Nowe BMW M5 po raz pierwszy z takim napędem. Jest ciężkie i szybkie

BMW M5 siódmej generacji zostało zaprezentowane. To potężny samochód, ciężki, szybki i po raz pierwszy w historii napędzany hybrydowym napędem typu plug-in. Niestety, coraz ostrzejsze normy emisji spalin są nieubłagane i uderzają nawet w kultowe pojazdy.

Nowe BMW M5 pierwszy raz z hybrydą plug-in

BMW M5 doczekało się już siódmej generacji. Po raz pierwszy samochód jest napędzany przez hybrydowy układ typu plug-in. Jego bazę stanowi benzynowy silnik V8 o pojemności 4,4 l, generujący 585 KM i 750 Nm. Współpracuje on z silnikiem elektrycznym zapewniającym 197 KM i 280 Nm. Energię magazynuje akumulator o pojemności użytecznej 18,6 kWh. 

Za obsługę przełożeń odpowiada ośmiobiegowa skrzynia M Steptronic. Producent zwraca uwagę, że połączenie układów spalinowego i elektrycznego wzorowane jest na napędzie wyścigowego BMW M Hybrid V8. Łącznie układ oferuje 727 KM i 1 000 Nm momentu obrotowego. 

Reklama

Dzięki potężnej mocy i standardowemu napędowi na wszystkie koła, ważące 2,5 tony BMW M5 jest w stanie rozpędzić się do 100 km/h w 3,5 s. Prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h. Z pakietem M Driver ogranicznik można przesunąć na 305 km/h. W trybie w pełni elektrycznym BMW M5 może przejechać do 69 km, a prędkość maksymalna wynosi wówczas 140 km/h. Moc obu silników, jak wspomnieliśmy, trafia na wszystkie koła. Samochód można jednak ustawić, by oferował napęd wyłącznie na tył.

Hybrydowy układ napędowy może pracować w jednym z kilku trybów. Do wyboru są Hybrid, Electric (silnik spalinowy włącza się tylko przy pełnym naciśnięciu gazu lub użycia łopatek zmiany biegów), eControl (umożliwia ładowanie lub utrzymywanie stałego poziomu energii w akumulatorze). W przypadku M Drive Professional mamy dostępne również tryby Dynamic i Dynamic Plus, które skalibrowane są w taki sposób, by napęd oferował maksymalną wydajność, w sposób krótkotrwały lub stały.

BMW M5 m.in. ze skrętnymi tylnymi kołami i adaptacyjnym zawieszeniem

O wrażenia z prowadzenia M5 zadbać ma m.in. oferowany w standardzie układ kierowniczy M Servotronic o zmiennym przełożeniu. Oprócz tego w podstawowej specyfikacji znajdziemy m.in. adaptacyjne zawieszenie i skrętne tylne koła (maksymalnie o 1,5 stopnia). Mamy też hamulce z pływającymi tarczami, które w opcji mogą być ceramiczne. Standardowo auto wyposażone jest w kute obręcze kół M - 20-calowe z przodu i 21-calowe z tyłu.

Wewnątrz znajdziemy m.in. oznaczenia z literą "M", sportowe fotele z szerokim zakresem regulacji elektrycznej. Zniknął natomiast fizyczny panel do obsługi klimatyzacji - wszystko obsługujemy z poziomu ekranu. W standardzie klienci będą mogli liczyć m.in. na czterostrefową klimatyzację, podgrzewane przednie fotele, szklany dach czy indukcyjną ładowarkę.

Kiedy BMW M5 będzie można zamawiać?

Oficjalna premiera nowej generacji BMW M5 planowo odbyć się ma na Festival of Speed w Goodwood w lipcu 2024 r. W tym samym miesiącu rozpocznie się produkcja modelu. W salonach samochód pojawi się w listopadzie 2024 r. Jesienią światło dzienne ma również ujrzeć wyczekiwany wariant kombi - M5 Touring.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: BMW | BMW M5
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy