Zestaw naprawczy do opon zamiast koła zapasowego. Jak go używać?

Wiele samochodów nie ma już koła zapasowego na wyposażeniu. Gdy z opony zejdzie powietrze, wtedy z pomocą może przyjść zestaw naprawczy.
Wiele samochodów nie ma już koła zapasowego na wyposażeniu. Gdy z opony zejdzie powietrze, wtedy z pomocą może przyjść zestaw naprawczy.123RF/PICSEL

Czym jest i co powinien zawierać zestaw naprawczy do opon?

  • preparat do uszczelniania (piankę), 
  • kompresor do pompowania ogumienia (podłączany do gniazdka w samochodzie). 

Działanie zestawu naprawczego do opon krok po kroku

  1. Odkręć wentyl od opony.
  2. Podłącz rurkę, która wprowadzi piankę do szczeliny.
  3. Dopasuj rurkę do kompresora.
  4. Podłącz urządzenie do gniazdka o mocy 12 V, które znajduje się w samochodzie.
  5. Uruchom urządzenie.
  6. Poczekaj kilka minut, aż opona zostanie skutecznie napełniona.

Wady i zalety zestawu naprawczego do opon

  • Niewielkie rozmiary. Zestaw jest łatwiejszy w przewożeniu niż opona zapasowa
  • Zwiększenie miejsca w bagażniku. W pojazdach ze zbiornikiem LPG opona często jest przewożona w bagażniku, zajmując sporo jego powierzchni, 
  • Mniejszą wagę pojazdu, a tym samym ograniczenie zużywania paliwa,
  • Szybkość usunięcia awarii na drodze. 
  • Zestaw naprawczy działa skutecznie w przypadku niewielkich uszkodzeń,
  • Pakiet należy stosować wyłącznie na powierzchni jezdnej opony (nie powinien być używany gdy opona jest uszkodzona z boku),
  • Opona nadal będzie potrzebowała profesjonalnego serwisowania lub wulkanizacji (zestaw to jedynie chwilowy zamiennik)
  • Opona naprawiona zestawem naprawczym powinna być używana jedynie przez kilkadziesiąt kilometrów (kierowca podejmuje ryzyko, używając jej dłużej). 

Zestaw naprawczy do opon czy koło zapasowe. Co jest lepszym wyborem?