Yaris Cross najoszczędniejszym samochodem w niezależnych testach magazynu „What Car?”

Hybrydowa Toyota Yaris Cross zwyciężyła w konkursie What Car? True MPG 2022 – niezależnym rankingu samochodów zużywających najmniej paliwa w rzeczywistych warunkach. W cyklu miejskim hybrydowy crossover Toyoty uzyskał w badaniu brytyjskiego magazynu What Car? wynik 103,3 mpg, czyli zaledwie 2,3 l/100 km.

Yaris Cross Hybrid, nowy SUV segmentu B, który zadebiutował we wrześniu 2021 roku, to według rankingu przeprowadzonego przez brytyjski magazyn motoryzacyjny What Car? najoszczędniejsze auto na rynku. Samochód jest wyposażony w napęd hybrydowy o mocy 116 KM, ten sam, który znajdziemy w Yarisie hatchback. Jest to czwarta generacja technologii hybrydowej Toyoty, którą Japończycy rozwijają od 25 lat, konsekwentnie zwiększając jej wydajność, prędkość w trybie elektrycznym oraz czas jazdy na samym silniku elektrycznym.

Reklama

"W naszym teście w rzeczywistych warunkach drogowych Yaris Cross osiągnął średni wynik zużycia paliwa 60,1 mil na galon (mpg) - najlepszy jaki kiedykolwiek uzyskaliśmy. To oznacza, że faktyczny poziom zużycia paliwa przez ten samochód jest zachęcająco bliski oficjalnym danym 62,7 mpg, opartym na testach WLTP. Co jeszcze bardziej imponujące, Yaris Cross osiągnął w naszym teście niesamowity wynik 103,3 mpg w miejskich warunkach" - powiedział Steve Huntingford, redaktor magazynu What Car?.

Magazyn What Car? zapewnia, że dane, które prezentuje w rankingu True MPG, odpowiadają realnym wynikom, jakich zwykli kierowcy mogą się spodziewać podczas rozsądnej jazdy zgodnej z ograniczeniami prędkości. Zestandaryzowany test, na którym opiera się ranking, jest realizowany na hamowni podwoziowej (rolkowej) w kontrolowanych warunkach, a więc wyniki nie zależą od czynników zewnętrznych, jak pogoda, czas stania na światłach czy zagęszczenie ruchu.

Niskie zużycie paliwa i emisja spalin to tylko jedna z mocnych stron Yarisa Cross. Samochód zaprojektowany na wydłużonej platformie GA-B ma kompaktowe nadwozie i przestronne wnętrze oraz ciekawą stylistykę. Jego konstrukcja czerpie zarówno z atutów architektury TNGA - sztywnego nadwozia, pewnego prowadzenia i nisko położonego środka ciężkości, jak i z doświadczeń Toyoty w projektowaniu SUV-ów. Jako autentyczny SUV, Yaris Cross Hybrid jest dostępny z napędem na cztery koła AWD-i, opartym na współpracy napędu hybrydowego z dodatkowym silnikiem elektrycznym przy tylnej osi. Nowy model wyróżnia się pod względem bezpieczeństwa, oferując w standardzie nową generację systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense 2.5 oraz komplet poduszek powietrzny z nową poduszką między przednimi fotelami.

"Wyniki testu magazynu What Car? oraz nagroda magazynu What Car? przyznana Yarisowi Cross to ważne potwierdzenie, że nasza wiodąca na rynku technologia hybrydowa rzeczywiście zapewnia niskie zużycie paliwa w codziennej jeździe. Oznacza to nie tylko oszczędności na paliwie czy niższe emisje - szczególnie na obszarach miejskich. Równie ważne jest to, że korzyści te są łatwo osiągalne - kierowcy nie muszą zmieniać swoich przyzwyczajeń czy dostosowywać stylu życia, aby uzyskać jak najniższe spalanie czy w jak największym stopniu korzystać z bezemisyjnego trybu elektrycznego. A jednocześnie jazda hybrydowym Yarisem Cross jest bardzo płynna i cicha" - zauważył Mark Roden, dyrektor operacyjny Toyota UK. 

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy