Mitsubishi Xpander Cross. Japońska nowość nie dla Europy

Mitsubishi Xpander Cross to topowa wersja modelu Xpander, który jest jednym z najlepiej sprzedających się aut w ofercie Mitsubishi. Ostatnio Xpander Cross doczekał się liftingu. Producent deklaruje, że konstrukcja stała się solidniejsza, a właściwości jezdne lepsze. Zainteresowani tym autem w Polsce powinni udać się jednak do Azji Południowo-Wschodniej.

Mitsubishi Xpander Cross po liftingu dostępny będzie na rynkach Azji Południowo-Wschodniej.
Mitsubishi Xpander Cross po liftingu dostępny będzie na rynkach Azji Południowo-Wschodniej.Mitsubishimateriały prasowe

Samochód został zaprezentowany w Indonezji i to właśnie w tym kraju ma powstawać. Stopniowo będzie też wprowadzany na rynki innych państw Azji Południowo-Wschodniej.

Mitsubishi Xpander Cross przechodzi lifting

Mitsubishi Xpander Cross zadebiutował w Indonezji w 2019 roku i jest topową wersją oferowanego od 2017 roku modelu Xpander. Ten drugi przeszedł lifting w zeszłym roku. Teraz nadszedł czas na Xpandera Cross.

Mitsubishi Xpander Cross

Mitsubishi Xpander Cross po liftingu.Mitsubishimateriały prasowe
Mitsubishi Xpander Cross po liftingu.Mitsubishimateriały prasowe
Mitsubishi Xpander Cross po liftingu.Mitsubishimateriały prasowe
Mitsubishi Xpander Cross po liftingu.Mitsubishimateriały prasowe
Mitsubishi Xpander Cross po liftingu.Mitsubishimateriały prasowe
Mitsubishi Xpander Cross po liftingu.Mitsubishimateriały prasowe
Mitsubishi Xpander Cross po liftingu.Mitsubishimateriały prasowe
Mitsubishi Xpander Cross po liftingu.Mitsubishimateriały prasowe
Mitsubishi Xpander Cross po liftingu.Mitsubishimateriały prasowe
Mitsubishi Xpander Cross po liftingu.Mitsubishimateriały prasowe
Mitsubishi Xpander Cross po liftingu.Mitsubishimateriały prasowe
Mitsubishi Xpander Cross po liftingu.Mitsubishimateriały prasowe

Cechą charakterystyczną jest zmieniony przód z atrapą chłodnicy w kształcie litery "X". Kierunkowskazy, które wcześniej znajdowały się pod reflektorem, teraz są zintegrowane z górnymi światłami. Poprawiono także maskę, która po liftingu stała się grubsza. Przedni i tylny zwis auta wydłużono w sumie o 95 mm.

Mitsubishi Xpander Cross niezmiennie oferuje bardzo duży prześwit. To 22 cm, a jeśli nabywca zdecyduje się na skrzynię manualną - 22,5 cm. Nie ma więc żadnego problemu z pokonywaniem krawężników. Auto stoi na 17-calowych kołach.

Mitsubishi Xpander Cross po liftingu - ciągle bez napędu na 4 koła

Duży prześwit sugerowałby znaczące właściwości terenowe. Te jednak są dość ograniczone.

Mitsubishi Xpander Cross posiada napęd tylko na przednią oś. Samochód został jednak wyposażony w system Active Yaw Control, który w razie potrzeby poprawia przyczepność kół poprzez elektroniczne sterowanie hamulcami.

Za wprawianie w ruch auta odpowiada wolnossąca, benzynowa jednostka 1,5 o mocy 105 KM i momencie obrotowym 141 Nm. Jak już wiadomo Mitsubishi Xpander Cross jest oferowane ze skrzynią manualną (5-biegowa), ale klienci mogą wybrać także automatyczną przekładnię CVT.

Lifting nie ograniczył się jednak tylko do części zewnętrznej. Zmiany zaszły także wewnątrz Mitsubishi Xpander Cross.

Po liftingu Mitsubishi Xpander Cross otrzymało m.in. 8-calowy kolorowy wyświetlacz.Mitsubishimateriały prasowe

Pojawiły się cyfrowe zegary oraz nowa, czteroramienna kierownica. Mitsubishi Xpander Cross po liftingu otrzymało również 8-calowy kolorowy wyświetlacz, indukcyjną ładowarkę, a także system kamer 360 stopni.

Mitsubishi Xpander Cross po liftingu - jaka cena?

Za Mitsubishi Xpander Cross w najtańszej wersji wyposażeniowej trzeba zapłacić w Indonezji 300 950 000 rupii (tamtejsza waluta). W przeliczeniu daje to ok. 94,5 tys. złotych. Dla porównania obecny na naszym rynku SUV marki, czyli Eclipse Cross PHEV (jedyny model w polskiej ofercie, który może stanowić jakikolwiek punkt odniesienia) kosztuje prawie 100 tys. złotych więcej.

***

Moto Flesz - odcinek 51. Będą nowe odcinkowe pomiary prędkości INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas