Volkswagen ID.3 - elektryczna nowość na pierwszych zdjęciach!
Stało się - dzień przed rozpoczęciem salonu samochodowego we Frankfurcie, Volkswagen zaprezentował swój pierwszy w pełni elektryczny model.
Oczekiwania wobec ID.3 są ogromne i to nie jest wcale przesada. Zgodnie z tym, co przedstawił do tej pory Volkswagen, ma to być samochód na miarę Beetla oraz Golfa. Samochód, który będzie przełomowy i tak jak Garbus miał za zadanie zmotoryzować masy, tak ID.3 ma sprawić, że rzesze kierowców przekonają się do samochodów elektrycznych.
Można w sumie powiedzieć, że już trochę się to udało - Volkswagen zebrał ponad 30 tys. zamówień na edycję premierową swojego "elektryka", chociaż dopiero dzisiaj zdradza jego wygląd. Zgodnie z zapowiedziami jest to pięciodrzwiowy hatchback o kompaktowych rozmiarach i dość klasycznej bryle, zapowiadającej przestronne wnętrze.
Nie znaczy to jednak, że ID.3 nie będzie się wyróżniał na ulicy. Trudno tu doszukiwać się nawiązań do dotychczas oferowanych modeli Volkswagena, co nie dziwi, ponieważ ID ma być całą gamą modelową z własnym, niepowtarzalnym charakterem. Najbardziej zwracające uwagę elementy to oczywiście brak klasycznego grilla, czarne wybrzuszenie przed przednią szybą, szeroki słupek C (nawiązanie do Golfa?) pokryty kropkowanym wzorem oraz duży spojler nad tylną szybą, która wizualnie przedłużona jest na całą tylną klapę. Lakierowany na czarno dach najpewniej będzie opcją, podobnie jak alufelgi o dość fantazyjnych wzorach.
Prawdziwą rewolucją dla Volkswagena jest wnętrze, którego elementy zdradził już wcześniej. Zgodnie z przewidywaniami, deska rozdzielcza składa się z dwóch ekranów i dosłownie kilku przycisków. Na szczęście wśród nich pozostawiono przyciski do regulacji temperatury. Wszystkimi funkcjami zarządzamy za pomocą systemu multimedialnego z dotykowym ekranem, który ma zupełnie nowe oprogramowanie. Uwagę zwraca też duża dźwignia "wybieraka kierunku jazdy" (wszak nie jest to skrzynia biegów), którą umieszczono za kierownicą.
Zgodnie z wcześniejszymi informacjami, ID.3 dostępny będzie z trzema pojemnościami baterii - 45 kWh (zasięg do 330 km), 58 kWh (do 420 km) oraz 72 kWh (do 550 km). Pierwsze egzemplarze wyjadą na drogi w czerwcu przyszłego roku, a będą to samochody ze wspomnianej edycji premierowej ID. 3 1st (wyposażonej w "średnią" baterię). Wiadomo też, że cena najtańszej odmiany ma wynosić mniej, niż 130 tys. zł.