Mitsubishi Xpander Cross. Japońska nowość nie dla Europy
Mitsubishi Xpander Cross to topowa wersja modelu Xpander, który jest jednym z najlepiej sprzedających się aut w ofercie Mitsubishi. Ostatnio Xpander Cross doczekał się liftingu. Producent deklaruje, że konstrukcja stała się solidniejsza, a właściwości jezdne lepsze. Zainteresowani tym autem w Polsce powinni udać się jednak do Azji Południowo-Wschodniej.
Samochód został zaprezentowany w Indonezji i to właśnie w tym kraju ma powstawać. Stopniowo będzie też wprowadzany na rynki innych państw Azji Południowo-Wschodniej.
Mitsubishi Xpander Cross przechodzi lifting
Mitsubishi Xpander Cross zadebiutował w Indonezji w 2019 roku i jest topową wersją oferowanego od 2017 roku modelu Xpander. Ten drugi przeszedł lifting w zeszłym roku. Teraz nadszedł czas na Xpandera Cross.
Mitsubishi Xpander Cross
Cechą charakterystyczną jest zmieniony przód z atrapą chłodnicy w kształcie litery "X". Kierunkowskazy, które wcześniej znajdowały się pod reflektorem, teraz są zintegrowane z górnymi światłami. Poprawiono także maskę, która po liftingu stała się grubsza. Przedni i tylny zwis auta wydłużono w sumie o 95 mm.
Mitsubishi Xpander Cross niezmiennie oferuje bardzo duży prześwit. To 22 cm, a jeśli nabywca zdecyduje się na skrzynię manualną - 22,5 cm. Nie ma więc żadnego problemu z pokonywaniem krawężników. Auto stoi na 17-calowych kołach.
Mitsubishi Xpander Cross po liftingu - ciągle bez napędu na 4 koła
Duży prześwit sugerowałby znaczące właściwości terenowe. Te jednak są dość ograniczone.
Mitsubishi Xpander Cross posiada napęd tylko na przednią oś. Samochód został jednak wyposażony w system Active Yaw Control, który w razie potrzeby poprawia przyczepność kół poprzez elektroniczne sterowanie hamulcami.
Za wprawianie w ruch auta odpowiada wolnossąca, benzynowa jednostka 1,5 o mocy 105 KM i momencie obrotowym 141 Nm. Jak już wiadomo Mitsubishi Xpander Cross jest oferowane ze skrzynią manualną (5-biegowa), ale klienci mogą wybrać także automatyczną przekładnię CVT.
Lifting nie ograniczył się jednak tylko do części zewnętrznej. Zmiany zaszły także wewnątrz Mitsubishi Xpander Cross.
Pojawiły się cyfrowe zegary oraz nowa, czteroramienna kierownica. Mitsubishi Xpander Cross po liftingu otrzymało również 8-calowy kolorowy wyświetlacz, indukcyjną ładowarkę, a także system kamer 360 stopni.
Mitsubishi Xpander Cross po liftingu - jaka cena?
Za Mitsubishi Xpander Cross w najtańszej wersji wyposażeniowej trzeba zapłacić w Indonezji 300 950 000 rupii (tamtejsza waluta). W przeliczeniu daje to ok. 94,5 tys. złotych. Dla porównania obecny na naszym rynku SUV marki, czyli Eclipse Cross PHEV (jedyny model w polskiej ofercie, który może stanowić jakikolwiek punkt odniesienia) kosztuje prawie 100 tys. złotych więcej.
***