Nawet 2 tys. km na jednym ładowaniu? Chińczycy idą na rekord

Krzysztof Mocek

Krzysztof Mocek

emptyLike
Lubię to
Lubię to
like
0
Super
relevant
0
Hahaha
haha
0
Szok
shock
0
Smutny
sad
0
Zły
angry
0
Udostępnij

Chiński koncern BYD ma ambitne plany na przełamanie kolejnej bariery zasięgu w samochodach hybrydowych. Nowa platforma ma umożliwić pojazdom przejechanie nawet 2 tys. km. Wszystko za sprawą udoskonaleń dokonanych zarówno w silniku elektrycznym, jak i samej jednostce spalinowej.

Nawet 2 tys. km na jednym ładowaniu? Chińczycy mają na to sposób / Fot.  BYD Europe @YouTube
Nawet 2 tys. km na jednym ładowaniu? Chińczycy mają na to sposób / Fot. BYD Europe @YouTube .

Marka BYD to jeden z najbardziej liczących się graczy na światowym rynku samochodów hybrydowych i elektrycznych. Dość powiedzieć, że w 2023 roku firma sprzedała więcej pojazdów bateryjnych niż amerykańska Tesla. Jednocześnie koncern od wielu lat pracuje nad nowymi technologiami i rozwiązaniami, które mogłyby się przyczynić do przyspieszenia elektromobilnej rewolucji.

Przykładem niech będzie platforma samochodowa DM (Dual Mode), która od 2018 roku stanowi bazę dla zelektryfikowanych modeli producenta. Jeśli wierzyć w zapewnienia, już w 2025 roku, na rynku zadebiutuje jej piąta generacja, która ma duże szanse zmienić dotychczasowe podejście do pojazdów wyposażonych w układ hybrydowy typu plug-in. Dlaczego?

Nowa platforma pozwoli przejechać do 2 tys. km na jednym baku.

Rozwiązanie bazujące na dotychczasowym systemie ma charakteryzować się jeszcze większą wydajnością układu elektrycznego, licznymi udoskonaleniami wprowadzonymi w jednostce spalinowej oraz większym zbiornikiem paliwa. Jednocześnie, dzięki nowej konstrukcji całej platformy, oparte na niej pojazdy powinny być dużo lżejsze. Chociaż producent wciąż nie zaprezentował oficjalnych danych technicznych nowego systemu, to mówi się, że budowane na jego bazie samochody będą w stanie pokonać nawet do 2 tys. km na jednym ładowaniu i tankowaniu.

Ruszyła "bitwa o wyzwolenie". To koniec spalinówek?

Intensywnie prace nad kolejnymi generacjami hybrydowego zespołu  napędowym, są częścią szeroko zakrojonej strategii koncernu BYD. Niektóre chińskie media sugerują nawet, że marka ogłosiła rozpoczęcie tzw. "bitwy o wyzwolenie", której celem jest ostateczne uwolnienie rynku motoryzacyjnego spod jarzma pojazdów spalinowych.

Co ciekawsze, w rywalizacji o tytuł największego producenta samochodów elektrycznych i hybrydowych na świecie, nie uczestniczy już żaden duży koncern europejski. Obecnie "walka" rozgrywa się głównie pomiędzy koncernami azjatyckimi, a amerykańską Teslą. Fakt ten już teraz w znaczący sposób przekłada się na wyniki sprzedażowe producentów na Starym Kontynencie. Te - delikatnie rzecz ujmując - od pewnego czasu mogą budzić niepokój.

Video Player is loading.
Current Time 0:00
Duration -:-
Loaded: 0%
Stream Type LIVE
Remaining Time -:-
 
1x
    • Chapters
    • descriptions off, selected
    • subtitles off, selected
      reklama
      dzięki reklamie oglądasz za darmo
      "Wydarzenia": Od 14 marca konfiskata samochodów pijanym kierowcom. Są wyjątki
      "Wydarzenia": Od 14 marca konfiskata samochodów pijanym kierowcom. Są wyjątkiPolsat NewsPolsat News
      emptyLike
      Lubię to
      Lubię to
      like
      0
      Super
      relevant
      0
      Hahaha
      haha
      0
      Szok
      shock
      0
      Smutny
      sad
      0
      Zły
      angry
      0
      Udostępnij
      Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
      Przejdź na