Te samochody psują się najczęściej. Też tak uważasz?

Niedawno opublikowaliśmy listę najmniej usterkowych i najtańszych w eksploatacji pojazdów opracowaną przez brytyjską firmę – Warranty Direct. Teraz czas na drugi, mniej chlubny, koniec tego rankingu.

article cover
Informacja prasowa (moto)

Lokalny potentat rynku ubezpieczeniowego oferuje możliwość tzw. "rozszerzonej gwarancji", czyli dodatkowego ubezpieczenia od ewentualnych awarii. Kierowcy na Wyspach często korzystają z takiej opcji, więc firma dysponuje niezwykle dokładnymi analizami dotyczącymi średnich kosztów napraw konkretnych modeli.

W oparciu o te dane powstaje - aktualizowany na bieżąco - ranking. Samochody szeregowane są według "indeksu awaryjności". Ten działa na zasadzie punktów karnych, więc im niższy wynik, tym lepiej świadczy to o danym modelu. W przypadku najmniej usterkowego auta w zestawieniu - Toyoty iQ - indeks awaryjności wynosi 4 punkty.

Brytyjskie zestawienie jest szczególnie przydatne z punktu widzenia polskiego nabywcy. Wyspiarze nie wprowadzają podziału rocznikowego, więc na wynik danego auta składa się wiele generacji modelu. Co więcej, swoje stałe miejsce mają w nim również wiekowe - popularne w Polsce - modele (chociażby Opel Vectra).

Które samochody z poszczególnych segmentów rynkowych sprawiają właścicielom najwięcej problemów i drenują kieszeń wysokimi kosztami napraw?

Wśród samochodów miejskich ostatnia piątka prezentuje się następująco:

Informacja prasowa (moto)

41. Smart ForTwo (indeks awaryjności 100, średni koszt usunięcia usterki 381,26 funta)

42. Renault Modus (indeks awaryjności 106, średni koszt usunięcia usterki 278,38 funta).

43. Alf Romeo MiTo (indeks awaryjności 141, średni koszt usunięcia usterki 367,70 funta)

44. Smart ForFour (indeks awaryjności 148, średni koszt usunięcia usterki 364,62 funta)

45. Mini JCW (indeks awaryjności 200 punktów, średnia koszt usunięcia usterki 510,91 funta)

Wśród aut "rodzinnych" obejmujących głównie samochody kompaktowe za najbardziej usterkowe i najdroższe w utrzymaniu modele uznać można:

Alfa Romeo 147Informacja prasowa (moto)

31. Alfa Romeo 147 (indeks awaryjności 132, średni koszt usunięcia usterki blisko 217,79 funta)

32. Seat Altea (indeks awaryjności 134, średni koszt usunięcia usterki 356,91 funta)

33. Audi A3 (indeks awaryjności 137, średni koszt usunięcia usterki 439,14 funta)

34. Seat Leon (indeks awaryjności 156, średni koszt usunięcia usterki 529,91 funta)

35. Fiat Bravo (indeks awaryjności 176, średni koszt usunięcia usterki 418,83 funta).

W zestawieniu dużych aut rodzinnych (segment D) najwięcej  kłopotów przysparzają zdaniem Brytyjczyków:

Peugeot 407Informacja prasowa (moto)

16. Peugeot 407 (indeks awaryjności 137, średni koszt usunięcia usterki 321,24 funta)

17. Opel/Vauxhall Insignia (indeks awaryjności 141, średni koszt usunięcia usterki 350,33 funta)

18. Mercedes klasy B (indeks awaryjności 144, średni koszt usunięcia usterki 514,60 funta)

19. Opel/Vauxhall Vectra (indeks awaryjności 149, średni koszt usunięcia usterki 285,19 funta)

20. Seat Toledo (indeks awaryjności 190, średni koszt usunięcia usterki 347,81 funta)

Za najgorsze auta klasy średniej wyższej Warranty Direct uznało:

Chrysler 300CInformacja prasowa (moto)

9. Chryslera 300C (indeks awaryjności 190, średni koszt usunięcia usterki 304,13 funta)

10. Mercedesa CLS (indeks awaryjności 217, średni koszt usunięcia usterki 348,06 funta)

11. Jaguara S-Type (indeks awaryjności 232, średni koszt usunięcia usterki 529,04 funta)

12. Opla/Vauxhalla Signum (indeks awaryjności 256, średni koszt usunięcia usterki 398,76 funta)

13. Citroena C6 (indeks awaryjności 465, średni koszt usunięcia usterki 393,33)

W przypadku dużych SUVów ostatnią piątkę zdominowały samochody brytyjskie i niemieckie! Prezentuje się ona następująco:

Range Rover SportInformacja prasowa (moto)

20. Range Rover Sport (indeks awaryjności 363, średni koszt usunięcia usterki 473,22 funta)

21. Audi A6 Allroad (indeks awaryjności 387, średni koszt usunięcia usterki 1562,99 funta)

22. Porsche Cayenne (indeks awaryjności 389, średni koszt usunięcia usterki 776,51 funta)

23. Audi Q7 (indeks awaryjności 447, średni koszt usunięcia usterki 771,90 funta)

24. Mercedes GL (indeks awaryjności 530, średni kosztu usunięcia usterki 564,22 funta)

A które modele, jak najszerszym łukiem, omijać powinni - zdaniem Brytyjczyków - miłośnicy minivanów? Lista najbardziej usterkowych i najdroższych w utrzymaniu wygląda tak:

Renault EspaceInformacja prasowa (moto)

39. Renault Espace (indeks awaryjności 210, średni koszt usunięcia usterki 327,94 funta)

40. Chrysler Voyager (indeks awaryjności 219, średni koszt usunięcia usterki 456,19 funta)

41. Mercedes Viano (indeks awaryjności 256, średni koszt usunięcia usterki 443,35 funta)

42. Chrysler Grand Voyager (indeks awaryjności 278, średni koszt usunięcia usterki 580,11 funta)

43. Mercedes klasy R (indeks awaryjności 473, średni koszt usunięcia usterki 469,20 funta).

Paweł Rygas

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas