Hilux po liftingu już w Polsce

​W polskich salonach debiutuje nowa, odświeżona wersja Hiluxa 8. generacji. Wraz z nią w ofercie pojawiły się zupełnie nowy silnik i wersja wyposażeniowa.

Toyota Hilux po liftingu
Toyota Hilux po liftinguInformacja prasowa (moto)

Przód Hiluxa został całkowicie przeprojektowany. Otrzymał nowy, trójwymiarowy grill i zmieniony przedni zderzak. Opcjonalnie nabywcy mogą się teraz zdecydować na światła LED z przodu i z tyłu oraz nowe czarne, polerowane koła aluminiowe w rozmiarze 18 cali. Listę opcji uzupełnił też nowy metalizowany kolor nadwozia "Oxide Bronze".

W kabinie znajdziemy teraz nową tablicę przyrządów i nowy 8-calowy ekran dotykowy na konsoli centralnej. Co ważne - wyposażono go również w mechaniczne przyciski ułatwiające obsługę w czasie prowadzenia. Gama napędów została rozbudowana o nowy silnik Diesla. Jednostka o pojemności 2.8 l generuje 204 KM i maksymalny moment obrotowy 500 Nm. Nową jednostkę napędową zamówić można z podwójną kabiną, napędem 4x4 i 6-biegową ręczną lub automatyczną skrzynią biegów.

Toyota Hilux 2021 Informacja prasowa (moto)

Nowy 16-zaworowy silnik Diesla DOHC o pojemności 2755 cm3 spełnia normę Euro 6d. Jednostka generuje 204 KM (150 kW) przy 3400 obr./min. Z automatyczną skrzynią biegów rozwija 500 Nm momentu obrotowego w zakresie 1600-2800 obr./min. Maksymalny moment obrotowy przy manualnej skrzyni biegów wynosi 420 Nm w zakresie 1400-3400 obr./min. Nowy silnik z automatyczną skrzynią rozpędza Hiluxa od 0 do 100 km/h w zaledwie 10,7 s (o 2,1 s szybciej niż silnik 2.4). Zużycie paliwa wynosi średnio od 9,5 l/100 km). Jednostka ma wtrysk paliwa typu common rail, turbosprężarkę o zmiennej geometrii i intercooler chłodzony cieczą. Czystość spalin kontrolują katalizator utleniający (DOC), filtr cząstek stałych (DPF) oraz układ selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) z wtryskiem AdBlue.

Toyota Hilux 2021

Toyota Hilux Invincible 
Toyota Hilux Invincible 
Toyota Hilux Invincible 
Toyota Hilux Invincible 
Toyota Hilux Invincible 
Toyota Hilux Invincible 
Toyota Hilux Invincible 
Toyota Hilux Invincible 
Toyota Hilux Invincible 
Toyota Hilux Invincible 
Toyota Hilux Invincible 
Toyota Hilux Invincible 
Toyota Hilux Invincible 
Toyota Hilux Invincible 
Toyota Hilux Invincible 
Toyota Hilux Invincible 

W ofercie pozostała też mniejsza jednostka o pojemności 2,4 l - tzw. "global diesel". 16-zaworowy, 4-cylindrowy silnik DOHC generuje moc 150 KM (przy 3 400 obr./min) i maksymalny moment obrotowy 400 Nm (1 600-2 000 obr./min.). Hilux z tym silnikiem i automatyczną skrzynią przyspiesza od 0 do 100 km/h w 12,8 s. Przy okazji liftingu na polskim rynku debiutuje też nowa wersja wyposażeniowa Invincible. Hiluxa w tej odmianie rozpoznać można m.in. po przeprojektowanym grillu, który został stylistycznie zintegrowany ze zderzakiem oraz przednią osłoną podwozia. Inne cechy szczególne to np.: nakładki na błotniki, unikalne przeprojektowane klamki, obudowy lusterek oraz polerowane koła aluminiowe z czarnym wykończeniem.

We wnętrzu wersja Invincible wyróżnia się innym wyglądem tablicy przyrządów i fotelami z perforowanej skóry. Standardowo w tej wersji znajduje się także automatyczna klimatyzacja oraz zestaw nagłośnienia marki JBL z 9 głośnikami, który współpracuje z systemem multimedialnym z ekranem dotykowym o przekątnej 8 cali. Inne nietypowe elementy wyposażenia to chociażby: elektryczna roleta przestrzeni ładunkowej, czarna nakładka przestrzeni ładunkowej, aluminiowe stopnie boczne oraz hak holowniczy.

Sprzedaż pickupów w Europie systematycznie rośnie. W 2015 roku europejscy klienci kupili 154 000 tego rodzaju samochodów. Prognozy na 2023 rok przewidują wzrost tej liczby aż o 35 proc.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas