Opel Corsa w nowych wersjach. Jedna zużywa o litr paliwa mniej
Opel Corsa po liftingu powiększa swoją listę dostępnych wersji wyposażeniowych i napędowych. Do oferty dołączają kolejne odmiany, w tym miękka hybryda charakteryzująca się mniejszym zużyciem paliwa nawet o litr.
Opel Corsa po liftingu otrzymał nową specjalną wersję wyposażenia - Electric Yes. Samochód będzie wyróżniać się czerwonym lakierem Rekord Red (dostępny będzie również w innych kolorach nadwozia). Z kolorem nadwozia kontrastują dach i obudowy lusterek w czarnym kolorze. Auto stoi na 16-calowych czarnych felgach.
Wewnątrz znajdziemy fotele z czerwonymi akcentami. Ciemna podsufitka kontrastuje z białymi elementami wnętrza. Gdyby ktoś zapomniał, z jaką wersją ma do czynienia, przypomni o tym znajdujący się w części deski rozdzielczej przed pasażerem emblemat #YES. Oprócz różnego rodzaju systemów wspomagania kierowcy auto wyposażone będzie m.in. w:
- bezkluczykowy system uruchamiania "Keyless Start"
- tylny pilot parkowania
- automatyczną klimatyzację.
- 10-calowy ekran systemu multimediów
- możliwość bezprzewodowego połączenia z telefonem za pośrednictwem Apple CarPlay i Android Auto
Samochód w tej wersji wyposażeniowej można nabyć wyłącznie z napędem elektrycznym. Corsa oferuje w tej odmianie 136 KM i 260 Nm momentu obrotowego. Akumulator o pojemności 50 kWh oferuje do 357 km zasięgu (według danych WLTP).
Ceny Opla Corsy Electric Yes startują od 129 tys. złotych. Dla porównania elektryczna Corsa oferowana obecnie tylko w jednej wersji, GS, kosztuje 174 700 zł.
Do oferty zmodernizowanej Corsy dołącza również miękka hybryda. Bazą Corsy Hybrid jest trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra w dwóch wariantach mocy - 100 KM lub 136 KM. Wspomaga go 48-woltowa instalacja elektryczna z silnikiem o mocy 28 KM. Napęd współpracuje z sześciobiegową, dwusprzęgłową zelektryfikowaną skrzynią.
Zdaniem producenta litowo-jonowy akumulator o pojemności 0,4 kWh pozwala na przejechanie do 1 km lub do 50 proc. czasu jazdy po mieście w trybie elektrycznym. Ponadto Corsa Hybrid ma charakteryzować się o ok. 18 proc. niższym zużyciem paliwa i emisją dwutlenku węgla. Według niemieckiej marki Corsa Hybrid, w porównaniu z odmianą z silnikiem benzynowym 1,2 i ośmiobiegowym automatem może zaoszczędzić nawet litr paliwa na 100 km w cyklu mieszanym.
Corsa z miękką hybrydą dostępna jest w wersjach wyposażeniowych Corsa (wariant 100- i 136-konny) oraz GS (tylko mocniejsza odmiana). W pierwszej w standardzie znajdziemy m.in.:
- układ rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości
- system ostrzegania przed kolizją i automatycznego hamowania przy niskich prędkościach
- układ monitorowania zmęczenia kierowcy
- tempomat z ogranicznikiem prędkości
- czujniki parkowania z tyłu
- 10-calowy ekran systemu multimediów
- połączenie z telefonem za pośrednictwem Apple CarPlay i Android Auto
- manualną klimatyzację
- reflektory LED ze światłami do jazdy dziennej LED
W przypadku odmiany 100-konnej klient musi zapłacić 98 400 zł. Wersja o mocy 136 KM kosztuje 111 800 zł.
W odmianie GS na wyposażeniu znajdziemy ponadto:
- kamerę cofania 130 stopni
- czujniki parkowania z przodu i z tyłu
- czujnik martwego pola
- 7-calowy wyświetlacz wskaźników
- automatyczną klimatyzację jednostrefową
- podgrzewaną kierownicę
- reflektory, światła do jazdy dziennej oraz tylne światła w technologii LED
Ceny 136-konnej odmiany startują od 116 100 zł.