utwardzić auto, ale nawet w trybie Sport nie jest ono tak twarde, jak Renault.Motor
Gruba kierownica Opla może być podgrzewana. Automatyczna klimatyzacja należy do standardu.
Gruba kierownica Opla może być podgrzewana. Automatyczna klimatyzacja należy do standardu.Motor
Choć Astra GTC zadebiutowała cztery lata po Megane Coupe, ich sylwetki są niemal identyczne.
Choć Astra GTC zadebiutowała cztery lata po Megane Coupe, ich sylwetki są niemal identyczne.Motor
Także z tyłu widać zbliżoną koncepcję projektów. Oba auta mają spoiler nad szybą i dyfuzor w tylnym zderzaku.
Także z tyłu widać zbliżoną koncepcję projektów. Oba auta mają spoiler nad szybą i dyfuzor w tylnym zderzaku.Motor

Dane techniczne: Opel Astra GTC, Renault Megane Coupe

Dane techniczne
Opel
Renault
Silnik
benzynowy, turbo
benzynowy, turbo
Pojemność skokowa
1598 cm3
1998 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
Układ
poprzeczny
poprzeczny
Zasilanie
wtrysk wielopunktowy
wtrysk wielopunktowy
Moc maksymalna
180 KM/5500
180 KM/5500
Maks. moment obrotowy
230 Nm/2200
300 Nm/2250
Napęd
przedni
przedni
Skrzynia biegów
manualna/6-biegowa
manualna/6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarczowe went./tarcz.
tarczowe went./tarcz.
Zawieszenie przednie
McPherson
McPherson
Zawieszenie tylne
belka skrętna
belka skrętna
Masa/ładowność
1393/457 kg
1320/425 kg
Średnica zawracania
11,4 m
11,0 m
Pojemność bagażnika (min./maks.)
380/1165 l
377/1024 l
Pojemność zbiornika paliwa
56 l (Pb 95)
60 l (Pb 95)
Wymiar (dł./szer./wys.)
447/184/148 cm
431/180/142 cm
Rozstaw osi
270 cm
264 cm
Opony
235/50 R18
225/40 R18
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
220 km/h
230 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
8,3 s
7,8 s
Zużycie paliwa
(miasto/trasa/średnie w l/100 km)
9,3/5,9/7,2
10,9/5,7/7,7
Emisja dwutlenku węgla
168 g/km
178 g/km
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
8,2 s
8,0 s
Elastyczność 60-100 km/h
7,7 s (4. bieg)
7,4 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h
12,2 s (6. bieg)
12,6 s (6. bieg)
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
37,2 m
37,5 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
37,0 m
37,8 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
66,0 dB
66,6 dB
Zużycie paliwa
(miasto/trasa w l/100 km)
10,2/7,8
10,7/8,2
Cena
89 850 zł
90 050 zł