Nowy Mercedes Vito - informacje i zdjęcia

Mercedes zaprezentował nową generację Vito, czyli użytkowej wersji klasy V. Model występuje w licznych wersjach i, co najciekawsze, będzie dostępny aż z trzema rodzajami napędu - na przednie, tylne oraz wszystkie koła.

Nowe Vito będzie oferowane jako Furgon, Mixto (z na wpół przeszklonym nadwoziem) oraz nowością w postaci całkowicie przeszklonej odmiany Tourer, która zastąpi wcześniej oferowane Kombi. Tourer występuje aż w trzech wersjach, odpowiadających potrzebom komercyjnego transportu pasażerskiego - od przewozu robotników do hotelowej taksówki.

Tak jak dotychczas, Vito będzie dostępne w dwóch wersjach rozstawu osi, trzech wersjach długości nadwozia i nawet w czterech kategoriach wagowych (dopuszczalna masa całkowita 2,5, 2,8, 3,05 lub 3,2 t). Najbardziej pojemna, tylnonapędowa odmiana o DMC 3,2 t legitymuje się rekordową w klasie ładownością 1369 kg, zaś przednionapędówka może przewieźć do 1269 kg (DMC 3,05 t). Wszystkie wersje bez wyjątku mierzą poniżej 2 m wysokości, dzięki czemu mają mieścić sie na parkingach wielopoziomowych i w myjniach automatycznych. Długość karoserii wzrosła względem poprzednika o 14 cm (489,5, 514 lub 537 cm), głównie w obszarze przedniej części nadwozia, ukształtowanej z myślą o lepszej ochronie pieszych.

Reklama

Mercedes podkreśla, że model ma wygodniejsze fotele z większym zakresem regulacji, bardziej przestronną kabinę, więcej schowków oraz bogatsze wyposażenie. Lista standardowych elementów obejmuje m.in. układy Crosswind Assist (koryguje tor jazdy w obliczu bocznego wiatru) oraz Attention Assist (monitoruje stopień zmęczenia kierowcy), a za dopłatą dostępne są na przykład systemy monitorowania pasa ruchu i martwego pola, asystent parkowania, LED-owe reflektory oraz kamera cofania z funkcją zbliżania na hak holowniczy.

Wydłużona ze względu na lepszą ochronę pieszych przednia część nowego Vito mieści teraz nie tylko silniki montowane wzdłużnie, ale i... poprzecznie. Te drugie występują w bazowych odmianach 109 i 111 CDI z przednim napędem. Wprawia je w ruch 1,6-litrowy turbodiesel o mocy, odpowiednio, 88 lub 114 KM. To ukłon w stronę tych, dla których najbardziej liczą się koszty, którzy pracują w pojedynkę i nie przewożą ciężkiego bagażu.

Warianty tylnonapędowe - 114 i 116 CDI oraz 119 BlueTEC - napędza 2,1-litrowy turbodiesel o mocy, odpowiednio, 136, 163 oraz 190 KM. Wszystkie silniki poza topowym współpracują seryjnie z 6-biegowymi skrzyniami manualnymi. Dla Vito 114 i 116 CDI w opcji dostępny jest 7-biegowy automat, a dla 119 BlueTEC stanowi on wyposażenie standardowe. Ten ostatni wariant można też zamówić z napędem na obie osie.

Atutem Vito mają być niskie koszty eksploatacji. Najoszczędniejsza odmiana 116 CDI z tylnym napędem według Mercedesa zużywa średnio 5,7 l/100 km. Dla wybranych wersji oferowany jest zmniejszający zapotrzebowanie na olej napędowy pakiet BlueEfficiency (zawierający m.in. system start-stop i dodatkowe osłony podwozia). Interwały serwisowe sięgają nawet 40 tys. km lub dwóch lat.

W podwoziu Vito zastosowano nowe, elektromechaniczne wspomaganie i zmieniono zestrojenie tylnej osi z wahaczami wleczonymi oraz amortyzatorów i sprężyn. W opcji dostępne jest bardziej miękkie zawieszenie komfortowe.

Rynkowy debiut nowego Vito w Europie nastąpi w listopadzie br.

msob

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy