Hilux po liftingu już w Polsce
W polskich salonach debiutuje nowa, odświeżona wersja Hiluxa 8. generacji. Wraz z nią w ofercie pojawiły się zupełnie nowy silnik i wersja wyposażeniowa.
Przód Hiluxa został całkowicie przeprojektowany. Otrzymał nowy, trójwymiarowy grill i zmieniony przedni zderzak. Opcjonalnie nabywcy mogą się teraz zdecydować na światła LED z przodu i z tyłu oraz nowe czarne, polerowane koła aluminiowe w rozmiarze 18 cali. Listę opcji uzupełnił też nowy metalizowany kolor nadwozia "Oxide Bronze".
W kabinie znajdziemy teraz nową tablicę przyrządów i nowy 8-calowy ekran dotykowy na konsoli centralnej. Co ważne - wyposażono go również w mechaniczne przyciski ułatwiające obsługę w czasie prowadzenia. Gama napędów została rozbudowana o nowy silnik Diesla. Jednostka o pojemności 2.8 l generuje 204 KM i maksymalny moment obrotowy 500 Nm. Nową jednostkę napędową zamówić można z podwójną kabiną, napędem 4x4 i 6-biegową ręczną lub automatyczną skrzynią biegów.
Nowy 16-zaworowy silnik Diesla DOHC o pojemności 2755 cm3 spełnia normę Euro 6d. Jednostka generuje 204 KM (150 kW) przy 3400 obr./min. Z automatyczną skrzynią biegów rozwija 500 Nm momentu obrotowego w zakresie 1600-2800 obr./min. Maksymalny moment obrotowy przy manualnej skrzyni biegów wynosi 420 Nm w zakresie 1400-3400 obr./min. Nowy silnik z automatyczną skrzynią rozpędza Hiluxa od 0 do 100 km/h w zaledwie 10,7 s (o 2,1 s szybciej niż silnik 2.4). Zużycie paliwa wynosi średnio od 9,5 l/100 km). Jednostka ma wtrysk paliwa typu common rail, turbosprężarkę o zmiennej geometrii i intercooler chłodzony cieczą. Czystość spalin kontrolują katalizator utleniający (DOC), filtr cząstek stałych (DPF) oraz układ selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) z wtryskiem AdBlue.
Toyota Hilux 2021
W ofercie pozostała też mniejsza jednostka o pojemności 2,4 l - tzw. "global diesel". 16-zaworowy, 4-cylindrowy silnik DOHC generuje moc 150 KM (przy 3 400 obr./min) i maksymalny moment obrotowy 400 Nm (1 600-2 000 obr./min.). Hilux z tym silnikiem i automatyczną skrzynią przyspiesza od 0 do 100 km/h w 12,8 s. Przy okazji liftingu na polskim rynku debiutuje też nowa wersja wyposażeniowa Invincible. Hiluxa w tej odmianie rozpoznać można m.in. po przeprojektowanym grillu, który został stylistycznie zintegrowany ze zderzakiem oraz przednią osłoną podwozia. Inne cechy szczególne to np.: nakładki na błotniki, unikalne przeprojektowane klamki, obudowy lusterek oraz polerowane koła aluminiowe z czarnym wykończeniem.
We wnętrzu wersja Invincible wyróżnia się innym wyglądem tablicy przyrządów i fotelami z perforowanej skóry. Standardowo w tej wersji znajduje się także automatyczna klimatyzacja oraz zestaw nagłośnienia marki JBL z 9 głośnikami, który współpracuje z systemem multimedialnym z ekranem dotykowym o przekątnej 8 cali. Inne nietypowe elementy wyposażenia to chociażby: elektryczna roleta przestrzeni ładunkowej, czarna nakładka przestrzeni ładunkowej, aluminiowe stopnie boczne oraz hak holowniczy.
Sprzedaż pickupów w Europie systematycznie rośnie. W 2015 roku europejscy klienci kupili 154 000 tego rodzaju samochodów. Prognozy na 2023 rok przewidują wzrost tej liczby aż o 35 proc.