Toyota i Suzuki obierają nowy cel. Spółka SCVC ma konkretny plan
Toyota wraz z Suzuki pracuje nad wdrożeniem na rynek japoński małych, elektrycznych samochodów dostawczych. W planach jest także stworzenie we współpracy z Isuzu pojazdów dostawczych na wodór.
Small Commercial Van Cooperation (SCVC) to nazwa spółki, którą tworzy Toyota, Suzuki, Isuzu, Daihatsu oraz Hino. Celem spółki jest stworzenie małych pojazdów dostawczych o napędzie elektrycznym i wodorowym.
Małe ciężarówki sposobem na korki
Toyota w spółce SCVC odpowiedzialna jest za dostarczenie podzespołów napędu elektrycznego, z kolei Daihatsu i Suzuki dzielą się swoim doświadczeniem w seryjnej budowie małych samochodów dostawczych. Rozmiar samochodu ma tu kluczowe znaczenie, bowiem ich przeznaczeniem jest dostarczanie towarów nawet bardzo wąskimi ulicami. Z założenia ma to przyspieszyć dostawy, rozładować korki oraz zmniejszyć zanieczyszczenie i hałas w miastach.
Jak prototypy się sprawują w tej roli będzie wiadomo po testach, które przeprowadzane będą w okolicach Tokio i Fukushimy.
Toyota i Isuzu stawiają na wodór
Jednocześnie, w ramach tej samej spółki, marki Toyota, Isuzu i Hino rozwijają projekt miniciężarówki wyposażonej w ogniwa wodorowe generujące prąd do silników elektrycznych. Toyota zaangażowała się w ten projekt, bowiem ma największe doświadczenie w produkcji wodorowych samochodów - od lat produkuje model Miray.
W pierwszej kolejności powstanie prawie 600 takich pojazdów, a ich testy również będą się odbywały w Tokio oraz Fukushimie i mają się rozpocząć w przyszłym roku.
***