Porsche 918 Spyder - informacje i zdjęcia

Porsche podało kolejne istotne dane dotyczące swojego nowego supersamochodu - 918 Spyder.

Porsche 918 Spyder
Porsche 918 SpyderPorsche

Do napędu auta posłuży hybrydowy zespół napędowy o łącznej mocy 880 KM i maksymalnym momencie obrotowym 800 Nm. Umieszczona centralnie, 4,6-litrowa jednostka benzynowa V8 (608 KM), przekazująca moc na tylne koła, będzie współpracować z dwoma silnikami elektrycznymi. Pierwszy posłuży do napędu przednich (129 KM), a drugi - tylnych kół (156 KM). Energia do ich zasilania pochodzi z zestawu baterii litowo-jonowych ładowanych podczas jazdy lub z gniazdka. Ich "tankowanie" trwa 2 godziny przy napięciu 230V lub 30 min przy wykorzystaniu tzw. szybkiej ładowarki.

Za transfer siły napędowej do kół odpowiada 7-stopniowa przekładnia zautomatyzowana z dwoma sprzęgłami, połączona z elektronicznym systemem kontroli trakcji i odzyskiwania energii.

Kierowca Porsche będzie miał do wyboru aż pięć trybów jazdy. W pierwszym z nich, w pełni elektrycznym (E-Power) przyspieszanie od 0 do 100 km/h zajmuje 7 s, a prędkość maksymalna - 150 km/h. Zasięg na jednym ładowaniu wynosi 30 km. W efekcie "918" ma średnio zużywać jedynie 3 l benzyny na 100 km (przy założeniu, że część tego dystansu pokonuje się dzięki zgromadzonej w akumulatorach energii).

Po drugiej stronie skali znajduje się tryb Hot Lap, pozwalający korzystać z pełnych możliwości samochodu. Sprint do "setki" zajmuje wówczas zaledwie 2,8 s. W ciągu 7,8 s od startu prędkościomierz wskazuje już 200 km/h, a po 23 s od ruszenia - okrągłe 300 km/h! Wskazówka kończy swój bieg na 340 km/h.

918 Spyder z opcjonalnym pakietem Weissach waży 1640 kg - o 35 kg mniej od standardowej wersji (rozkład mas: 43:57). Udało się to osiągnąć dzięki szerszemu zastosowaniu kompozytów i zastąpieniu tradycyjnego lakieru karoserii... folią. Dodatkowo, auto posiada obręcze magnezowe zamiast aluminiowych i tapicerkę foteli z alcantary zamiast skóry. Z listy wyposażenia znika zestaw audio. Jak podaje Porsche, model z pakietem Weissach jest w stanie pokonać tor Nuerburgring w czasie o 2 sekundy krótszym niż standardowa wersja (7 minut i 14 sekund).

Porsche 918 Spyder

Porsche 918 Spyder - informacje i zdjęcia (czytaj artykuł)

Porsche 918 SpyderPorsche
Porsche 918 SpyderPorsche
Porsche 918 SpyderPorsche
Porsche 918 SpyderPorsche
Porsche 918 SpyderPorsche
Porsche 918 SpyderPorsche
Porsche 918 SpyderPorsche

918 Spyder otrzyma system czterech kół skrętnych oraz 20-calowe obręcze z oponami w rozmiarze 265/35 (oś przednia) i 21-calowe z ogumieniem w rozmiarze 325/30 (oś tylna). Za skuteczne hamowanie odpowiadają ceramiczne tarcze hamulcowe - przednie o średnicy 410 mm (6-tłoczkowe zaciski) i tylne o średnicy 390 mm (zaciski 4-tłoczkowe).

Cena Porsche 918 Spyder bez podatków wynosi 780 tys. euro. Produkcyjna wersja modelu zadebiutuje prawdopodobnie pod koniec br.

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas