Reklama

Maruti Suzuki Alto K10. Małe, tanie i niedostępne w Polsce

Maruti Suzuki to hinduski producent samochodów, w którym większościowy udział ma japoński Suzuki. Firma zaprezentowała właśnie Alto K10, czyli kolejną generację małego auta przeznaczonego wyłącznie na rynek Indii.

Maruti Suzuki Alto K10 został zbudowany na platformie Suzuki o nazwie Heartect. W porównaniu do poprzedniej generacji samochód oferuje więcej przestrzeni na ramiona i nogi, co ma zaowocować większym komfortem oraz łatwością przy wsiadaniu i wysiadaniu. Z zewnątrz uwagę przyciąga stosunkowo duży grill.

Maruti Suzuki Alto K10 - only for India

Maruti Suzuki Alto K10 ma 3530 mm długości, 1490 mm szerokości i 1520 mm wysokości. Rozstaw osi to 2380 mm. Producent deklaruje, że Alto K10 może pomieścić pięciu pasażerów oraz 214 litrów bagażu (pojemność bagażnika została zwiększona o 32 litry względem poprzedniej wersji).

Reklama

Maruti Suzuki Alto K10 - mała oferta silnikowa, duża wyposażeniowa

Zapęd Alto K10 stanowi silnik benzynowy o pojemności 1 litra, oferujący moc 67 KM i 89 Nm momentu obrotowego. Jednostka napędowa może współpracować z 5-biegową skrzynią manualną lub automatyczną skrzynią AGS. 

Producent deklaruje, że niezależnie od zastosowanej skrzyni biegów, Alto K10 będzie zużywać nieco powyżej 4 litrów benzyny na 100 km. 

W podstawowej wersji wyposażeniowej, czyli STD, Maruti Suzuki Alto K10 oferuje ABS z EBD, dwie poduszki bezpieczeństwa z przodu, a także czujniki parkowania z tyłu. Można jednak liczyć na wiele więcej. W nieco droższej wersji LXI można już znaleźć wspomaganie kierownicy i klimatyzację manualną. 

Maruti Suzuki Alto K10 w wersji VXI oferuje z kolei elektrycznie sterowane szyby przednie, system audio z Bluetooth, a także gniazdo AUX. W wersji wyposażeniowej VXI+ można znaleźć 7-calowy ekran dotykowy, przyciski na kierownicy oraz możliwość sparowania smartfona z autem za pomocą Android Auto i Apple CarPlay.

Maruti Suzuki Alto K10 - ile kosztuje?

W najtańszej wersji wyposażeniowej Maruti Suzuki Alto K10 kosztuje 399 tys. rupii indyjskich. Po przeliczeniu to nieco ponad 24 tys. złotych. 

Jeśli jednak ktoś chce zażyć więcej komfortu w tym małym samochodzie i zakupić wersję VXI+, musi liczyć się z wydatkiem rzędu 533 500 rupii, czyli prawie 32 140 złotych. Wersja VXI+ z automatem to już 583 500 rupii, czyli niemal 35 152 złote. 

Alto K10 będzie sprzedawane wyłącznie w Indiach. Samochód na pewno nie spełniłby europejskich norm bezpieczeństwa.

***

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Suzuki | Suzuki Alto

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy