Toyota Hilux - od wołu roboczego do wersji z wyposażeniem z segmentu premium

Toyota Hilux to trwałość i niezawodność bez względu na wersję. Kultowy japoński pickup dostępny jest wielu różnych odmianach, dzięki czemu sprawdza się zarówno jako zadaniowe auto dla biznesu i służb, ale będzie też dobrym wyborem dla osób prowadzących aktywny tryb życia. Choć kluczowe atuty Toyoty Hilux są doskonale znane, a nowy model nadal jest synonimem trwałości, japoński pickup jest dziś bardziej wszechstronny niż kiedykolwiek.

Toyota Hilux od 2021 roku oferowana jest w odświeżonej wersji, w której zadebiutował nowy, mocniejszy silnik. Kultowy pickup to obecnie dwie wersje napędowe (napęd na tył lub 4x4), trzy wersje nadwoziowe, siedem wersji wyposażenia oraz niesamowita liczba zabudów specjalnych. Wszystkie łączy legendarna bezawaryjność, trwałość i wyznaczające standardy właściwości terenowe. Samochód może być klasycznym wołem roboczym, ale dzięki długiej liście wyposażenia może oferować wygodę znaną do tej pory z aut z segmentu premium. Najwyższa w klasie wartość rezydualna sprawia, że firmy chętnie wybierają właśnie to auto.

Reklama

Toyota Hilux to auto użytkowe z krwi i kości. Wystarczy rzut oka w dane techniczne. Ładowność przekracza 1000 kg, a masa holowanej przyczepy bez względu na wersję silnikową lub wyposażenia samochodu wynosi 3500 kg. Umożliwia to mocna konstrukcja oparta na ramie, sprawdzone od lat zawieszenie, a także dwa niezawodne silniki - dobrze znany 2.4 D-4D o mocy 150 KM oraz nowy w ofercie silnik Diesla 2.8 D-4D, który generuje 204 KM mocy i moment obrotowy 500 Nm. W połączeniu z 6-biegową, automatyczną przekładnią daje on pewność podczas przyspieszania, również z ładunkiem, i odpowiedni zapas mocy pod prawą stopą. M.in. te walory użytkowe docenili nie tylko klienci, ale też jurorzy konkursu International Pick-up Award, którzy przyznali Hiluxowi główną nagrodę.

Toyota Hilux w trzech wersjach nadwoziowych

Cennik Toyoty Hilux zaczyna się od kwoty 96 600 zł netto - tyle trzeba przeznaczyć na podstawową odmianę DL z napędem na tylną oś i silnikiem 2.4 D-4D o mocy 150 KM. Samochód w takiej konfiguracji to gotowy na każde warunki wół roboczy, choć nie oznacza to, że jest pozbawiony jakichkolwiek wygód. Jest m.in. klimatyzacja, fabryczny system audio, systemy pomagające w pokonywaniu podjazdów czy światła do jazdy dziennej. Odmiana DL dostępna jest wyłącznie z pojedynczą kabiną, ale w wyższych wersjach wybór jest zdecydowanie większy. Warianty DLX i SR można kupić również w wersji półtorej kabiny, a odmiany DLX, SR, SR5, SR5+, Invincible i GR Sport występują w odmianach z najbardziej pojemną podwójną kabiną, która w komfortowych warunkach pomieści komplet pasażerów.

Druga w cenniku wersja DLX jest dostępna z każdym silnikiem i w każdej wersji nadwozia. Ta odmiana Hiluxa wyceniona została od 110 800 zł netto, a w standardowym wyposażeniu ma m.in. centralny zamek sterowany elektrycznie, elektrycznie regulowane szyby przednie i tylne, podgrzewane lusterka zewnętrzne, tempomat, system start stop i kolorowy wyświetlacz na tablicy wskaźników. Większą liczbę udogodnień i dodatkowe wyposażenie możemy zamówić, decydując się na pakiety wyposażenia Safety, Style, Comfort lub Protection.

Jeszcze więcej komfortu w Toyocie Hilux

Automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja, układ rozpoznawania znaków drogowych, adaptacyjny tempomat, podgrzewane fotele przednie czy system multimedialny z dotykowym ekranem i łącznością ze smartfonem przy pomocy Apple CarPlay oraz Android Auto - to nie wyposażenie auta klasy średniej a Toyoty Hilux w wersji SR. Pickup dostępny jest od 131 100 zł netto i łączy właściwości przydatne w pracy z ponadprzeciętną wygodą. Ale to nie jest szczyt komfortu oferowanego w Hiluxie.

W odmianie SR5 poprzeczka jest zawieszona jeszcze wyżej. Ta wersja Hiluxa w standardzie ma 18-calowe felgi aluminiowe z oponami 265/50 R18, system bezkluczykowego dostępu do samochodu, LED-owe reflektory, automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne, czujniki parkowania czy nawigację satelitarną z 3-letnią, darmową aktualizacją map. Wersja SR5 kosztuje od 147 100 zł netto, ale możemy również zamówić bogatszą odmianę SR5+, w której znajdziemy system kamer 360 stopni, podgrzewane fotele w drugim rzędzie siedzeń czy aluminiowe nakładki progowe. Toyota Hilux SR5+ wyceniona jest na 159 800 zł netto.

Elegancki Hilux Invincible i inspirowany rajdami GR Sport

Czy może być jeszcze bardziej luksusowo? Topowe wersje Toyoty Hilux to Invincible i najnowsza odmiana GR Sport udowadniają, że tak. Toyota Hilux Invincible pojawiła się w ofercie przy okazji liftingu modelu i zawiera takie udogodnienia jak manualna roleta przestrzeni ładunkowej, stalowe orurowanie kapotażowe, srebrne stopnie boczne, system Premium Audio JBL z 9 głośnikami i subwooferem, perforowana tapicerka skórzana, podświetlenie ambientowe we wnętrzu, fabrycznie montowany hak holowniczy czy 18-calowe felgi aluminiowe lakierowane na czarno. Odmiana Invincible kosztuje 182 000 zł netto.

W 2022 roku do gamy dołącza inspirowana motorsportem i kultowym Rajdem Dakar odmiana GR Sport. To wersja absolutnie wyjątkowa, bo auto przeszło szereg zmian, w tym także technicznych. Inżynierowie wprowadzili amortyzatory jednorurowe z przodu i z tyłu. Zmodyfikowali także sprężyny, które zostały odpowiednio usztywnione i doskonale znoszą jeszcze większe przeciążenia i prędkości. Właściwości jezdne poprawiono także dzięki przeprojektowaniu resorów piórowych i zastosowaniu nowych tulei. Do tego doszły 17-calowe felgi aluminiowe z terenowymi oponami. Dzięki tym poprawkom Hilux GR Sport charakteryzuje się mniejszymi przechyłami nadwozia, mniejszymi wibracjami i niższym poziomem wstrząsów podczas jazdy w wymagających warunkach.

Toyota Hilux GR Sport wyróżnia się także wyglądem. Zmodyfikowano przedni grill - czarny lakier i duży napis TOYOTA nawiązują do pierwszych generacji tego auta. Czarno-aluminiowe felgi, emblematy GR i wykończone czarnym kolorem dodatki, a także kontrastujące z nimi czerwone sprężyny zawieszenia i amortyzatory. W kokpicie tapicerka ze skóry i syntetycznego zamszu została przeszyta czerwoną nicią, nie brakuje też emblematów GR, elementów nawiązujących do włókna węglowego czy aluminiowych pedałów.

Wersje specjalne Toyota Hilux

Toyotę Hilux można oczywiście dostosować do swoich potrzeb lub pełnionych przez nie zadań dzięki zabudowom specjalnym. Auto można przygotować jako m.in. szturmowy wóz policyjny, a od lat Hilux wspiera ratowników z grupy GOPR Hilux sprawdzi się również podczas najtrudniejszych offroadowych wypraw, a to dzięki modyfikacjom przygotowanym we współpracy z firmą Arctic Trucks. Ale liczba modyfikacji, przebudów i zabudów nie jest tak naprawdę niczym ograniczone. Co ważne, na zabudowy dostępne w ofercie Toyoty udzielana jest trzyletnia gwarancja producenta.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy