BMW serii 4 po liftingu. Zmiany nie spodobają się wszystkim

Blisko cztery lata po rynkowym debiucie, BMW serii 4 drugiej generacji doczekało się kuracji odmładzającej. W ramach modernizacji pojawiły się nowe reflektory, "bajeranckie" tylne lampy, dwa wielkie "telewizory" i ścięta kierownica. Czy na taki lifting czekali fani marki? Zdania mogą być mocno podzielone.

Od premiery drugiej odsłony BMW serii 4 z wielkim "bobrem" zamiast nerek, minęły już blisko cztery lata - to najwyższy czas, by producent z Bawarii pochwalił się nam, co z okazji liftingu przygotowali styliści. Jak można było się spodziewać po ostatniej modernizacji “trójki", zmiany są naprawdę symboliczne.

BMW serii 4 po liftingu nie spodoba się wszystkim

W modelu po liftingu przednie światła otrzymały sygnaturę świetlną LED tożsamą z odświeżonymi niedawno SUV-ami oraz nową “piątką". Z tyłu natomiast pojawiły się "bajeranckie" światła laserowe, które - jak przynajmniej wielu chciało wierzyć - miały być wyróżnikiem limitowanej do 1000 sztuk wersji M4 CSL.

Reklama

BMW serii 4 ma teraz dwa wielkie ekrany

W kabinie z kolei pojawiła się nowa, sportowa kierownica ze ściętym wieńcem, a także pozbawiono deskę rozdzielczą klasycznego panelu klimatyzacji. Wszystko z uwagi na fakt, że teraz pierwsze skrzypce we wnętrzu nowej “czwórki" grają teraz dwa wielkie, zakrzywione i ukryte pod wspólną taflą szkła ekrany. Podobnie jak w BMW serii 3 po liftingu, przeprojektowany został również tunel środkowy - zamiast klasycznej dźwigni klienci dostaną mały przełącznik. Tyle dobrego, że producent nie zrezygnował na dobre z fizycznego pokrętła iDrive.

Nowe BMW M4 ma więcej mocy i ciągle ręczną skrzynie

Gama silnikowa zmieni się nieznacznie bądź nie zmieni się wcale - klienci będą mieli do wyboru wersje benzynowe, jak i wysokoprężne. Podobnie będzie z wersjami nadwozia, bowiem wraz z Coupe debiutuje odmiana Cabrio. Znak zapytania pozostaje postawić na 4-drzwiowej odmianie Gran Coupe, której przy okazji liftingu BMW serii 4 producent nie zaprezentował.

Dobre wieści są natomiast dla fanów sportowej, topowej odmiany M4 - teraz najmocniejszy wariant Competition z napędem na wszystkie koła będzie oferował moc 530 KM i szybciej reagował na polecenia wydawane gazem. Miłośnicy “kontroli nad samochodem" zamiast 8-stopniowej skrzyni automatycznej, mogą ciągle wybrać 6-biegową skrzynię manualną. Jednakże, ręczna skrzynia jest dostępna wyłącznie w wersjach z napędem na tylną oś.

Nowe BMW serii 4. Znamy ceny wersji po liftingu

Polski cennik nowego BMW serii 4 otwiera kwota 225 000 zł. Tyle zapłacimy za podstawowo wyposażone BMW 420i Coupe z 4-cylindrowym "benzyniakiem", automatyczną skrzynią biegów i napędem na tylną oś (184 KM). Fani wysokoprężnych jednostek mają do wyboru kilka wariantów, z czego najtańszy 420d Coupe o mocy 190 KM to wydatek rzędu 240 000 zł bez dodatków.

Nowe BMW serii 4 Coupe - wersje i ceny

WersjaSilnik i moc (KM)Osiągi (0-100 km/h)Cena
BMW 420i CoupeR4, 184 KM7,5 s225 000 zł
BMW 430i xDrive Coupe R4, 245 KM5,7 s260 000 zł
BMW M440i xDrive CoupeR6, 374 KM4,5 s345 000 zł
BMW M4 CoupeR6, 510 KM4,2 s455 000 zł
BMW M4 Competition CoupeR6, 530 KM3,9 s480 000 zł
BMW M4 Competition xDrive CoupeR6, 530 KM3,5 s510 000 zł
BMW 420d CoupeR4, 190 KM7,1 s240 000 zł
BMW 420d xDrive CoupeR4, 190 KM7,4 s250 000 zł
BMW 430d xDrive CoupeR4, 286 KM5,1 s295 000 zł
BMW M440d xDrive CoupeR6, 340 KM4,6 s345 000 zł

Nowe BMW serii 4 Convertible - wersje i ceny

WersjaSilnik i moc (KM)Osiągi (0-100 km/h)Cena
BMW 420i ConvertibleR4, 184 KM8,2 s260 000 zł
BMW 430i xDrive ConvertibleR4, 245 KM6,3 s295 000 zł
BMW M440i xDrive ConvertibleR6, 374 KM4,9 s385 000 zł
BMW M4 Competition xDrive ConvertibleR6, 530 KM3,7 s535 000 zł
BMW 420d ConvertibleR4, 190 KM7,6 s275 000 zł
BMW 430d ConvertibleR4, 286 KM5,8 s320 000 zł
BMW M440d xDrive ConvertibleR6, 340 KM5,0 s385 000 zł


INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: BMW | BMW M4
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy